پشم شیشه چیست؟

1 ماه پیش2677بازدید0دیدگاه3امتیاز (2 رای)
پشم شیشه چیست؟

در واقع از پشم شیشه می توان به عنوان قدیمی ترین و همچنین پر مصرف ترین نوع عایق های حرارتی یاد کرد. تولید پشم شیشه از سالیان دور یعنی از حدود چهل سال قبل تا کنون توسط تولید کنندگان داخلی ادامه پیدا کرد است. حال آن که قیمت پشم شیشه به دلیل این که این نوع عایق در حقیقت یک نوع پشم معدنی است که به وسیله مذاب شیشه به وجود می آید، نسبت به هزینه تولید سایر مواد پوششی، مناسب تر می باشد و ظاهر آن به شکل الیاف انعطاف پذیر شیشه است که این الیاف ریز هم از ذوب شیشه تولید می شود.

در کارخانه این الیاف به شکل رول یا پانل در می آیند و بر حسب تقاضای مشتریان برای مصرف به بازار عرضه می شوند. این محصول بر حسب ضخامت هایی که دارد (بین 3.2 الی 6.4 میکرون) دارای انواع و کاربردهای متفاوتی است و از مزیت های این عایق این است که در مقابل آتش مقاوم می باشد.

تولید پشم شیشه با این ضخامت ها دلیل نرم بودن آن است و قیمت پشم شیشه هم بر حسب همین ضخامت ها و سایز مورد نظر مشتری متفاوت است. علاوه بر این، تولید این محصول با ضخامت های این چنینی باعث می شود تا این محصول خواص ارتجاعی خود را بیش تر حفظ کند و ذرات آن هم کمتر ریزش داشته باشد.

مقرون به صرفه بودن پشم شیشه

همچنین قیمت پشم شیشه با توجه به مزیت های بیشماری که دارد بسیار مقرون به صرفه است. اما در بین این مزیت ها موارد دیگری هم هست که باید به آن توجه شود. برای مثال، این محصول می تواند رطوبت محیط اطراف خود را جذب نماید زیرا یکی از انواع عایق های حرارتی سلول باز است.

پشم شیشه چیست

علاوه بر این، محصول نامبرده در صورتی که در مجاورت با بخار آب (خصوصا در محیط گرم و شرجی) از خود اسید سیلیسیک تولید می نماید. به خاطر همین است  که باید از پشم شیشه به نحو مطلوب محافظت کرد زیرا در غیر این صورت لا به لای الیاف آن، منبع رشد باکتری ها و قارچ ها خواهد شد. با وجود مزیت هایی که این محصول دارد، مانند تحمل سرما و گرما تا درجه حرارتی بالغ بر ۵۵٠ درجه سانتی گراد، مقرون به صرفه بودن قیمت پشم شیشه ، عدم حساسیت های پوستی به آن به دلیل عدم به کارگیری مواد شیمیایی در تولید پشم شیشه و ... این کالا معایب کوچکی هم دارد که به آن اشاره خواهیم کرد.

برای مثال به دلیل سوزنی شکل بودن پشم شیشه تماس این محصول با پوست باعث خراشیدگی آن می شود و یا به طور مثال در صورتی که فرد به طور مستمر ذرات معلق آن را تنفس کند این کار می تواند باعث ایجاد بیماری های تنفسی و پوستی در آن شخص شود. اما با تمام سخنانی که گفته شد، پیشگیری از این دو عارضه کار بسیار سهل و راحتی می باشد.

موارد امنیتی در هنگام استفاده از پشم شیشه

بدین شکل که در هنگام استفاده از پشم شیشه اگر از دستکش و ماسک استفاده شود به راحتی می توان کار نصب این کالا را انجام داد بدون این که مشکلی بروز کند. اخیرا قیمت پشم شیشه تغیراتی را به خود دیده است زیرا جدیدا واحد های تولیدی دست به تولید پشم شیشه هایی با کیفیت بالاتر زده اند که از ذوب کردن دو نوع شیشه و ترکیب این دو با هم به دست می آید.

مزیت خوبی که این نوع پشم شیشه دارد این است که تحریک پوستی آن کمتر است و برای چسباندن الیاف به هم نیازی به چسباننده شیمیایی ندارد. مقرون به صرفه بودن قیمت پشم شیشه دلایل دیگری نیز دارد. از جمله این که با عایق کاری ساختمان با استفاده از این محصول صرفه جویی در مصرف انرژی به نحو احسنت انجام شده و علاوه بر حفظ منابع انرژی برای مصرف آیندگان به پاکی محیط زیست نیز کمک می شود و با پرداخت مبالغ کمتر برای استفاده از انرژی گاز، هزینه های مصرف کننده تا حد زیادی کاهش می یابد.

سوالات و نظرات کاربرانشما کاربران عزیز میتوانید نظرات و سوالات خود را در این بخش ثبت کنید