پیش بینی ها از بازار خاموت ایران

6 سال پیش1349بازدید0دیدگاه0امتیاز (0 رای)
پیش بینی ها از بازار خاموت ایران

افزایش قیمت خاموت ایران

تولید کنندگان خاموت ایران، با توجه به افزایش روند جهانی و فعالیت های خرید متوسط، قیمت خاموت را افزایش دادند. در ابتدای ماه، تولیدکنندگان خاموت ایران قیمت خاموت پیشنهادی خود را حدود 2260 تومان در هر کیلو تعیین کرده اند، که از مبلغ ماه گذشته که حدود 2200 تومان در هر کیلو بوده است ، افزایش قیمت داشته است.

گفته شده که قیمت خاموت تجاری حدود 2260 تومان می باشد. این بخش روند کاهش جهانی را دنبال می کند. علاوه بر این، طبق اظهارات یکی از منابع داخلی "حتی با وجود عدم ارائه پیشنهادات از سوی جنوب کشور ، هم به دلیل کمبود محموله های موجود و هم کاهش رقابت در برابر محصولات داخلی، شنیده می شود که تقاضا نسبتاً متوسط است. ". مشتریان، در بحبوحه نوسانات قیمت خاموت فعال نیستند و منتظر ثبات بیشتری در این بخش هستند.

شرکت کنندگان در بازار انتظار دارند که قیمت خاموت در آینده نزدیک بیشتر افزایش یابد، که باید به عاملی برای رشد فعالیت های خرید تبدیل شود.

رکود در بازار خاموت مازندران و انتظار برای برگشت به وضعیت قبل

به نظر می رسد که قیمت خاموت در مازندران تا حدودی کاهش یافته است. اگر چه شرکت کنندگان در بازار همچنان نظرات مختلفی در رابطه با چنین قیمتی دارند ، که می تواند آسیب های جدی را به همراه داشته باشد، اما کارخانه های داخلی، منجر به افزایش قیمت خاموت در دور جدید فروش این محصول به مشتریان داخلی شده اند. در چشم انداز بلند مدت، روند صعودی قیمت خاموت ، در میان سیاست های حفاظتی دولت در برابر مواد وارداتی، واضح می گردد.

این هفته تولیدکنندگان اصلی فولاد در ایران به کمپن صعودی که توسط  شرکت خاموت ایران آغاز شده بود ،پیوستند و افزایش قیمت خاموت را برای انواع محصولات از جمله خاموت با2260 تومان اعلام کردند ؛ که این اقدام در تلاشی برای جلوگیری از تضعیف بازار صورت پذیرفت. بنابراین،همانطور که در اوایل سال 1396 گزارش گردید، قیمت خاموت به طور میانگین حدود60 تومان  به ازای هرکیلوافزایش یافت.

قیمت میلگرد اصفهان

با این وجود، سطح جدید قیمت خاموت به طور کلی نشان دهنده این است که معاملات هنوز هم در سطوح پایین تری انجام می شوند. بنابراین، قیمت خاموت در حال حاضر در محدوده 2260 در هرکیلو کارهای سابق معامله می شود؛ قیمت خاموت حدود 2260 کارهای سابق ارائه شده است. با توجه به اظهارات  شرکت کنندگان در بازار، تعدادی از قراردادهای خاموت زیر این سطح اعلام شده است، که عمدتاً با تقاضای محدودی از سوی مصرف کنندگان، به ویژه در بخش خودرو توضیح داده شده است.

کاهش میزان تقاضا خرید خاموت

یکی از منابع به منابع خبری گفت: "زمان تحویل بار بسیار کوتاه است و افراد زیادی وجود دارند که بدون سفارش، همچنان منتظر می مانند." بنابراین، گفته می شود که زمان تحویل بار، برای خاموت حدود 3 تا 6 هفته است، در حالی که برای محصولاتی که ارزش افزوده دارند، زمان تحویل بار تا 7 هفته افزایش یافته است.

در عین حال، علاقه ناچیزی به خرید خاموت وارداتی برای تولیدکنندگان آمریکایی وجود دارد. یکی از دلایل آن زمان تحویل بار طولانی است که به طور معمول در مورد کارخانه های داخلی در واکنش به خریداران ،مورد استفاده قرار می گیرد؛ در حالی که دلیل دوم این است که مصرف کنندگان مطمئن نیستند که محموله های خود را به دلیل تحقیقاتی انجام می شود، دریافت می کنند یا نه.

یکی دیگر از منابع خبری گفتند: "ما منتظر تصمیم گیری هستیم، در واقع، در پایان این ماه ممکن است آنچه که اکنون همه منتظر آن هستیم اتفاق بیفتد، چرا که همه ما کاملاً مطمئن هستیم که دولت برای کاهش سطح واردات، بسیار تهاجمی رفتار خواهد کرد.

سوالات و نظرات کاربرانشما کاربران عزیز میتوانید نظرات و سوالات خود را در این بخش ثبت کنید