گزارش بازار جهانی از وضعیت فولاد مبارکه اصفهان

2 سال پیش1155بازدید0دیدگاه0امتیاز (0 رای)
گزارش بازار جهانی از وضعیت فولاد مبارکه اصفهان

اسلب به روند افزايشي ادامه مي دهد

تامين كننده هاي اسلب فولاد در بازار آهن آلات CIS در طول ماه جاري به واسطه محدود شدن عرضه در بازار،و حمايت ايجاد شده از سوي بازار قوي محصولات تخت قيمت اسلب خود را افزايش دادند. به گزارش متال اكسپرت در آخرين قيمتهاي پيشنهادي،  توليد كننده هاي CIS قیمت اسلب را با 5 دلار افزايش به 540 تا 545 دلار FOB درياي سياه رساندند.

تولیدکنندگان آهن آلات سهميه ماه آوريل را به بازار عرضه مي كنند و شركت Metinvest اوكراين معاملاتي را در محدوده مذكور با خريداران تركيه و ايتاليا نهايي كرده است. شركت Evraz روسيه چند هفته است در بازار حضور ندارد. شركت فولاد مباركه ايران نيز مزايده فروش جديد خود را با 20 دلار افزايش نسبت به ژانويه در محدوده 535 تا 540 دلار اعلام كرده است.

در همين حال خريداران آهن آلات در شرق آسيا قبل از تعطيلات فعال تر شده بودند و شركت Evraz توانست محموله هايي به قيمت 520 تا 525 دلار FOB معادل540 تا 545 دلار CFR به اين منطقه به فروش برساند.

با ادامه روند افزايشي قيمت كلاف نرم در جنوب شرق آسيا پيشنهاد هاي جديد فروش اسلب به اين منطقه به 530 تا 535 دلار FOBمعادل 545 تا 550 دلار CFR بنادر اصلي رسيده است. لازم به ذكر است هفته گذشته 40,000 تن اسلب آفريقاي جنوبي به اندونزي به فروش رسيد كه البته قيمت فروش نهايي آن مشخص نشد.

افزایش قیمت سنگ آهن در چین

در طی هفته گذشته قیمت سنگ آهن وارداتی در چین کمی افزایش یافت در که سطح فعالیت های تجاری در بازار سنگ آهن وارداتی متوسط بوده است. در همین حال قیمت سنگ آهن داخلی روند ثابتی داشته است. در حال حاضر سنگ آهن هند با خلوص 5/63 درصد در بندر گینگ دائو تنی 4/76 دلار می باشد.

قیمت آهن آلات

در همین حال قیمت سنگ آهن کنسانتره با درصد خلوص 66 در تانگ شان تنی 98 دلار می باشد.  در طی هفته گذشته قیمت سنگ آهن وارداتی افزایش یافته و اکثر تولیدکنندگان آهن آلات تصمیم دارند موجودی انبارهای خود را تا قبل از تعطیلات سال جدید افزایش دهند. بسیاری از تجار به دلیل نزدیک شدن به سال جدید هیچ گونه فعالیتی ندارند و این امر باعث کاهش تقاضا شده است. انتظار می رود قیمت سنگ آهن در هفته پیش رو روند ثابتی داشته باشد.

آخرین وضعیت بازار میلگرد مصر

قیمت میلگرد بازار داخلی مصر در حال حاضر ما بین تنی 671 تا 675 دلار درب کارخانه و با احتساب 14 درصد مالیات ارزش بر افزوده می باشد. به دلیل عوارض آنتی دامپینگ که از 7 دسامبر 2017 به مدت 5 سال برای واردات میلگرد از کشورهای اوکراین چین و ترکیه می باشد و این عوارض ها مابین 7 تا 29 درصد بودهتجار مصر به بازار داخلی روی آورده اند.

در نتیجه تقاضای میلگرد بازار داخلی شرایط خوبی دارد. به گفته منابع خبری به دلیل ساخت و ساز و پروژه های در حال احداث انتظار نمی رود که تقاضا با کاهشی روبرو شود. و با توجه به قیمت میلگرد بازار داخلی شاهد کاهش تقاضا نخواهیم بود.

ثبات قیمت ورق رنگی بازار داخلی چین

در طی هفته گذشته میانگین قیمت ورق رنگی بازار داخلی چین روند ثابتی داشته در حالی که سطح فعالیت های تجاری پایین بوده است. میانگین قیمت ورق رنگی در این بازار به میزان 1000 دلار به ازای هر تن بوده است. در طی هفته گذشته بسیاری از تجار به دلیل نزدیک شدن به تعطیلات سال جدید چینی هیچ گونه فعالیتی در بازار ورق رنگی نداشته اند و این امر باعث کاهش تقاضا در بازار شده است. انتظار می رود قیمت ورق رنگی بازار داخلی چین در هفته پیش رو روند ثابتی داشته باشد.

افزایش 3/9 درصدی واردات سنگ آهن چین

به گزارش اداره گمرک چین در ماه ژانویه سال جاری واردات سنگ آهن و سنگ آهن کنسانتره چین مجموعا 100343 میلیون تن بوده که افزایش 3/19 درصدی ماهانه و 3/9 درصدی سالانه داشته است. در ماه ژانویه سال جاری چین 1191 میلیون تن فولاد وارد کرده که کاهش 75/0 درصدی ماهانه و 9/8 درصدی سالانه به همراه داشته است.

کاهش موجودی انبارهای آهن آلات چین

انجمن آهن و فولاد چین اعلام کرد موجودی انبارهای شرکت های بزرگ و متوسط فولادسازی عضو انجمن آهن و فولاد چین در 31 ژانویه سال جاری مجموعا 109301 میلیون تن بوده که 901500 تن یا 62/7 درصد نسبت به 21 ژانویه کاهش داشته است.

سوالات و نظرات کاربرانشما کاربران عزیز میتوانید نظرات و سوالات خود را در این بخش ثبت کنید