پیش بینی جهش مجدد قیمت پروفیل

2 سال پیش1678بازدید0دیدگاه4.3امتیاز (3 رای)
پیش بینی جهش مجدد قیمت پروفیل

تداوم میل به کاهش قیمت پروفیل در بازار داخلی

طی هفته گذشته مشاهده کردیم که سیگنال های منفی عمده ای در بازار آهن آلات سبب روند نزولی قیمت این محصولات از جمله قیمت پروفیل آهن شده بود. مشکلات زیادی طی هفته گذشته گریبان این بازار را گرفته بود که از جمله آن ها می توان به مشکلات حمل و نقل در این بازار اشاره کرد. با این حال سیگنال های مثبت این بازار از جمله افزایش نرخ دلار نتوانست این روند را کنترل کند و قیمت ها هم چنان به روند نزولی خود طی هفته گذشته ادامه دادند.

هم چنین از دیگر سیگنال های منفی تاثیرگذار بر قیمت آهن آلات از جمله قیمت پروفیل می توان به کاهش نرخ شمش و روند نزولی قیمت آهن آلات در بازار داخلی اشاره کرد. هم چنین تعداد معاملات صورت گرفته در بازار طی هفته گذشته بسیار اندک بوده است و هیچ معامله مهمی طی هفته گذشته به ثبت نرسیده است.

با رصد بیشتر بازار ملاحظه می کنیم که در حال حاضر هیچ گونه سیگنال مثبتی در جهت رشد محصولات فولادی از جمله قیمت پروفیل مشاهده نمی گردد و با این حال پیش بینی می شود که بازار طی هفته جاری روند ثابتی را در پیش گیرد. شاید بتوان گفت که در حال حاضر تنها سیگنال مثبت موجود در بازار افزایش قیمت محصولات فولادی در بازار جهانی می باشد که ممکن است طی روزهای آتی سبب روند صعودی قیمت ها گردد.

نوسانات قیمت قراضه

با این حال به دلیل کاهش میزان صادرات در این کشور قیمت های بازار جهانی تاثیر چندانی بر قیمت های بازار داخلی ایران نخواهد داشت. بنابراین در حال حاضر بازار محصولات فولادی هم چنان در سردرگمی به سر می برد و از یک سو سیگنال های مثبت موجود در بازار از جمله روند صعودی قیمت محصولات فولادی بازار را به سمت افزایش قیمت پروفیل سوق می دهد و از سوی دیگر مشکلات حمل و نقل پیش آمده طی هفته گذشته بازار را به سمت کاهش قیمت محصولات فولادی برده است.

این در حالی است که قیمت قراضه نیز روند صعودی را در پیش گرفته است ولی به دلیل روند نزولی قیمت شمش این نوسانات نتوانسته بر قیمت محصولات فولادی تاثیری بگذارد. هم چنین طی هفته گذشته مشاهده کردیم که برخی از محموله های موجود زیر برف باقی مانده و از کیفیت آن ها کاسته شده است و به همین دلیل قیمت این محصولات افت کرده است.

قیمت پروفیل اصفهان

در حال حاضر سردرگمی در بازار آهن آلات بسیار جدی تر شده است به طوری که نمی توان آینده مشخصی برای این بازار پیش بینی کرد. در حال حاضر بزرگ ترین مشکل بازار آهن آلات کاهش میزان تقاضا می باشد که سبب رکود در این بازار شده است. با رصد کلی تر بازار می توان گفت که اگرچه قیمت ها طی هفته گذشته روند نزولی داشته است ولی افت قیمت ها چندان شدید نبوده و تغییرات آن چنان محسوس نبوده است.

سیگنال های مثبت موجود در بازار

به طوری که در اکثر واحدهای تولیدی ثبات در قیمت محصولات فولادی از جمله قیمت پروفیل مشاهده گردیده است. پیش بینی بازار برای هفته جاری تمایل به افت قیمت محصولات فولادی از جمله قیمت پروفیل می باشد زیرا در حال حاضر هیچ سیگنال مثبتی در بازار این محصولات مشاهده نمی شود و قیمت ها هم چنان روند نزولی را در پیش گرفته است.

هم چنین تنها سیگنال مثبت وجود در بازار طی روزهای اخیر روند صعودی قیمت این محصولات در بازار جهانی می باشد که ممکن است در صورت تقویت بازار صادراتی بر قیمت های داخلی تاثیرگذار باشد. هم چنین در کنار این سیگنال می توان به افزایش قیمت قراضه آهنی و نیز روند صعودی قیمت دلار نیز اشاره کرد که ممکن است سبب روند صعودی قیمت محصولات فولادی از جمله قیمت پروفیل طی هفته جاری گردد.

نکته منفی دیگری نیز در بازار آهن آلات داخلی طی روزهای اخیر مشاهده گردیده و آن کاهش کیفیت محصولات فولادی در نتیجه ی بارش برف می باشد که این امر سبب می شود که قیمت این محصولات طی هفته جاری افت کند.

بنابراین در حال حاضر معضلات زیادی پیش روی بازار آهن آلات می باشد که مشخص نیست روند بازار را به کدام سمت سوق دهد. در نخستین روز هفته جاری شاهد ثبات در قیمت محصولات فولادی بوده ایم و به همین دلیل ممکن است این بازار در این هفته نیز رکود را تجربه کند.

سوالات و نظرات کاربرانشما کاربران عزیز میتوانید نظرات و سوالات خود را در این بخش ثبت کنید
بارگذاری مجدد