کاهش قیمت سیم مفتولی داخلی ترکیه، بخاطر کاهش ارزش لیره

2 سال پیش1876بازدید0دیدگاه0امتیاز (0 رای)
کاهش قیمت سیم مفتولی داخلی ترکیه، بخاطر کاهش ارزش لیره

قیمت سیم مفتولی داخلی ترکیه

قیمت سیم مفتولی داخلی ترکیه در این هفته در برابر تضعیف لیره ترکیه نسبت به دلار آمریکا اندکی کاهش یافته است. ارزیابی هفتگی قیمت سیم مفتولی برای ترانسفورمرهای داخلی نشانگر قیمت 420 تا 430 دلار در هر تن، نسبت به  425-440 دلار در هر تن قیمت مفتول در هفته گذشته بود. با توجه به اظهارات منابع خبری، قیمت سیم مفتولی داخلی دریای مدیترانه در منطقه ی ازمیر 420-426 دلار در هر تن از تولیدات سابق بوده است، در حالی که تقاضا سیم مفتول ضعیف بود. یکی از منابع خبری متعلق به یکی از شرکت های ترکیه گفت "ما امروز به بازار داخلی سیم مفتول پیشنهاد قیمت 426 دلار در هر تن از تولیدات سابق را دادیم." وی همچنین گفت: "بازار بسیار آرام است و هیچ تقاضایی وجود ندارد." قیمت سیم مفتولی داخلی در منطقه استانبول 430-444 دلار در هر تن از تولیدات سابق سیم مفتول بود، در حالی که قیمت منطقه ی کرابوک 420-436 دلار در هر تن بود. یکی از شرکت های واقع در استانبول نیز، مبلغ 439-444 دلار به ازاء هر تن صادرات را پیشنهاد کرد، در حالی که این شرکت فروش کالاهای داخلی خود را در روز 29 نوامبر با قیمت 436 دلار در هر تن تولیدات سابق سیم مفتول انجام داد.

علت کاهش قیمت سیم مفتولی با توجه به گفته های منابع خبری، ضعیف بودن بازار سیم مفتولی داخلی بود. طبق گزارش یکی از خبرگزاری های این کشور، در تاریخ یکم دسامبر، قیمت سیم مفتولی به $ 0.2292 رسید و در تاریخ 17 نوامبر نیز تا حد $ 0.3 افزایش یافت. در همین حال، قیمت سیم مفتولی داخلی در منطقه اسکندرون در حدود 420 دلار در هر تن از تولیدات  سیم مفتول پیشین بود. ارزیابی هفتگی قیمت سیم مفتولی داخلی نشانگر قیمتی معادل 450 تا 465 دلار در هر تن از تولیدات سابق، نسبت به 450 تا 477 دلار در هر تن در هفته گذشته بود.

اعمال کردن مقررات ضد دامپینگ توسط کشور برزیل در مورد واردات سیم مفتولی چین

یکی از مانبع خبری وابسته به تجارت خارجی گفت: دولت برزیل مقررات ضد دامپینگ را برای واردات سیم مفتولی چین اعمال کرده است. تعرفه ی مقررات ضد دامپینگ تا شش ماه معتبر خواهد بود و فورا اجرایی خواهد شد. چین از فروش محصولات پیش ساخته خود با قیمت 199.19 دلار برای هر تن مواجه خواهد شد، به دلیل این که گروه جهانی تجارت بین المللی، شرکت هواشی Huashi، و شرکت غیرمجاز چینی تیانجین قیمتی معادل 505.56 دلار را برای هر تن خواهند پرداخت. طبق ارزیابی ها، وظایف اجرایی کردن این مقررات به شرکت های دسته بندی شده تحت کدهای مجاز 72171019 و 72171090 واگذار می شود. این پرونده در ماه ژوئیه 2016، پس از درخواست یکی از تولید کنندگان سیم مفتول برزیل، به جریان افتاد. تاریخ پایان این تحقیق تا به حال مشخص نشده است.

افزایش قیمت سیم مفتول ایالات متحده بخاطر افزایش قیمت جهانی فولاد

قیمت های ایالات متحده برای سیم مفتولی وارداتی دوباره به رقم 475 دلار به ازای هر تن (431 دلار برای هر تن) و یا بیشتر رسید، زیرا تظاهرات برای افزایش قیمت سیم مفتولی و مواد خام جهانی ادامه دارد. معامله گران ایالات متحده می گویند قیمت سیم مفتول ترکیه به مبلغ 485 دلار برای هر تن (440 دلار به ازای هر تن)، خرید و فروش مفتول می شود.

یکی از معامله گران سیم مفتولی می گوید: "قیمت 485 دلار برای هر تن سیم مفتول، قیمتی است که من عمدتا از شرکت های ترکیه و دیگر نقاط دنیا شنیدم. وی همچنین افزود که قیمت کالاهای سیم مفتول بلاروس و همچنین کشورهای دیگر در بازار تا قیمت  مفتول 490-495 دلار در هر تن (445-449 دلار در هر تن) نیز رسیده است.

یکی از معامله گران می گوید: قیمت های ایالات متحده حتی با افزایش های اخیر داخلی نیز زیاد تغییری نکرده است. وی با اشاره به گسترش واردات و حتی تولید داخلی و علاقه اندک مشتریان به خرید سیم مفتول های وارد شده در ایالات متحده، گفت: قیمت سیم مفتولی محصول باز هم افزایش خواهد یافت. کارخانجات تولیدی سیم مفتولی ایالات متحده اخیرا قیمت سیم مفتول را تا میزان 40 دلار به ازای هر تن در تاریخ  یکم دسامبر افزایش قیمت داشت، اما قیمت سیم مفتول های وارد شده از تاریخ 24 اوت به میزان 45 دلار به ازای هر تن افزایش پیدا کرده است.

منابع خبری در هفته های اخیر نظرات بسیاری را ارائه داده اند. یکی از خریداران آمریکایی سیم مفتولی می گوید: "گسترده تر شدن واردات داخلی در حال حاضر مزیت تجاری قابل توجهی برای سیم مفتول ایالات متحده ندارد. "در آنجا قیمت کالاهای وارداتی افزایش چشمگیری نداشت، مگر اینکه قیمت سیم مفتول داخلی ایالات متحده افزایش پیدا کند.

یکی دیگر از خریداران پیش بینی کرد که واردات سیم مفتول از تاریخ 21 نوامبر با قیمت 23.75 دلار به ازای هر کوانتوم (475 دلار در هر تن) در شهر هوستون بر روی کامیون بارگیری شده است اما قیمت نهایی سیم مفتول ممکن است تغییر پیدا کند. سایر معامله گران ایالات متحده در نظرسنجی نشریه خبری متال بولتن شرکت کردند.

طبق گزارشات خبرگزاری AMM  قیمت سیم خاردار 475 دلار برای هر تن است و در کشورهایی از جمله ترکیه، روسیه و کشورهای مشترک المنافع مستقل به فروش می رسد. یکی از معامله گران اشاره کرد که کارخانجات سیم مفتول جهان مشغول رصد تقاضای صادرات می باشند، و این نشان می دهد که ایالات متحده آمریکا به دلیل هزینه های حمل و نقل  سیم مفتول وضعیت خوبی در برابر کشورهای مستقل مشترک المنافع به ویژه از نظر بازار، ندارد.

قیمت فولاد چین افزایش می یابد

معامله گران سنتی ممکن است به فروش بیشتر محصولات سیم مفتولی به اروپا و شمال آفریقا به جای ایالات متحده آمریکا اقدادم کنند و یا حتی به فروش در بازارهای داخلی خود مانند روسیه که در آن تقاضای داخلی اخیرا زیاد شده است، اقدام کنند. یکی از معامله گران با اشاره به افزایش قیمت های سیم مفتول اخیر گفت: "شما می توانید ببینید که چقدر قیمت زغال سنگ افزایش یافته است، و نیز چقدر قیمت سنگ آهن و قراضه افزایش یافته است."

معامله گر دیگری نیز افزود: قیمت فولاد چین نیز افزایش یافته است. "ما همچنین می شنویم که در ماه دسامبر تظاهراتی برای اعتراض به قیمت ها وجود خواهد داشت، چیزی که ما از چندین منبع خبری آن را می شنویم.

قیمت های ذغال سنگ هنوز به سطح های قبلی  بازنگشته است، حتی اگر سنگ آهن هم قیمت ملایمی داشته باشد. یکی از تاجران می گوید: با تولید محصولات چینی، هزینه ها هنوز هم بالا است و ضایعات هنوز هم فراوان است. "ما هنوز در قیمت های قراضه کاهشی نمی بینیم اما ترکیه مقدار زیادی از ضایعات را خریداری کرده است. اما آنها هنوز به ضایعات نیاز دارند. ضایعات زیادی در بازار ایالات متحده وجود ندارد و در مقابل ما فقط در زمستان ازآن بهره مندیم و هیچ چیز دیگری جز این هم وجود ندارد." اگر دونالد ترامپ، رییس جمهور منتخب ایالات متحده، هزینه های مواد اولیه را افزایش دهد و واردات را در سال 2017 کاهش دهد، این امر می تواند منجر به شکوفایی صنعت فولاد شود که این وضعیت مشابه پیش از رکود اقتصادی سال 2008 خواهد شد. او گفت: "در نهایت، اگر رشد قیمت ها به نحوی از این بازار منفجر کند، رونق بزرگی در پی آن خواهد بود." "اما ممکن است شرایطی مانند پس از اولین دوره ترامپ اتفاق بیفتد. من فکر می کنم ما قصد داریم همان فیلم اقتصادی ای را ببینیم که در زمان بوش دیدیم.

ارزیابی هفتگی قیمت سیم مفتول وارداتی طی دو هفته ی گذشته، نشانگر قیمتی معادل 404-417 دلار به ازای هر تن (445-460 دلار برای هر تن) است.

 
سوالات و نظرات کاربرانشما کاربران عزیز میتوانید نظرات و سوالات خود را در این بخش ثبت کنید