پیش بینی بازار قوطی پروفیل هفته جاری

2 سال پیش4864بازدید0دیدگاه2.8امتیاز (11 رای)
پیش بینی بازار قوطی پروفیل هفته جاری

بازار قوطی و پروفیل یکی از مهم‌ترین بازارهای مقاطع فولادی در کشور ایران است. اهمیت بالای این بازار اطلاع، پیش بینی در خصوص بازار پروفیل را به امری مهم تبدیل کرده است. بازار قوطی پروفیل به دلیل وضعیت نابسامان کشور همیشه در حال نوسان است، این نوسانات را می‌توانید به صورت هفتگی بررسی کنید. با توجه به نوع پروفیل، کارخانه تولید کننده، وضعیت عرضه و تقاضا، قیمت دلار و .... قیمت پروفیل روزانه قابل بررسی خواهد بود.

نوسانات قیمت پروفیل طی هفته گذشته

طی هفته گذشته شاهد نوسانات زیادی در بازار آهن آلات بودیم و این نوسانات تاثیر زیادی بر قیمت پروفیل در بازار داخلی گذاشته است. جهش ناگهانی نرخ دلار تاثیر زیادی بر نوسانات قیمت محصولات فولادی داشته است و همان طور که مشاهده شد شاهد جهش شدید در قیمت پروفیل طی هفته گذشته و اواسط این هفته بودیم.

این در حالی است که در ماه گذشته قیمت قوطی و پروفیل بیشتر روند کاهشی داشت. نوسانات قیمت پروفیل برای بیشتر کارخانه ها به همین روند بود و تنها در هفته گذشته ما افزایش قیمت مقاطع را شاهد بودیم. یکی از عوامل منفی تاثیرگذار بر قیمت این محصولات کاهش مجدد قیمت دلار بوده است که سبب افت قیمت آهن آلات از جمله قیمت پروفیل طی روزهای پایانی هفته گشته است. هم چنین قیمت شمش آهن نیز طی هفته گذشته روند نسبتا ثابتی داشته که از جمله عوامل موثر بر قیمت محصولات فولادی است و سبب آرامش بازار گشته است. البته در روزهای گذشته شاهد افزایش قیمت شمش بودیم که می‌تواند یکی از عوامل مهم در افزایش قیمت پروفیل و قوطی باشد.

عوامل موثر بر قیمت پروفیل در سال جاری

همانطور که میدانید عوامل زیادی روی قیمت پروفیل و دیگر مقاطع فولادی تاثیر میگذارد. از قیمت دلار و طلا گرفته تا وضعیت عرضه و تقاضای بازار و قیمت روز شمش فولادی همگی از عواملی هستند که باید برای ارائه تغییرات قیمت پروفیل در هفته جاری مورد بررسی قرار بگیرد. تغییرات قیمت برای هر مقطع جداگانه بررسی می شود. برای مثال قیمت میلگرد در هفته گذشته افزایشی بود در صورتی که قوطی و پروفیل روندی ثابت و یا کاهشی داشتند. برای هفته جاری نیز این روند به طور حتمی قابل پیش بینی نخواهد بود.

پیش بینی قیمت پروفیل 1401

در حال حاضر بازار وارد روند افزایشی شده است که در نتیجه رشد بهای دلار می باشد. در وهله اول به نظر می رسد که رشد قیمت محصولات فولادی تنها نتیجه رشد قیمت دلار بوده است ولی اگر دقیق تر نگاه کنیم متوجه می شویم که این افزایش ها در نتیجه چند عامل مختلف هستند که هر یک باید جداگانه بررسی شود. از جمله عوامل منفی موثر بر بازار می توان به وضعیت آب و هوا و قیمت آهن آلات در بازار جهانی اشاره کرد.

در حال حاضر آینده بازار نامشخص می باشد و نمی توان گفت که چه روندی را طی روزهای آتی در پیش خواهد گرفت. ولی نکته ای که به آن امید داریم این است که بازار طی هفته آینده به آرامش خواهد رسید و قیمت ها در اکثر مبادی افت خواهد کرد. می توان گفت که رشد قیمت ها با توجه به روند قیمت دلار و قیمت محصولات فولادی در بازار جهانی تعیین می شود که پیش بینی هیچ کدام از این فاکتورها صد درصدی امکان پذیر نخواهد بود. به همین دلیل برای بررسی وضعیت بازار پروفیل، عملکرد روزانه بهترین نتیجه را در پیش خواهد داشت.

پیش بینی پروفیل در روزهای آینده

با توجه به گرم شدن آب و هوا به احتمال زیاد در بازار فولاد و آهن با افزایش تقاضا رو به رو خواهیم شد و در نتیجه آن افزایش قیمت قوطی و پروفیل در هفته را شاهد خواهیم بود. البته این یک پیش بینی کلی با توجه به سال های گذشته است. احتمال اینکه این موضوع کاملا برعکس باشد نیز وجود دارد. برای بررسی روزانه باید علاوه بر بررسی قیمت دلار به تغییرات ارائه شده در خصوص تحریم ها، نشست های سیاسی با کشورهای همسایه و .... نیز توجه شود.

مساله ای که در حال حاضر همگان به آن اذعان دارند این است که افزایش و ثبات قیمت محصولات فولادی از جمله قیمت پروفیل در نتیجه ی نوسانات قیمت دلار می باشد ولی باید توجه داشت که قیمت شمش تاثیر بیشتری بر ای این مساله داشته و افت قیمت محصولات فولادی از جمله قیمت پروفیل بیشتر تحت تاثیر افت قیمت شمش می باشد. هم چنین قیمت شمش در بازار جهانی نیز افت کرده است که این امر نیز سبب تشدید افت قیمت محصولات فولادی طی روزهای اخیر گشته است.

با توجه به بررسی های انجام شده در خصوص وضعیت بازار پروفیل پیشنهاد ما به شما بررسی روزانه قیمت ها و خرید در زمان نیاز است. برای اینکه بتوانید بهتر در این خصوص اطلاعات کسب کنید با شماره های درج شده در سایت مرکزآهن تماس گرفته و از مشاوران و کارشناسان خبره درخواست مشاوره بکنید.

سوالات و نظرات کاربرانشما کاربران عزیز میتوانید نظرات و سوالات خود را در این بخش ثبت کنید
بارگذاری مجدد