برنامه ریزی جهانی برای تنظیم قیمت قوطی

2 سال پیش1087بازدید0دیدگاه0امتیاز (0 رای)
برنامه ریزی جهانی برای تنظیم قیمت قوطی

ایالات متحده علاقه مند به امضای قرارداد واردات قوطی از کشور ترکیه

همان طور که نشریه ی متال اکسپرت پیش بینی کرده بود، قیمت قوطی آهن صادراتی ترکیه در ماه اوت در حدود 515-520 دلار در هر تن  CFR اعلام شد. با وجود اوضاع فعلی بازار، مشتریان آمریکایی علاقه خاصی به واردات قوطی از ترکیه دارند. برخی از معاملات با تامین کنندگان ترکیه بسته شده است.

علاوه بر این، آمریکا و ترکیه به دنبال همکاری هستند؛ به ویژه طی چند هفته ی اخیر یکی از تولید کننده های ترکیه یک قرارداد را برای صادرات محموله ی قوطی به ایالات متحده تنظیم کرد. با این حال، از شرایط توافق نامه ها این بود که ترکیه به عنوان یک تامین کننده ی خاص، قوطی مورد نیاز ایالات متحده ی آمریکا را فراهم کند. یکی از منابع خبری به متال اکسپرت گفت: "آن ها در ماه اوت وظیفه ی ارسال محموله به این کشور را دارند، اما عرضه کننده حق دارد در هر زمان که این قرارداد لغو شود، ارسال محموله ها حتی از طریق دریا هم متوقف می شود.

علاوه بر این، کشور های ترکیه و ایالات متحده ی آمریکا در حال مذاکره برای حمل و نقل و تحویل یک محموله در ماه آینده هستند. قیمت قوطی قابل بارگیری در این محموله در حدود 530-535 دلار در هر تن CFR  اعلام شده است. سخنگوی شرکت ترکیه ای می گوید: ما در باره ی این محموله بحث و صحبت می کنیم، اما هنوز مشخص نیست که ما محموله ی قوطی را تحویل بدهیم یا نه. مسئول فروش این شرکت تولید کننده ی ترکیه ای به متال اکسپرت گفت: هیچ فروشی در این زمینه انجام نمی شود، مگر این که ما تصمیم به انجام این کار بگیریم.

پیش بینی قیمت قوطی

انتظار می رود که این مسئله در اوایل ماه جولای حل و فصل شود، اما تا به حال نتیجه ی آن مشخص نیست. انتظارات بسیار متفاوت هستند، و عمدتا به دلیل عدم تجربه در دو طرف برخورد با چنین مواردی در زمینه ی فروش و مصرف، اگر درخواست افزایش قیمت قوطی تا میزان 10٪ درصد باشد، هیچ مشکلی بزرگی رخ نمی دهد.

علاوه بر این، انتظار نمی رود که این میزان به 20-30-40٪ درصد برسد. شاید آن ها بتوانند کمیت را محدود و سهمیه بندی کنند، اما اگر مواد بارگیری شده باشند، نمی توانند آن را با قیمت قبل و بدون مذاکره در این باره، دریافت کنند. به هر حال، محموله ی ارسالی فعلی تحت تاثیر سهمیه بندی قرار گرفته است.

قیمت آهن آلات اصفهان

به جریان افتادن پرونده ی کانادا برای بررسی قیمت قوطی چینی وارداتی  

آژانس خدمات مرزی کانادا  ( CBSA) دستور بازبینی نهایی پرونده ی قیمت قوطی های کربنی وارداتی از چین به کانادا را صادر کرده است. بررسی این پرونده باید تا 29 سپتامبر 2017 تمام شود. بعد از آن دادگاه بین المللی تجارت کانادا بررسی خطر تهدید صدمات افزایش قیمت قوطی برای صنعت داخلی را بررسی می کند.

طبق گزارشات متال اکسپرت، مقررات ضد دامپینگ در مورد واردات قوطی کربنی چین که توسط CBSA  در سال 2012 تنظیم شده بود، برای پیشگیری از افزایش واردات قوطی در حدود 0.005 یعنی تا 54.2٪ درصد، بسته به میزان ارائه ی عرضه کننده به بازار، وضع شده بود.

پیش بینی رشد 70 درصدی تولید قوطی در شرکت Tenaris  آرژانتین

شرکت  Tenaris واقع در لوکزامبورگ ، تامین کننده محصولات فولادی از جمله قوطی های کربنی در جهان، امیدوار است که بتواند به طور قابل توجهی تولید قوطی را در آرژانتین طی سال جاری افزایش دهد که این عمل عمدتا به دلیل تقاضای بالا تر در بخش انرژی است. پیش بینی می شود که تولید قوطی در واحد  Siderca شرکت Tenaris  واقع در Campana ، استان بوئنس آیرس تا پایان سال جاری به دلیل افزایش فعالیت حفاری در آمریکای شمالی و رشد قیمت قوطی در داخل این کشور، تا میزان 70 درصد افزایش یابد.

طبق گفته ی خاویر مارتینز، مدیر شرکت Tenaris، این شرکت در سال 2017 میلادی 700 هزار تن قوطی تولید خواهد کرد، که در مقایسه با 400 هزار تن تولید شده در سال گذشته افزایش یافته است.  وی گفت: "اگر جریان فعلی فعالیت تولید این محصول حفظ شود، دستیابی به افزایش تولید 70 درصدی امکان پذیر خواهد بود."

مدیر عامل این شرکت همچنین ذکر کرد که دیدگاه  Vaca Muerta به این کار خوب است و این چیزی است که اجازه می دهد تا شرکت  Tenaris فعالیت خود را بسیار دقیق و همانند سایر بخش های مرتبط با صنعت بازیابی کند. با توجه به فرایند ساخت قوطی ، کمترین میزان تولید قوطی  در اوایل سال 2016 بود که به 15000 تن در دقیقه رسید، در حالی که فعالیت تولید این محصول در ماه ژوئیه با 70،000 تن در ساعت بهبود یافت.

کاهش میزان تولید قوطی

خاویر مارتینز افزود: "برای رسیدن به قیمت قوطی فروخته شده در ماه جولای، ما مجبوریم حجم تولید خود را به سال 2014 برسانیم و با رونق قیمت نفت شاهد رشد بسیار پایداری در این زمینه باشیم، زیرا به طور کلی در سال آینده نیز نشانه هایی از بهبود اوضاع اقتصاد را مشاهده خواهیم کرد."

ظرفیت تولید قوطی شرکت  Tenaris Siderca سالیانه به 900000 تن می رسد و این شرکت طیف گسترده ای از این محصول را به بازار انرژی، بخش تولید خودرو و بخش های  کاربردی کشاورزی و صنایع دیگر، ارائه می دهد. علاوه بر این، شرکت مذکر به زودی قیمت قوطی تولیدی خود را افزایش خواهد داد و پس از افزایش تولید این محصول تا میزان تقریبی 70٪ درصد، آن را به خارج از کشور  صادر خواهد کرد.

سوالات و نظرات کاربرانشما کاربران عزیز میتوانید نظرات و سوالات خود را در این بخش ثبت کنید
بارگذاری مجدد