روند تغییرات قیمت سیم آرماتور طی ماه گذشته

2 سال پیش1646بازدید0دیدگاه0امتیاز (0 رای)
روند تغییرات قیمت سیم آرماتور طی ماه گذشته

تقویت بیشتر قیمت سیم آرماتور ترکیه  

تولیدکنندگان سیم آرماتور ترکیه ، پیشنهادات قیمت خود را دوباره در داخل و خارج از کشور افزایش دادند. علت اصلی افزایش قیمت سیم آرماتور بندی ، رشد قیمت قراضه است که با تقاضای داخلی کافی، به طور قابل توجهی بیشتر شده است. علاوه بر این، فرصت هایی برای کارخانه ها برای بهبود فروش سیم آرماتور صادراتی در مقصدهایی خاص وجود دارد، هر چند که عرضه کنندگان عمدتاً  عجله ای ندارند و در تلاش هستند تا تصویر روشن تری از بازار ببینند.

قیمت سیم آرماتور ترکیه در پیشنهادات فعلی برای محموله ماه سپتامبر در محدوده 475 تا 485 دلار در هر تن فوب بسته به کارخانه، برآورد شده است که حدود 5 تا 10 دلار در هر تن در طول هفته افزایش یافته است. با توجه به اینکه روند  بازار در بخش های قراضه و شمش مثبت به نظر می رسد، تولیدکنندگان برای فروش حجم زیادی سیم آرماتور، عجله ای ندارند. یک منبع تجاری به متال اکسپرت گفت: " قیمت قراضه در حال افزایش است.

بنابراین اگر در حال حاضر قیمت سیم آرماتور تا حد زیادی افزایش داشته باشد، که در اینصورت ممکن است آنها سودهایی را در این فروش ها را از دست بدهند."  پیرامون کشورهای جنوب شرقی آسیا که شامل  کشورهای سنگاپور و هنگ کنگ می باشد، و همچنین کشورهای منطقه مدیترانه و اتحادیه اروپا بررسی هایی انجام شده است. یک منبع معتقد است که هم دلار و هم یورو از این مورد حمایت می کنند و ممکن است به زودی فروش هایی در اروپا  به انجام برسند. او می افزاید:  " در بخش صادرات آنها می توانند قیمت سیم آرماتور را معادل  474 تا 480 دلار در هر تن فوب عرضه کنند."

قیمت های پیشنهادی کارخانجات

در عین حال، به رغم کاهش معین در فروش و با توجه به نوسانات ارز، عرضه به بازار داخلی همچنان یک اولویت می باشد. شرکت ایکداس اعلام کرد که قیمت های جدید سیم آرماتور برای بازارهای داخلی  را به مبلغ 497 دلار در هر تن ( 2.070 لیره در تن ) CFR  مارمارا و 490 دلار در هر تن ( 2.040 لیزه در تن ) کارهای سابق بیگا عرضه می دارد که 15 تا 16 دلار در هر تن ( 30 لیره در هر تن )از اوایل ماه جولای تا کنون کاهش داشته است.

سطح پیشنهاد شده فعلی برای  قیمت سیم آرماتور ترکیه ، بسته به به منطقه آن 487 تا 495 دلار در هر تن( 2.030 تا 2.060 لیره در هر تن ) کارهای سابق می باشد،که از 5 تا 7 دلار در هر تن  در طول هفته افزایش داشته است. یک تولید کننده به متال اکسپرت اظهار داشت: " تقاضا هنوز هم خوب است، ما انتظار داریم که چنین تقاضایی تا پایان ماه جولای، و برای برخی از قسمت ها حتی تا ماه آگوست ادامه داشته باشد." قیمت هایی که به لیره شامل 18٪ مالیات بر ارزش افزوده می باشند، ولی ارقامی که به دلار آمریکا هستند شامل مالیات نمی شوند. همچنین نرخ ارز 1 دلار = 3.53 لیره ترکیه می باشد.

قیمت سیم مفتولی

انجام معاملات جدید لبنان برای سیم آرماتور اکراین و اتحادیه اروپا 

به دلیل قیمت های جذاب، لبنان مقادیر بیشتری سیم آرماتوررا از اوکراین رزرو کرده است. با این حال تناژ محموله سیم آرماتور نسبتاً کوچک بوده است، زیرا اکثر معامله گران و کاربران نهایی معتقدند روند صعودی به زودی به پایان خواهد رسید. علاوه بر این، بعضی از آنها ترجیح می دهند رزرو های نگران کننده اروپایی را که برای شمال آفریقا تعیین شده اند، بیشتر بررسی کنند.

متال اکسپرت یادآور شد که در ابتدای این هفته، مشتریان لبنان بیش از پنج هزار تن سیم آرماتور را از شرکت آرکلور میتال با قیمت 475 دلار در هر تن CFR خریداری کردند که 10 دلار در هر تن بیشتر از دو هفته گذشته است. همچنین برخی از فعالان بازار داخلی گزارش کردند که برخی از تاجران  حدود 20.000 تن سیم آرماتور را از مبادلات اروپایی در هفته گذشته به قیمت 490 تا 495 دلار در هر تن CFR  ( 410 دلار در هر تن فوب) خریداری کردند که 5 تا 10 دلار در هر تن ارزان تر ازسیم آرماتوراوکراین است.

ضمن اینکه برای محصولات اروپایی عوارض واردات 5٪ اعمال نمی شود. علاوه بر این، یک خریدار لبنانی معامله ای را برای سیم آرماتور اروپا با قیمتی حدود 505 دلار در هر تن CFR  ( 420 یورو در هر تن فوب )  مجدداً برای محموله نگران کننده ای ،به پایان رساند. در همین حال، فروشندگان داخلی قیمت سیم آرماتور خود را در میان رشد قیمت در بخش واردات و همچنین بهبود تقاضا از سوی کاربران نهایی، افزایش دادند.یک معامله گر لبنانی گفت " بازار داخلی ما بهتر شده است. اما مردم از انجام معاملات مقادیر بزرگ مثل 1000 تن می ترسند. هنوز اعتقاد ندارند که قیمت سیم آرماتور را ثابت نگه دارد."

سوالات و نظرات کاربرانشما کاربران عزیز میتوانید نظرات و سوالات خود را در این بخش ثبت کنید
بارگذاری مجدد