واکنش منطقی بازار به تغییر قیمت محصولات مفتولی

2 سال پیش1753بازدید0دیدگاه0امتیاز (0 رای)
واکنش منطقی بازار به تغییر قیمت محصولات مفتولی

قیمت سیم آرماتوربندی در بازار داخلی

طبق گزارشات ارائه شده توسط منابع خبری، قیمت سیم آرماتوربندی در بازار اصفهان نسبت به هفته گذشته بدون تغییر مانده است. در تاریخ سه شنبه ٢۶ دی ماه ٩۶ قیمت سیم آرماتوربندی کارخانه اصفهان در حدود ٢٨۵٠ تومان اعلام شد. در بازار تهران نیز قیمت این محصول با کمی تغییر معادل ٢٨٧٠ تومان شنیده شد. اما تحلیل گران پیش بینی می کنند که قیمت سیم آرماتوربندی به زودی افزایش پیدا کند.

آن ها معتقدند که پروژه ساخت شهر ونيز دبي می تواند شانس بزرگي براي افزايش تقاضا برای خرید این محصول و دیگر محصولات فولادی باشد. شهر ونيز دوبي که در فاصله 4 كيلومتری ساحل و در پروژه جزاير جهانی اجرایی خواهد شد، هزینه ای بالغ بر 680 میلیون دلار به دنبال خواهد داشت که بخش زیادی از آن صرف خرید محصولات فولادی می شود.

با توجه به این که ایران از لحاظ نزدیکی به این کشور و کیفیت بالای محصولات، احتمالا پیشنهاد صادرات میلگرد، سیمان، انواع سیم مفتولی و غیره را دریافت خواهد کرد، می توان گفت بازار این محصولات و بازار سیم آرماتور کشور روند رو به رشدی پیدا خواهد کرد.

بازار صادرات سیم آرماتور

اين شهر شناور به صورت سازه های بتنی مسلح درجا و استفاده از قطعات بتنی پيش ساخته، طراحی و ساخته خواهد شد که کاربرد سیم آرماتور برای ساخت این سازه های بتنی نیز بر همگان آشکار است. البته همه این ها در صورتی است که کالا های ایران برای صادرات به دوبی انتخاب شوند. قطعات بتنی كه قرار است فونداسيون این شهر بر روی آن بنا شود به صدها هزار تن ميلگرد و آرماتور نیاز خواهند داشت. عرشه يا قسمت هاي فوقاني نيز از قطعات سازه هاي دريائي سبك تشكيل خواهند شد.

قیمت سیم مفتولی

علاوه بر این، آغاز ساخت پروژه ذکر شده در 3 ماهه اول سال 2018 (دی، بهمن و اسفند ٩٦) می باشد و پايان کار آن هم قبل از افتتاحیه نمايشگاه EXPO 2020 در 3 ماهه آخر سال 2020 خواهد بود.

پروژه های انجام شده

این پروژه در حقیقت توسط یک شرکت اروپایی به نام Kleindienst كه در اجرای پروژه های توسعه مسكن متخصص می باشد، اجرا خواهد شد و از هم اکنون صادر كنندگان محصولات فولادی و سيمان داخلی باید برای تامين بخشی از نياز های این ابر پروژه آمادگی داشته باشند.

یکی از حساس ترین بخش های ساختمانی بتنی آرماتوربندی نام دارد. زیرا‌ کار تحمل تمامی نیروهای کششی در ساختمان توسط سیم آرماتور ها صورت می گیرد.

در بعضی از مواقع آرماتور ها تامین کننده ی تمام مقاومت فونداسیون هستند. انواع سیم آرماتور مورد استفاده در شناژ شامل سیم آرماتور عرضی و سیم آرماتور طولی می باشد. از وظایف آرماتور طولی می توان به تقویت ستون در مقابل بارهای فشاری و خمشی اشاره کرد. علاوه بر این، وظایف آرماتور عرضی نیز مواردی مانند ثابت نگه داشتن سیم آرماتورهای طولی در جای خود و همچنین جلوگیری از کمانه کردن سیم آرماتورهای طولی در موقع وارد شدن نیروهای فشاری تقویت ستون در مقابل بارهای جانبی و در جهت عرض است.

خرید آهن آلات ، قیمت میلگرد,قیمت سیم مفتولی

خالی بودن جیب کارخانه های تولید محصولات مفتولی از مواد اولیه

طبق گزارشات رسیده در مورد قیمت سیم آرماتوربندی ، سیم گالوانیزه و در کل محصولات مفتولی و ناخرسندی تولید کنندگان این محصولات از وضع بد روند بازار و مشکلات به وجود آمده در بخش تولید، خبر هایی در خصوص در دسترس نبودن مواد اولیه مورد نیاز تولید کنندگان این محصولات شنیده می شود.

در حال حاضر جیب تولید کنندگان محصولات مفتولی از مواد اولیه خالی است و افزایش تقاضا در برابر کاهش تولید سیم آرماتور و عرضه ی آن به بازار نیز تولید کنندگان را بر آن داشته است تا به فکر چاره جویی برای حل این مشکلات بر آیند. در ماه گذشته بارها به موضوع کمبود مواد اولیه برای تولید محصولات مفتولی در کشور و مشکلات پیش آمده برای تولید کنندگان این کالا اشاره شد ولی تاکنون واحدهای نظارتی و مسئولان برای رفع این مشکل اقدامی انجام نداده اند زیرا صادرات مواد اولیه بر خلاف سیاست های منفعت طلبانه ی کشور می باشد.

یکی از این مسولین طی مصاحبه ای گفت: تکمیل زنجیره کشور در خصوص تولید سیم آرماتور مورد نیاز مشتریان و به طور کلی محصولات مفتولی از اهمیت بالایی برخوردار است ولی امروزه مواد اولیه کشور بر روی ریل صادرات قرار گرفته است و با قیمت‌ بالاتری در بازارهای جهانی به فروش می رسد. اما دولت در نظر دلرد که تمهیداتی برای رفع این مشکات بیندیشد.

سوالات و نظرات کاربرانشما کاربران عزیز میتوانید نظرات و سوالات خود را در این بخش ثبت کنید
بارگذاری مجدد