نکاتی مهم در زمینه صنعت آهن آلات ایران

2 سال پیش1661بازدید0دیدگاه5امتیاز (1 رای)
نکاتی مهم در زمینه صنعت آهن آلات ایران

شاخص شدن محصول آهن آلات از اصول واجب برای افزایش صادرات است

مرکز آهن به عنوان یک منبع آگاه خبری حمایت از تولید ملی لازمه شاخص شدن برند محصولات آهن آلات در صنعت ورق سازی کشور در راستای بالارفتن حجم صادرات تاکید کرد. به گزارش منبع آگاه ، حمایت از تولید ملی درکنار برگزاری همایش اقتصاد مقاومتی درحوزه معدنی و صنعتی سیرجان در جمع خبرنگاران وعضوهای ویژه حمایت از تولید ملی امروز از صنایع متفاوتی در شهرستان سیرجان دیدارکردند و درراستای مسائل مربوط به قسمت تولید در این منطقه قرار گرفتند.

رئیس اعضای ویژه حمایت از تولید گفت قسمتی از مشکلات تولید در منطقه سیرجان وجه کشوری دارد و در این زمینه باید با دیدگاه تولید و اشتغال قوانین خوبی را که در مجلس در زمینه بهترشدن محیط کسب و کار وبیشترین استفاده از راندمان تولید داخل را باید به صورت درست اجرایی کرد. وی گفت: در منطقه سیرجان اقدامات خوبی درزمینه توسعه صنعت آهن آلات انجام شده اما باید درزمینه با آهن آلات برندسازی انجام شود تا با اصول رشد صادرات فولاد درکشورافزایش یابد.

فراهم کردن زمینه رشد آهن آلات

رئیس ویژه حمایت از تولید ملی همچنین گفت: باید شرایط کاربرای بخش خصوصی درست شود و دولت حمایت های اساسی را انجام دهد. قابل توجه است رئیس ویژه حمایت از تولید ملی درجلسه اقتصاد مقاومتی در منطقه معدنی و صنعتی سیرجان نیز مطلب بیان کرد و گفت: عامی کردن اقتصاد، بهره برداری اقتصاد، توانمند شدن قسمت خصوصی، حامی کارآفرینی و کامل شدن چرخه تولید براصول سیاست های اقتصاد مقاومتی باید در نظر گرفته شده باشد که البته در منطقه سیرجان اقدامات عملی در این جهت صورت گرفته است.

ورق گالوانیزه فولاد مبارکه

وی همچنین در این همایش افزود: باید در قرارداد با طرف خارجی روی این مسئله تاکید شود همراه با جابجایی تکنولوژی زمینه رشد تولید آهن آلات داخلی نیز به وجود آید و از جهتی ایجاد بازار صادراتی برای فولاد نیز مدنظر باشد. وی با بیان این مطلب که کشورازبرنامه ریزی توسعه صنعتی برخوردار نیست، گفت: باید شرکت هایی مانند سنگ آهن گل گهرو مجتمع فولاد درتراز جهانی به یک تولید کننده خاص تبدیل شوند تا زمینه صادرات آهن آلات بیشتر فراهم شود.

رئیس کمیسیون حمایت از تولید ملی ازقطعی شدن گزارش های کارگروه های کمیسیون تابع خود خبر داد و گفت: شکل اداری دولت و نظام مالی کشور باید بهبود یابد و زمینه به وجود آمدن سیاست های اقتصاد مقاومتی به وجود آید.

زنجیره ارزش در صنعت آهن آلات باید کامل شود

برطبق این گزارش؛ نماینده مردم اسفراین در مجلس با بیان ظرفیت های مناسب اقتصادی در سیرجان گفت: چرخه ارزش در صنعت آهن آلات باید کامل شود و در این جهت باید به بازارهای صادراتی و استفاده از پتانسیل بخش خصوصی توجه لازم شود. رئیس گروه بهبود محیط کسب و کار مجمع ویژه حمایت از تولید ملی گفت: برای بهترشدن متوالی کسب وکار باید اندیشه واحد در قسمت تولید گرفته شود و همچنین در زمینه برطرف کردن نیازهای مهم کشور باید خودکفایی حاصل شود.

همچنین گفت: تلاش خواهیم کرد تا با توجه به میزان تولید در سیرجان وزیر کاروتعاون به سیرجان سفر کند تا زمینه بهبود امر تولید در منطقه فراهم شود. نماینده مردم سیرجان در مجلس گفت : در منطقه سیرجان تلاش های بسیاری برای جلوگیری از خام فروختن مواد معدنی صورت گرفته اما باید مشکل کم بود آب برای گسترش صنعت آهن آلات در منطقه سیرجان حل شود و در این راستا اقدامات لازم برای انتقال آب از خلیج فارس به فلات مرکزی صورت بگیرد.

لازم به ذکر است ، رئیس وبخشی از اعضای مجمع ویژه پشتیبانی از تولید ملی از شرکت آهن آلات سیرجان و همچنین شرکت گسترش آهن آلات و شرکت سنگ آهن گل گهر در منطقه معدنی و صنعتی سیرجان بازدید کردند.

سوالات و نظرات کاربرانشما کاربران عزیز میتوانید نظرات و سوالات خود را در این بخش ثبت کنید