قیمت میلگرد در بازار جهانی ماه سپتامبر

3 سال پیش1350بازدید0دیدگاه0امتیاز (0 رای)
قیمت میلگرد در بازار جهانی ماه سپتامبر

کاهش قیمت میلگرد تولید داخلی کشور ترکیه و ثبات قیمت سیم مفتولی این کشور

قیمت میلگرد طی هفته گذشته در کشور ترکیه کاهش یافته است که علت این امر تقویت لیره ترکیه در برابر دلار آمریکا بوده است. ارزیابی متال بولتن از قیمت میلگرد تولید داخلی این کشور به میزان 565-555 دلار به ازای هر تن بوده است که نسبت به قیمت 570-560 دلار به ازای هر تن اعلام شده طی هقته قبل از آن کاهش یافته است. به گفته منابع خبری قیمت میلگرد در منطقه ازمیر به میزان 560-555 دلار به ازای هر تن بوده است در حالی که قیمت این محصول در منطقه استانبول به میزان 570-557 دلار به ازای هر تن گزارش شده است.

تولیدکنندگان اصلی فولاد این کشور نیز در منطقه مرمره قیمت میلگرد تولیدی خود را به میزان 562-557 دلار به ازای هر تن اعلام کرده اند در حالی که قیمت سیم مفتولی تولیدی آن ها به میزان 599-586 دلار به ازای هر تن بوده است. در منطقه کارابوک نیز، قیمت میلگرد حدودا به میزان 570-565 دلار به ازای هر تن بوده است در حالی که در منطقه اسکندرون این قیمت به میزان 565-560 دلار به ازای هر تن گزارش شده است. میزان تقاضا در بازار داخلی میلگرد این کشور در حال حاضر پس ازسپری شدن تعطیلات طولانی در ترکیه بهبود یافته است و پیش بینی می شود که به علت کمبود میزان الکترود در این کشور، قیمت ها مجددا به میزان قبلی بازگردد.

با این حال قیمت سیم مفتولی طی هفته گذشته ثابت باقی مانده است و ارزیابی متال بولتن از قیمت سیم مفتولی تولید داخلی این کشور به میزان 580-560 دلار به ازای هر تن گزارش شده است که نسبت به قیمت اعلام شده طی هفته قبل از آن ثابت باقی مانده است.

فروش اعتباری میلگرد

افزایش قیمت میلگرد کشور آلمان

قیمت میلگرد تولید داخلی کشور آلمان در حال افزایش می باشد. به گفته منابع خبری علت این افزایش قیمت، افزایش میزان تقاضا، موجودی محدود میلگرد در این کشور و نیز افزایش میزان هزینه های تولید بوده است. هم چنین پیش بینی می شود که قیمت میلگرد در این کشور به میزان بیشتری نیز افزایش یابد. کارخانجات عمده تولید میلگرد این کشور قیمت های پیشنهادی خود را به میزان 15-10 یورو به ازای هر تن افزایش داده اند و در حال حاضر قیمت میلگرد پیشنهادی این کارخانجات به میزان 300-280 یورو به ازای هر تن رسیده است که این میزان بسته به کارخانجات مختلف متفاوت بوده است. این قیمت ها بدون احتساب 19 درصد مالیات بوده است.

هم چنین به گفته منابع خبری در ماه سپتامبر میزان تقاضا برای میلگرد به علت بهبود میزان مصرف این محصول در کشور افزایش یافته است. هم چنین افزایش میزان تقاضا برای این محصول به علت بهبود در ساخت و ساز این کشور و نیز تداوم افزایش قیمت قراضه آهنی بوده است. در همین زمان، تامین کنندگان میلگرد این کشور در جنوب اروپا قیمت میلگرد پیشنهادی خود را به میزان 20 یورو به ازای هر تن افزایش داده اند. علاوه بر این کارخانجات تولید فولاد واقع در ایتالیا و اسپانیا ممکن است قیمت های پیشنهادی خود را به میزان بیشتری نیز افزایش دهند زیرا در حال حاضر به علت صدور مجوز افزایش میزان واردات به الجزایر، میزان بازار واردات میلگرد این کشورها نیز افزایش یافته است.

افزایش میزان واردات میلگرد الجزایر

مجوز برای افزایش میزان واردات میلگرد الجزایر توسط وزارت تجارت الجزایر برای سال 2017 صادر شده است و این میزان حدودا 400000 تن اعلام شده است. به گفته منابع خبری در حال حاضر به طور دقیق نمی توان گفت که چه میزان از این واردات به شرکت های عمومی و چه میزان به شرکت های خصوصی تعلق خواهد گرفت. اما پیش بینی می شود که موج عظیمی از خرید میلگرد در این کشور طی هفته های آینده مشاهده خواهد شد.

به گفته یکی از منابع بازار میزان سهمیه اضافی واردات میلگرد در این کشور حتی به میزان 450000 تن نیز گزارش شده است ولی تا زمان انتشار این مطلب امکان ندارد که این میزان افزایش یابد. به گفته منابع خبری وزارت تجارت این کشور مجوز افزایش میزان سهمیه میلگرد وارداتی را در تاریخ 12 ماه سپتامبر صادر کرده است و این خبر اکنون منتشر گردیده است. این میزان واردات میلگرد اضافی به واردکنندگانی که برای آن پیش تر درخواست داده بودند و نیز کسانی که میزان واردات میلگرد تعلق گرفته به آن ها در ماه ژوئیه کافی نبوده است تعلق خواهد گرفت. این در حالی است که طی هفت ماه گذشته از سال 2017، هیچ گونه مجوز برای واردات میلگرد اضافی صادر نشده است. مجوز واردات میلگرد این کشور در ماه ژوئیه به میزان 534100 تن گزارش شده که این میزان مابین 113 واردکننده میلگرد در این کشور تقسیم گردیده است.

قیمت آهن آلات میلگرد

واردکنندگان میلگرد الجزایر از هفته جاری انعقاد قرارداد میلگرد را آغاز کرده اند. این در حالی است که میزان فعالیت خرید در طول تابستان رو به کاهش بوده است زیرا کارخانجات تولیدکننده میلگرد به علت تعطیلات و نیز تعمیرات کارخانجات تولیدی خود را بسته بودند. هم چنین تعطیلات مذهبی نیز در این کشور در اوایل ماه سپتامبر سبب کاهش بیشتر میزان خرید میلگرد در این کشور شده بود. با این حال با افزایش میزان واردات میلگرد به این منطقه فعالیت خرید طی هفته های آتی افزایش بیشتری نیز خواهد یافت.

سوالات و نظرات کاربرانشما کاربران عزیز میتوانید نظرات و سوالات خود را در این بخش ثبت کنید
بارگذاری مجدد