واردات اسلب به کشورهای حوزه خلیج فارس

1 ماه پیش1080بازدید0دیدگاه0امتیاز (0 رای)
واردات اسلب به کشورهای حوزه خلیج فارس

رشد قیمت اسلب عربستان سعودی

اسلب در بازار عربستان سعودی، به دلیل فقدان موجودی در انبار کارخانه های این کشور، برخی مشکلات مالی و شروع شدن فصل تعطیلات، نسبت به قبل بسیار تغییر کرده است. علاوه بر این، پس از افزایش اخیر قیمت اسلب وارداتی، این وضعیت کاملا ناخوشایند شده است. معامله گران و تولید کنندگان  گزارش می دهند که سهام هنگفت اسلب به علت تقاضای بسیار خریداران نهایی، گران تر شده است.

یکی از تولید کننده های ورق در عربستان سعودی به متال اکسپرت گفت: تقاضا برای خرید اسلب در حال حاضر ناچیز است، ". در نتیجه، اکثر خریداران حاضر به خرید آن نیستند. این در حالی است که هنوز دو هفته هم از معاملات جدید نگذشته است. در بخش ضخامت سنجی، قیمت اسلب چین نمی تواند با قیمت های تولید کننده های محلی عربستان سعودی رقابت کند. با این حال، تولید کننده های داخلی عربستان سعودی، در حال برنامه ریزی برای افزایش قیمت اسلب خود برای هستند.

انتظار می رود که افزایش قیمت اسلب در حدود 10 دلار در هر تن باشد، اما حتی در این مورد هم قیمت های تولیدکنندگان چینی در بازار عربستان سعودی جذاب نخواهد بود. از سوی دیگر هم تامین کنندگان ژاپنی در حال حاضر به خرید این محصولات نیازی ندارند. اما با این حال خریداران محلی انتظار دارند که کارخانه های ژاپنی دوباره برای خرید ورق برای حمل و نقل به آنان مراجعه کنند.

ثابت ماندن قیمت اسلب آلمان با وجود ضعیف بودن میزان تقاضا

قیمت اسلب در آلمان ازبا وجود تقاضای ضعیف، تا حد زیادی پایدار بوده است.  تولید کنندگان داخلی قیمت خرید اسلب خود را معادل 460-450 دلار در هر تن بدون احتساب 19 درصد مالیات بر ارزش افزوده، برای تحویل ، ارائه کرده اند که در مقایسه با قیمت های دو هفته ی پیش تغییری نکرده است. حجم کمی از معاملات نیز با قیمتی معادل 460 یورو در هر تن انجام شده است. یکی از معامله گران آلمانی گفته است: "همه ی ما حالتی مثل صبر و خوشحالی هستیم و فعلا فقط مقداری اسلب خریداری می کنیم که نیازمان رفع شود."

خریداران آلمانی ورق وارداتی منفعل شده اند و گاها درخواست خرید اسلب باحجم های بالایی نیز ارائه می دهند. در برخی از معاملات قیمت ورق ایتالیایی به طور متوسط ​​460 یورو در هر تن در جنوب آلمان به فروش می رسد. در عین حال، پیشنهاد قیمت ورق ایتالیایی در دوره بازبینی تغییری نکرد و به مبلغ 450-460 یورو در هر تن در جنوب آلمان ثابت باقی ماند. علاوه بر این، پیشنهادات قیمت ورق در کشور جمهوری چک نیز معادل 450-460 یورو در هر تن بود که از شرق آلمان خریداری شد اما این قیمت برای خریداران داخلی آلمان بیش از حد بالا است.

منابع مالی که فصل تعطیلات است، میزان تقاضای کم تری را از سوی خریداران پیش بینی می کنند. تولیدکنندگان آلمانی با توجه به همکاری با شرکت های  Salzgitter  و Dillinger  در یک  طرح بزرگ احداث خط لوله در پروژه ای به نام EUGAL، برای ارائه ی برخی تخفیف ها موافقت می کنند. همچنین قیمت ورق ایتالیایی بیش از دو هفته است که ثابت باقی مانده است.

ورق گالوانیزه فولاد مبارکه

احتمال افزایش قیمت اسلب ایتالیا

معامله گران داخلی معتقدند که تولید کنندگان ایتالیایی به دلیل پرداخت هزینه های سنگین مواد اولیه و همچنین بهبود تقاضا ها در بازار، قیمت اسلب خود را در آینده ی نزدیک افزایش خواهند داد. قیمت ورق ایتالیایی که در حال حاضر برای مشتریان داخلی در دسترس است، حدود  EUR 450-460 / T یورو در هر تن برای ، اعلام شد که نسبت به قیمت های دو هفته ی گذشته تغییری نکرده است. در عین حال، قیمت معاملات اخیر نیز برای خرید ورق ایتالیا به طور متوسط حدود 460 یورو در هر تن بوده است.

علاوه بر این، تمام قیمت های اعلام شده بدون احتساب مالیات بر ارزش افزوده معادل  22٪ محاسبه شده است. قیمت اسلب هندی معادل 460 یورو در هر تن ، برای حمل و نقل ، اعلام شده است. علاوه بر این، تولید گنندگان در حال افزایش قیمت ورق در بازار های جهانی هستند. یکی از معامله گران ایتالیایی می گویند: "قیمت اسلب هند در حال حاضر رقابتی نیست زیرا قیمت ها بسیار زیاد است.

شرکت کنندگان در بازار معتقدند که این احتمال وجود دارد که تولیدکنندگان ایتالیایی به زودی قیمت اسلب خود را افزایش دهند و به دلیل خرید بهتر مشتریان و عدم ارائه ی پیشنهادات رقابتی از سوی تولید کنندگان خارج از کشور، اقدام به افزایش آن تا سقف 15 دلار در هر تن کنند. یکی از منابع خبری ایتالیایی می گوید: "تقاضا برای خرید ورق ایتالیا رو به رشد است، رقابت با کشورهای دیگر بسیار کم مبی باشد و قیمت ورق دیگر هم به شدت در حال افزایش است.

 

سوالات و نظرات کاربرانشما کاربران عزیز میتوانید نظرات و سوالات خود را در این بخش ثبت کنید
بارگذاری مجدد