واکنش فولادسازان ایرانی به بازگشت بازار شمش جهانی

1 سال پیش1320بازدید0دیدگاه0امتیاز (0 رای)
واکنش فولادسازان ایرانی به بازگشت بازار شمش جهانی

بازگشت بازار شمش سی آی اس، فولادسازان ایرانی چه رفتاری نشان خواهند داد؟

همان طور که انتظار می رفت تحولات مثبت بازار قراضه و میلگرد داخلی ترکیه باعث شد تا عرضه کنندگان شمش فولادی در مناطق مختلف اجازه مانور قیمتی را پیدا نمایند. بنا به اخبار رسیده به پلنر، فروشندگان بیلت در منطقه سی آی اس پیشنهادات خود را امروز در محدوده ۵۱۰ تا ۵۱۵ دلار به ازای هر تن فوب مطرح می نمایند که نسبت به ابتدای هفته ۱۰ دلار رشد را ثبت نموده است.

غیبت صادرکنندگان ایرانی یکی از مهم ترین دلائل افزایش قیمت بیلت در منطقه سی آی اس بوده است. آنها موفق شده اند تا کمبود عرضه شمش را با حضور خود پر نموده توانایی افزایش قیمت داشته باشند.

البته این در حالیست که با توجه به معامله پر حرف و حدیث اخیر شمش خوزستان در بورس کالا و نرخ ارز اعلامی از سوی بانک مرکزی، سطوح قیمت جدید هنوز هم نمی تواند انگیزه فولادسازان ایرانی برای حضور در بازارهای صادراتی را برانگیزد. همزمان، با نزدیک شدن به ماه مبارک رمضان از یک سو و تامین کافی شمش توسط مهمترین خریدار شمش قوسی در داخل از سوی دیگر، به نظر می رسد فولادسازان کشور حتی با سطوحی کمتر از قیمتهای قبلی مجبور به صادرات شوند.

به واسطه رونق  در خريد و فروش ميلگرد در بازار داخلي چين قيمت ان با افزايش همراه شد.

به گزارش متال بولتن در بازار نقدی 27 اوریل میلگرد در شرق چین (شانگهای) با افزایش 30 يوان نسبت به روز قبل در محدوده 3890 تا 3930 یوان قرار گرفت و در شمال چین (تیانجین) با افزايش 20 يوان نسبت به روز قبل 3750 تا 3770 یوان معامله شد.

قبل از آغاز تعطيلات چهار روزه مشتريان خريد ميلگرد را افزايش دادند كه در كنار رشد قيمت هاي بازار آتي عامل افزايش قيمت ميلگرد در بازار نقدي شد.

در طول هفته در شرق چين ميلگرد 100 يوان و در شمال چين30 تا 50 يوان گران تر شد.

خرید میلگرد اصفهان

بیلت تانگشان تا ساعت 15.00 امروز با كاهش 10 یوان نسبت به روز گذشته به 3570 يوان معامله شد. و در بورس شانگهای میلگرد تحویل ماه اکتبر با افزايش 35 یوان نسبت به روز گذشته به 3593 یوان رسید. امروز هر1 دلار برابر با 6.34 یوان می باشد.

در ارزیابی متال بولتن قیمت میلگرد با افزايش 2.73 دلار نسبت به روز قبل به 540.98 دلارFOB رسید. برخی از تولیدکنندگان آهن آلات 565 تا 575 دلار FOB پیشنهاد می دادند در حالی که تجار 545 دلار تعیین کردند.

خريداران در محدوده 530 تا 540 دلار FOB پيشنهاد مي دهند و خريدي در بازار صادراتي گزارش نشد.

شرایط بهتر برای میلگرد داخلی ترکیه علی رغم افت بهای قراضه

بر اساس اخبار رسیده حجم خرید قراضه فولادسازان ترک با رسیدن به پایان ماه از یک سو و احتمال رسیدن قیمت قراضه به پایین ترین سطح ممکن از سوی دیگر شدت بیشتری به خود گرفته است. پس از ۴ معامله انجام شده دیروز، امروز نیز سه معامله دیگر از حوزه های بالتیک و امریکا نهایی شد.

در معامله اول یک محموله قراضه ۸۰ درصد به قیمت ۳۵۳ دلار به ازای هر تن سی اف آر نهایی شد که با سطح قیمت های دیروز تقریبا مساوی است. در معامله دوم اما، فولادساز ترک یک محموله متشکل از ۱۷ هزار و ۵۰۰ تن قراضه ۹۰ درصد را به قیمت ۳۵۲ دلار به ازای هر تن سی اف آر خریداری نمود که عملا سطح قیمت برای قراضه ۸۰ درصد را به ۳۵۰ دلار/تن سی اف آر رسانید.

در معامله سوم نیز یک محموله از حوزه بالتیک متشکل از ۲۳ هزار تن قراضه ۸۰ درصد به قیمت ۳۵۲ دلار به ازای هر تن سی اف آر نهایی شد که با در نظر گرفتن هزینه حمل کمتر قراضه این حوزه نسبت به امریکا، قیمت بالاتری نسبت به سطوح فعلی محسوب می شود.

چرخش بازار ترکیه در بخش میلگرد

از طرف دیگر، امروز شرکت کاردمیر فروش خوبی را برای میلگرد در بازار داخلی ترکیه به ثبت رساند. این فولادساز که صبح جمعه دور جدید فروش میلگرد خود را آغاز نموده بود، ساعاتی پیش با فروش مجموعا ۳۱ هزار تن به قیمت ۵۶۵ دلار به ازای هر تن تحویل درب کارخانه بدون احتساب VAT معاملات میلگرد را بست.

این حجم از معاملات طی چند ساعت هفته ها بود که در بازار داخلی ترکیه دیده نشده بود و نشان از بهبود تقاضای خریداران داخلی دارد.

به نظر می رسد که بازار ترکیه چه در بخش قراضه و چه در بخش میلگرد در حال یک چرخش می باشد و ممکن است تاثیرات خود را به محصولات نیمه نهایی مانند بیلت نیز منتقل کند. در حوزه بیلت منطقه سی آی اس نیز خبرها حکایت از افزایش درخواست های خرید عمدتا در محدوده ۵۰۰ تا ۵۰۵ دلار به ازای هر تن فوب دارد. این رشد تقاضا می تواند در هفته آتی محرک رشد قیمت بیلت در بازارهای صادراتی باشد.

سوالات و نظرات کاربرانشما کاربران عزیز میتوانید نظرات و سوالات خود را در این بخش ثبت کنید
بارگذاری مجدد