تازه ‌ترین و جدید ترین پیش‌بینی ها در مورد بازار آهن آلات ایران در روزهای آتی

2 سال پیش1540بازدید0دیدگاه5امتیاز (1 رای)
تازه ‌ترین و جدید ترین پیش‌بینی ها در مورد بازار آهن آلات ایران در روزهای آتی

 به گزارش گروه بورس فلزات- درروزهای گذشته از هفته‌ پیش قیمت تیرآهن کاهش یافت.

به گزارش مرکزآهن ، دیروز بهای هر شاخه تیرآهن نسبت به چهارشنبه هفته گذشته با کم شدن قیمت روبه‌رو بود. قیمت تیرآهن اچ وارداتی به آسیا در طول ماه گذشته بدلیل کمبود تقاضا کاهش یافته است . شرایط بازار در مالزی بهتر از سنگاپور بود باوجودی که افت ارزش رینگیت (پول ملی) مالزی واردکنندگان را در پرداخت با دلار برای خرید تیرآهن محدود کرده است .

بر اساس گزارش مرکزآهن، روز گذشته هر شاخه تیرآهن 14 با کاهش بها 15هزار ریالی نسبت به چهارشنبه هفته قبل به بهای یک میلیون و 175هزار ریال در بازارارائه شد.

در مدت ذکر شده ، همچنین هر شاخه تیرآهن ۱۶و۱۸ نیز با کم شدن ۱۵و ۲۰هزار ریالی نسبت به چهارشنبه هفته گذشته به ترتیب به بهای یک میلیون و ۴۷۵هزار ریال و یک‌میلیون و ۹۷۰هزار ریال رسید.

گزارش مرکز آهن می‌افزاید: دیروز گروه تیرآهن درشت نیز کاهش بها را در بازار مواجه شد به گونه‌ای که هر شاخه تیرآهن 20، 22، 24 به بهای 2میلیون و 640هزار ریال، 2میلیون و 840هزار ریال و 3میلیون و 720هزار ریال در بازار غیررسمی ارائه شد.

در ذکر شده هر شاخه تیرآهن ۲۷ با کاهش بهای ۵۰هزار ریالی نسبت به چهارشنبه هفته گذشته به بهای۴میلیون و ۸۰۰هزار ریال رسید. گزارش  مرکز آهن حکایت ازاین موضوع دارد: دیروزبهای هر کیلو میلگرد در بازار غیررسمی نیز با نوسان زیادی مواجه نبود به گونه‌ای که میلگرد ۸آجدار کلاف نوردی با افزایش بها هر کیلو ۵۰ریالی به بهای ۶هزار و ۶۵۰ریال رسید. در این میان دیروز بهای هر کیلو میلگرد ۱۴، ۱۶، ۱۸، ۲۰، ۲۲ و ۲۵آجدار میانه نسبت به چهارشنبه هفته قبل بدون تغییر به همان قیمت ۶هزار و ۶۰۰ریال عرضه شد.

مقاطع فولادهای ساختمانی:

مقاطع فولادهای ساختمانی عموماً با یک حرف که بیانگر مقطع و دو عدد دیگر (که برای نبشی سه عدد است)، مشخص می شوند. عدد اول، عمق مقطع را بر حسب اینچ یا میلی متر و عدد دوم وزن مقطع را در واحد طول برحسب پوند در هر فوت یا کیلوگرم در هر متر نشان می دهد؛ مانند 14w*87 مقطعی بال پهن، با عمق 14 اینچ و وزن 87 پوند در هر فوت. مقطع نیز نبش با دو ساق مساوی است، با طول 8 اینچ و ضخامت یک دوم اینچ، که آن را به این صورت نیزمشخص می کنند. برخی مقاطع نوردی این گونه نشان داده شده است.

بر اساس پیش‌بینی‌های صورت گرفته از سوی فعالان مرکزآهن، بازار آهن آلات طی هفته آینده با رکود مواجه خواهد شد.

به اعتقاد این فعالان مرکز آهن ، به تجربه ثابت شده است که طی هفته‌هایی که از تعطیلی برخورداند، بازار آهن با رکود روبه‌رو می‌شود و قیمت هن ادچک قابل توجهی نمیش ود اما بعدازسپری شدن تعطیلات با افزایش مجدد بها و کم شدن تدریجی وبی اثر آهن مواجه می شود.

همچنین بر اساس پیش‌بینی انجام شده از سوی مرکز آهن، طی هفته گذشته  بهای آهن آلات با افزایش روبه‌رو خواهد شد که این خود باعث تاثیر قیمت بر ساخت در اینده خواهد شد.

سوالات و نظرات کاربرانشما کاربران عزیز میتوانید نظرات و سوالات خود را در این بخش ثبت کنید
بارگذاری مجدد