امید به رشد جرقه های بهبود قیمت آهن آلات ایران

6 سال پیش1175بازدید0دیدگاه0امتیاز (0 رای)
امید به رشد جرقه های بهبود قیمت آهن آلات ایران

تحلیل قیمت آهن آلات ایران طی روز گذشته

در بازار داخلی ایران قیمت آهن آلات طی هفته جاری هم چنان روند ثابتی داشته است. این در حالی است که در روز پنج شنبه هفته گذشته تعداد معاملات صورت گرفته در بازار بسیار کم بوده است ولی پایان یافتن معاملات طی هفته گذشته را باید مورد توجه قرار داد. به طور کلی می توان گفت هفته گذشته برای بازار فولاد چندان مطلوب نبوده است و نشانه هایی از کاهش قیمت آهن آلات مشاهده گردید و میزان معاملات صورت گرفته نیز محدود بوده است.

روند افت قیمت آهن آلات طی سال های اخیر و خصوصا در اواخر ماه پاییز و اوایل ماه زمستان مشاهده می شود و همواره طی این روزها شاهد کاهش میزان معاملات صورت گرفته در بازار می باشیم ولی در سال جاری این شرایط اندکی متفاوت بوده است. به طور کلی می توان گفت که روند قیمت آهن آلات نشانه هایی از امیدواری را در برداشته است.

با این حال به تدریج شاهد افت بازار و ادامه یافتن قیمت آهن آلات می باشیم و می توان گفت این بازار روزهای خوبی را سپری نمی کند. ثابت بودن قیمت شمش و تمایل به کاهش قیمت آهن آلات و هم چنین کاهش میزان تقاضا در بازار آهن آلات این روزها مشاهده می گردد. این در حالی است که طی سال 96 میزان صادرات آهن آلات نسبت به سال های گذشته روند صعودی داشته است که این امر سبب افزایش امید در بازار گشته است.

تاثیر رکود بازار جهانی بر قیمت آهن آلات

با این حال این بازار هم چنان کمبودهایی را تجربه می کند. به گفته منابع خبری عواملی از جمله رکود در بازار جهانی و هم چنین افت قیمت سنگ آهن و هم چنین رونق گرفتن اقتصاد کشورهای مختلف و کاهش میزان تولید محصولات فولادی در کشور چین سبب شده است که بتوان به بهبود قیمت آهن آلات امیدوار بود.

با این حال مشاهده می شود افزایش میزان صادرات آهن الات برای بازار داخلی کشور چندان مفید واقع نشده است و اکثر بخش صادرات محصولات فولادی شامل شمش و اسلب بوده است. این روند برای قیمت آهن آلات در کنار عواملی هم چون افزایش میزان تولید این محصولات سبب گردیده است که مشکلاتی در این بازار ایجاد گردد. هم چنین مشکلات دیگری هم چون برودت هوا سبب محدودیت تعیین قیمت آهن آلات گشته است.

این در حالی است که در هفته جاری سه روز تعطیل مداوم در آخر هفته مشاهده می گردد و می توان گفت که هفته آینده تقریبا نیمه تعطیل می باشد که سبب افزایش میزان مشکلات این بازار می گردد. با این حال با افزایش میزان تقاضا در چهار روز ابتدایی هفته جاری می توان به افزایش میزان تقاضا امیدوار بود و این امر سبب بهبود بازار و قیمت آهن آلات خواهد شد.

امید به افزایش تقاضا خرید آهن آلات هفته جاری

بنابراین امیدواری به افزایش میزان تقاضا برای خرید آهن آلات طی هفته جاری و نیز افزایش قیمت قراضه آهنی و نشانه هایی از افزایش قیمت آهن آلات در بازار جهانی را می توان نکات مثبت در این بازار طی هفته جاری بر شمرد. با این حال با در نظر گرفتن کاهش قیمتی طی روزهای اخیر چشم انداز منفی بازار نسبت به ادامه یافتن کاهش قیمت ها هنوز با تردیدهایی مواجه می باشد.

هم چنین موضوع دیگری که مطرح می شود این است که تا چند روز دیگر آواربرداری در کرمانشاه به پایان رسیده و وارد شدن محموله های آهن آلات به این منطقه سبب تغییر روند بازار خواهد شد. ولی می توان گفت تمامی این مسایل نیازمند ایجاد نشانه های مهم برای تغییر روند بازار دارد. با این حال نمی توان گفت که این تغییرات طی هفته جاری رخ دهد ولی برخی از این نشانه ها می تواند سبب تغییر روند بازار آهن آلات گردد.

و شاید بتوان گفت این شرایط سریع تر از انتظار نیز رخ دهد. موارد ذکر شده در حالی رخ خواهد داد که ظرفیت بالایی از قراردادهای شمش صورت پذیرد و تحت این شرایط طی روزهای آتی عرضه های موثری در این بازار مشاهده خواهد شد. بنابراین آن طور که به نظر می رسد بازار آهن آلات قصد دارد با زلزله زدگان همیاری و مساعدت کند.

تاثیر افزایش قیمت شمش

روز گذشته تقاضا در حوزه مقاطع طویل فولادی به ویژه در حوزه میلگرد آجدار، از وضعیت نسبتاً بهتری نسبت به روزهای قبل برخوردار بود؛ خبرهای مبتنی بر افزایش برخی از مقاطع فولادی که مدتی است از بازار داخلی چین به گوش می رسید؛ تا زمانیکه در بازار دریای سیاه تأثیر محسوسی نگذاشته بود.

برخی از فعالان حوزه فولاد را در حالت گوش بزنگ و آماده باش قرار داده بود؛ اما امروز همزمان با انتشار خبر افزایش 10 دلاری نرخ شمش CIS، دلیل کافی برای جبران موجودی انبار برای برخی از انبارداران فراهم شده بطوریکه شاهد تکاپوی نسبتا آرام و منطقی در بازار بودیم، بنا بر خبرهایی که از برخی مبادی فروش شنیده شد، حجم آدرس های دریافت شده امروز، از وضعیت نسبتا مطلوبی برخوردار بوده است.

سوالات و نظرات کاربرانشما کاربران عزیز میتوانید نظرات و سوالات خود را در این بخش ثبت کنید
بارگذاری مجدد