فراگیر شدن ثبات در بازار میلگرد...

2 سال پیش882بازدید0دیدگاه0امتیاز (0 رای)
فراگیر شدن ثبات در بازار میلگرد...

ثابت ماندن قیمت روز میلگرد ، چرا و چگونه؟

طبق نظر کارشناسان و تحلیل گران حوزه میلگرد، قیمت این محصول نسبت به هفته گذشته که اکثرا روند افزایشی داشت، ثابت اعلام شده است. در حال حاضر در تاریخ پنجشنبه ١٩ بهمن ماه ٩۶ قیمت روز میلگرد با روند ثابت رو به رو شد که در مقایسه با سه روز گذشته پس از یک نوسان قابل توجه، تغییر خاصی پیدا نکرد. قیمت روز میلگرد ١٢ در کارخانه اصفهان در حدود ٢٧۴٠ تومان شنیده شد.

علاوه بر این، قیمت روز میلگرد ١۴ نیز در همین کارخانه به مبلغ ٢٧۶٠ تومان در دسترس خریداران قرار گرفت. قیمت میلگرد بناب امروز هم روند ثابت داشت. قیمت میلگرد بناب سایز ٨ در روز پنج شنبه در حدود ٢۴٣٠ تومان شنیده شد که در مقایسه با دو روز گذشته ثابت اعلام شد. همچنین قیمت میلگرد بناب ١٠ نیز به مبلغ ٢۴١٠ تومان به بازار عرضه شد. طبق نظر تحلیل گران در هفته پیش رو نیز این روند احتمالا برای قیمت میلگرد بناب ادامه خواهد داشت.

علاوه بر این، برخی از فعالان و کارشناسان بازار داخلی در مورد قیمت میلگرد معتقدند می توان پیش بینی کرد که در سال ۲۰۱۸ قیمت میلگرد تولیدی در ایران به دلیل ضعیف بودن تقاضا روند کاهشی پیدا کند. علاوه بر این، با توجه به منابع معتبری مانند «پلتس» پیش‌بینی می‌شود که همچنان رکودی که در بخش ساخت و ساز و همچنین عمران، حاکم است ادامه دار باشد و تولید کنندگان داخلی در سال ۲۰۱۸ همچنان با کاهش قیمت میلگرد به دلیل تقاضای داخلی ضعیف رو به ‌رو‌ باشند.

افزایش فروش میلگرد صادراتی در سال آتی

به گفته تحلیل گران از سوی دیگر، فروش میلگرد صادراتی ایران در سال آتی حتما افزایش خواهد یافت. این در حالی است که به نقل از انجمن تولید کنندگان بین‌المللی و طبق آمار های ارائه شده، طی ۵ سال گذشته تولید میلگرد چیزی در حدود ۱۲۲ درصد در سطح جهانی کاهش داشته است، اما با این اوصاف پیش بینی می شود که در سال ٩٧ ایران حجم صادرات میلگرد خود را تا حد زیادی افزایش دهد و برنامه‌ های فروش خود را دنبال خواهد کند.

قیمت میلگرد اصفهان

در حال حاضر پیش ‌بینی می‌شود که در سال آتی از مجموع فعلی مقدار ظرفیت اسمی تولید میلگرد که در حدود ۲۰۰ میلیون تن می باشد، حدود ۷۰ تا ۸۰ درصد بیش تر صادر شود. علاوه بر این، یکی از متخصصان این حوزه توضیح داد که با وجود عدم افزایش قیمت روز میلگرد ، دولت و مسئولین وزارت صنعت و همچنین ایمیدرو برای افزایش تولید و توسعه تولیدات میلگرد کشور در شرایط پسا تحریم اشتیاق دارند.

رشد اسمی بازار جهانی

گفت: افق تولید میلیون ها تن میلگرد و محصولات فولادی دیگر تا سال ۲۰۲۵ باید عملی شود تا به تبع آن ایران به ۱۰ کشور برتر فولادسازی در دنیا تبدیل شود و این از موضوعات مهمی است که تولید کنندگان و مسئولین با کمک یکدیگر به آن دست پیدا خواهند کرد. چرا که حمایت هایی در این رابطه از سوی دولتمردان و بخش خصوصی نیز انجام خواهد شد. در عین حال طبق پیش ‌بینی‌ های انجام گرفته توسط انجمن جهانی فولاد، یک روند رو به رشد تقاضا برای میلگرد در جهان، انتظار می رود که این میزان در سال ٢٠١٧ حدود ۶/ ۲۲ درصد بوده و در سال ٢٠١٨ حدود ۳ درصد افزایش پیدا خواهد کرد.

البته لازم به ذکر است که انجمن جهانی فولاد، چین را از این گزارش و از این رقم مستثنی کرده است، علت این کار هم آن است که در بازار فعلی چین دارای یک رشد اسمی ٣ درصدی برای تقاضای میلگرد در بازار داخلی خود می باشد که رشد قابل توجهی به حساب می آید. در ادامه باید گفت که در سال٢٠١٨  یک سری پارامتر های سیاسی در مورد تقاضا، قیمت میلگرد را در بازار ایران و جهان به شدت متاثر خواهد کرد.

سوالات و نظرات کاربرانشما کاربران عزیز میتوانید نظرات و سوالات خود را در این بخش ثبت کنید
بارگذاری مجدد