شایعاتی در بازار خرید سیم آرماتور کانادا طی ماه های گذشته

2 سال پیش1211بازدید0دیدگاه0امتیاز (0 رای)
شایعاتی در بازار خرید سیم آرماتور کانادا طی ماه های گذشته

با توجه به منابع بازار که به متال بولتن گزارش دادند، یک پرونده تجاری جدید در مورد قیمت سیم آرماتوربندی وارداتی ممکن است در چند روز آینده در کانادا ثبت شود. مشخص نیست که چه کشورها می توانند درگیر شوند، اما اخیراً صادرکنندگان اصلی سیم آرماتور به کانادا، شامل بلاروس، اسپانیا، پرتغال و تامین کنندگان شرق آسیا مانند: تایوان، هنگ کنگ و ژاپن در این فهرست هستند.

شایعاتی خرید سیم آرماتور کانادا در سال جاری

یکی از معامله گران سیم آرماتور که محموله قابل توجهی را به کانادا وارد می کند، انتظار داشت که این پرونده تجاری در روز جمعه 19 آگوست به ثبت برسد. طبق اظهارات دومین معامله گر سیم آرماتور آمریکای شمالی که اخیراً  یک مورد پرونده تجاری بالقوه را تأیید کرده است، سیم آرماتور از اسپانیا و پرتغال به طور معمول به شرق کانادا منتقل می شود، در حالی که صادرکنندگان آسیایی غرب کانادا را هدف قرار می دهند.

یک منبع تهیه کننده در شرق کانادا گفت: این پرونده ممکن است شامل یک مفتول ساز کانادایی باشد که برای صادرات از اروپای شرقی فراتر می رود، اگر چه او اشاره کرد که این چیزی بیش از شایعات بازار و حدس و گمان نیست، که توسط منابع دیگر صنعت بوجود آمده است. نمایندگان سه تولیدکننده بزرگ سیم آرماتور در کانادا در زمان انتشار، اظهار نظر نکردند و یا حاضر به اظهار نظر نشدند. این سه شرکت مفتول سازی در سال 2014، یک پرونده تجاری را برای خرید سیم آرماتور به کانادا از چین، کره جنوبی و ترکیه تنظیم کردند.

ارزیابی میزان صادرات سیم آرماتور ماه های گذشته

تولیدکنندگان فولاد کانادا Assn، که نماینده شرکت های مفتول سازی کانادا هستند و در گذشته پیرامون موارد تجارتی نیز به آن اشاره شد، همچنان از اظهار نظر در این مورد خودداری می کند. با توجه به پایگاه داده های بین المللی تجارت کالاهای کانادا، طبق یک مقیاس واردات کلی، بلاروس از سال 2013 تا 2015 میلادی به کانادا  هیچ محموله ای برای خرید سیم آرماتور صادر نکرده است اما پس از آن اسپانیا و پرتغال، دومین صادرکننده بزرگ سیم آرماتور در نیمه اول سال جاری بود.

حمل و نقل ایالات متحده به کانادا ممکن است در سال 2014 به اوج خود رسیده باشد، در حالی که صادرات در شش ماهه امسال کمی از سطح 2015 کاهش یافته است. با این حال، دولت های فردی حجم قابل توجهی از خرید سیم آرماتور را از شمال مرز بین المللی  ارسال کردند. از جمله 99.186 تن از واشنگتن و 7.019 تن از اورگان. تایوان، هنگ کنگ و ژاپن پس از ارسال مواد به کانادا در سالهای 2013 و 2014، صادرکنندگان بزرگ بعدی بودند.

سه کشور آسیایی در حال حاضر در مسیر تکرار سال 2015 خود قرار دارند. طبق گفته یک تولید کننده در شرق کانادا، به طور کلی تقاضای خرید سیم آرماتور سالیانه به طور متوسط ​​1.8 میلیون تن است و تقاضای آن در غرب کانادا حدود 15000 تا 30 هزار تن است. وی گفت: بازار منطقه ای اخیرا قوی و پایدار بوده است. یک منبع تولیدکننده گفت که اگر تولیدکنندگان کانادایی چندین کشور را هدف قرار دهند، مانند اسپانیا، پرتغال و صادرکنندگان آسیایی، این امر باعث می شود که خرید سیم آرماتور به طور رقابتی قرار گیرد. آژانس خدمات مرزی کانادا در اواخر سال 2014، عوارض های ضد دامپینگ را تا 41 درصد در خرید سیم آرماتور چین، کره و ترکیه تنظیم کرد.

ارزیابی میزان صادرات سیم آرماتور ماه های گذشته

ارزیابی متال بولتن از قیمت سیم آرماتور ماه های گذشته

قیمت سیم آرماتور ایالات متحده از 5 تا 10 دلار به ازای هر تن کاهش پیدا کرده است. فعالان بازار گفتند که کارخانه های ترکیه به دلیل هزینه های پایدار برای مواد قراضه و مواد ذخیره شده مقاومت کرده اند، اما با کاهش خرید سیم آرماتور صادراتی مبارزه کرده اند. در نتیجه، قیمت سیم آرماتور در بعضی موارد به حدود 400 تا 405 دلار در هر تن (363 تا 367 دلار در هر تن) در منطقه خلیج ایالات متحده کاهش یافته است.

در مقایسه با اوایل ماه جاری که 405 تا 415 دلار در هر تن (367 تا 376 دلار در هر تن) بود. بر اساس منبع یکی از توزیع کنندگان ایالات متحده، صادرکنندگان تایوان پیشنهادات خود را به ایالات متحده آمریکا با قیمت 395 دلار برای هر تن (358 دلار به ازای هر تن) پیشنهاد دادند، اما این قیمت در دراز مدت در دسترس نیست. یکی از معامله گران گفت که حتی اگر معاملات با قیمت های پایین تر از 395 دلار در هر تن، شایعه  باشد، صادرکنندگان ترکیه در معاملات واقعی شرکت داشتند.

وی گفت: آنها واقعا در این قیمت سیم آرماتور (405 دلار برای هر تن) معاملات خود را انجام دادند. اما در نهایت، اگر آنها می خواستند چندین هزار تن محموله دیگر را به فروش برسانند، امکان عملی شدن معاملات با قیمت های پایین تر وجود دارد. وی به متال بولتن گزارش کرد که اخیراً دومین معامله گر سیم آرماتور، محموله ها را با قیمت 400 تا 403 دلار در هر تن (363 تا 366 دلار در هر تن) ثبت کرده است.

مقایسه قیمت سیم آرماتور در بازار جهانی

وی اضافه کرد که برای رسیدن به 395 دلار برای هر تن، یک محموله حداقل 20.000 تنی لازم است. سومین معامله گر قیمت سیم آرماتور ترکیه را حدود 400 تا 405 دلار در هر تن برآورد کرد ، و آنها را "بسیار پایدار" توصیف نمود. یک منبع توزیع کننده با تکیه بر تفسیر گسترده تر و تمایلات تقاضاهای اخیر ایالات متحده گفت: " کارخانه ها در حال تلاش برای حفظ قیمت گذاری در خارج از کشور هستند، اما هیچ کس خرید نمی کند.

به گفته معامله گران، تولیدکنندگان به تازگی سفارش واردات تازه را به صورت بسیار پراکنده انجام داده اند. به گفته معامله گران، برخی از خریداران می خواهند واردات خود را برای ورود به ژانویه 2017 در جریان بگذارند. آنها گفتند که برای قیمت گذاری به طور غیر معمولی  زود است، زیرا مذاکرات واردات در سال 2017 به طور معمول آغاز می شود. معامله گر دوم گفت: "تولیدکنندگان در تلاشند که تا جایی که می توانند هر ما خرید کمی داشته باشند."

وی افزود :"اگر به بازار نگاه کنید، قیمت سیم آرماتور داخلی به سمت جوانب حرکت کرده است، اما من هنوز هم فکر می کنم که قیمت سیم آرماتور داخلی کمی در چند هفته آینده کاهش پیدا خواهد کرد. به علاوه، مواد کمی در اطراف وجود دارد. با افزایش قیمت ها در ماه های آوریل و می، معامله گران کمی کاهش یافتند و مشتریان کمی بیشتر از آنچه که مورد نیاز بودند خریداری کردند. آخرین ارزیابی قیمت متال بولتن برای سیم آرماتور  وارداتی 367 تا 377 دلار در هر تن برآورد گردید؛ پس از آنکه قیمت سیم آرماتور در ماه آگوست 367 تا 376 دلار در هر تن بود.

سوالات و نظرات کاربرانشما کاربران عزیز میتوانید نظرات و سوالات خود را در این بخش ثبت کنید
بارگذاری مجدد