پیش بینی احتمال افزایش قیمت قوطی

10 ماه پیش1440بازدید0دیدگاه0امتیاز (0 رای)
پیش بینی احتمال افزایش قیمت قوطی

عدم افزایش موقتی قیمت قوطی صادراتی چین

قیمت پروفیل صادراتی چین از تاریخ چهارشنبه ی هفته ی گذشته پس از شش هفته افزایش شدید، تغییر نکرده است. بازار داخلی در طول هفته نیز اندکی تضعیف شده است، اما اغلب افراد متخصص معتقدند که این فقط یک نوسان کوتاه مدت است اما روند نزولی برای آینده ای نزدیک پیش بینی شده است.

قیمت قوطی صادراتی کارخانه های اصلی چین بیش تر از 700-710 دلار در هر تن ، همانند هفته ی گذشته اعلام شد. برخی از خریداران خارجی حتی گزارش می دهند که تخفیف هایی نیز به آن ها داده شده است. قیمت قوطی پیشنهادی پاکستان نیز در حدود 500 تا 505 دلار در هر تن بود، که توسط دو تامین کننده ی چینی در اواخر هفته ی گذشته پذیرفته شد.

در بازار کره ی جنوبی نیز برای دریافت مواد چینی، قیمت های پیشنهادی زیر گزارش شده اند: قیمت قوطی آهن در حدود 700-710 دلار در هر تن اما اطلاعاتی در مورد انعقاد قراردادها وجود ندارد. قیمت قوطی در حدود 700 $ / $ 705 در هر تن اعلام شده در روز های پنج شنبه و جمعه قیمت قوطی پیشنهادی داخلی به طور متوسط ​​در طول هفته ی جاری تا 25 تا 26 دلار در هر تن (4 دلار در هر تن) از سوی فروشندگان افزایش پیدا کرد که انعطاف پذیری بیش تری نسبت به بازار صادرات در گذشته دارد.

ثبات تقاضا خرید قوطی

با این حال، اکثر معامله گران چینی فکر می کنند که قیمت قوطی در ماه آینده به روند نزولی تبدیل نخواهند شد. یک تحلیلگر چینی متعلق به شرکت بازرگانی عمده ی فولاد گفت: یکی از معامله گران چینی به متال اکسپرت گفت: "تقاضای خرید قوطی محلی در ماه های آینده ثابت باقی خواهد ماند و فقط نوسانات بسیار کوچکی در قیمت ها احتمالا پدید خواهد آمد. یکی دیگر از معامله گران بزرگ چینی به متال اکسپرت گفت: "افزایش تقاضاها برای خرید قوطی طی یک  مدت طولانی، قیمت این محصول را بالا خواهد برد." "قیمت قوطی پیشنهادی چین هنوز در میان کمترین میزان پیشنهادی در جهان است".

یکی دیگر از دلایل مهم برای حفظ قیمت قوطی صادراتی، حداقل در این سطح، قیمت های پیشنهادی بالا از سوی رقبایی مانند هند و روسیه است. شرکت JSW Steel هند و افزایش تولید قوطی شرکت JSW Steel ، بزرگ ترین تولید کننده ی محصولات فولادی در هند، قصد دارد پس از راه اندازی دو خط تولید جدید، قوطی داخلی خود را به فروش برساند. با استفاده از راه اندازی خطوط جدید تولید قوطی شرکت کنندگان در بازار انتظار دارند که این تولید کننده بتواند برخی از سفارشات برای خرید این محصول را صادر کند.

علاوه بر این، ظرفیت هر خط تولید تازه احداث شده در حدود 450،000 tpy خواهد بود. آقای Danieli، تامین کننده ی تجهیزات این خط تولید، در آخرین بیانیه ی مطبوعاتی خود گفت: این کارخانه در  Vijayanagar واقع شده است. شروع تولیدات این خطوط در پایان سال آینده برنامه ریزی شده است.  گسترش حجم تولیدات کمک خواهد کرد که این شرکت از افزایش تقاضای داخلی بهره مند شود.

قیمت آهن آلات اصفهان

میزان تولید کارخانجات قوطی

این کارخانه تنها تولید کننده ی اصلی برای تولید محصولات با کیفیت در هند است که (56٪ درصد از کل حجم عرضه)، را به خود اختصاص می دهد و دولت نیز از این بخش پشتیبانی می کند. با توجه به سخنان مورگان استنلی، فروش قوطی این شرکت در سال های 2016 تا 2020 به میزان 14٪ درصد افزایش خواهد یافت و از سال 2020 تا 2025 هم مجددا به میزان 18٪ افزایش خواهد یافت. کارشناس یکی از کارخانه های قوطی هند می گوید: شرکت JSW  عمدتا در بازار داخلی یک هدف به شمار می آید، زیرا تقاضا برای خرید قوطی در هند افزایش یافته است. به عنوان مثال،  در حقیقت بازار  PPGI در سال گذشته به صورت دو رقمی افزایش می یابد.

شرکت JSW Steel ، بزرگ ترین تولید کننده ی قوطی در هند، همچنین می تواند میزان صادرات این محصول را افزایش دهد. این شرکت در بازار محلی و در بخش صادرات در حال تمرکز است و مقدار زیادی هم قوطی تولید می کند اما این شرکت باید راهی هم برای مصرف آن ها پیدا کند. "
سخنگوی این شرکت گفت: در حال حاضر مقصد اصلی برای فروشندگان قوطی هند، آفریقا، اروپا و برخی کشور های خاورمیانه، از جمله امارات متحده عربی است.

احتمال افزایش قیمت قوطی ترکیه برای ارسال به امارات متحده ی عربی

با وجود افزایش تولیدات محلی، قیمت قوطی ترکیه هنوز در امارات متحده عربی جذاب نیست. در همین حال، روند صعودی قیمت ها به سهامداران امارات اجازه می دهد قیمت قوطی خود را افزایش دهند. آخرین قیمت قوطی پیشنهادی کارخانه های ترکیه که توسط معامله گران امارات متحده عربی دریافت می شود، به حدود 700-710 دلار در هر تن برای حمل و نقل و تحویل در ماه سپتامبر، رسید.

شرکت کنندگان در بازار به خبرگزاری ها گفتند که نسبت به دو هفته ی گذشته، قیمت قوطی در بازار داخلی حدودا $ 25 دلار در هر تن افزایش داشته است. آن ها می گویند: "قیمت های پیشنهادی خوب نیستند، و امارات متحده ی عربی 1،900 تن قوطی خریداری کرده و قیمت آن را معادل 715 دلار در هر تن اعلام کرده است. علاوه بر این، قیمت قوطی پیشنهادی ترکیه حتی ممکن است بر روی قیمتی های داخلی امارات متحده اثر گذار باشد و این محصول گران تر از قیمت تولیدات آگوست توسط سازندگان محلی فروخته شود.

قیمت پیشنهادی کارخانجات

قیمت قوطی اعلام شده توسط صنایع فولاد امارات، 710 دلار در هر تن اعلام شد، در حالی که سایر کارخانه های محلی قیمت قوطی خود را معادل 706-709 دلار ، اعلام کردند. شرکت FZE  تولید کننده ی محصولات فولادی قطر است که به نقل از سهامداران، قیمت قوطی خود را پس از 15 روز  به $ 12-21 دلار در هر تن ( 45-75 دلار در هر تن AED ) افزایش داده است. قیمت پیشنهادی قطر در حال حاضر معادل $ 717-731 دلار در هر تن، از تولیدات سابق اعلام می شود.

این در حالی است که نرخ ارز در قطر معادل 1 دلار =  AED 4125  است. تمام کشور های حوزه ی خلیج فارس، غیر از کشور های عضو شورای همکاری خلیج فارس وظیفه دارند تا در حدود 5٪ مالیات بر ارزش افزوده را برای واردات محصولات فولادی خود پرداخت کنند.

سوالات و نظرات کاربرانشما کاربران عزیز میتوانید نظرات و سوالات خود را در این بخش ثبت کنید
بارگذاری مجدد