فراز و نشیب در قیمت قوطی بازار جهانی طی روزهای اخیر

1 ماه پیش1529بازدید0دیدگاه0امتیاز (0 رای)
فراز و نشیب در قیمت قوطی بازار جهانی طی روزهای اخیر

تقویت 45 دلاری قیمت قوطی در بازار داخلی کشور آمریکا 

شرکت نیوکور، متأثر از محموله های ماه گذشته قیمت قوطی آهن را با 45 دلار به ازای هر تن (2.25 دلار به ازای هر کیلوگرم) بالا برد. واحد کارخانه قوطی ساز طی یک نامه در 12 دسامبر به مشتریان اعلام کرد که این افزایش قیمت تمام تولیدکنندگان قوطی را تحت پوشش قرار می دهد .

اخیرا شرکت نیوکور متأثر از قیمت های جدید در یک اطلاع رسانی در اواسط ماه نوامبر قیمت قوطی را 40 دلار در هر تن (2 دلار به ازای هر کیلو وات) افزایش داد. نشریه خبری متال بولتن و نشریه MMK در شیکاگو  ، قیمت قوطی را در ماه دسامبر، 42 دلار در هر تن برآورد کردند، پس از آن 30 دلار در هر تن در ماه نوامبر به دست آمد.

کاهش قیمت قوطی در امارات متحده عربی و ثبات قیمت شمش وارداتی 

همانطور که  منابع روز سه شنبه گزارش دادند ، با انتشار اخبار مربوط به فروش های ترکیه در هفته جاری ، قیمت قوطی وارداتی در امارات متحده عربی کاهش یافت ، درحالیکه قیمت قوطی داخلی و ورق وارداتی ثابت باقی ماند. ارزیابی قیمت هفتگی مجله متال بولتن برای واردات قوطی به امارات متحده عربی 430 تا 440 دلار برای هر تن براساس وزن تئوری بود که نسبت به هفته گذشته 440 تا 445 دلار برای هر تن کاهش داشته است.

منابع اظهار می دارند که یک کارخانه ورق ترکیه ای  20،000 تن قوطی، بر اساس تئوری تقریبا 430 تا 435 دلار به ازای هر تن به امارات متحده عربی فروخته است در حالی که پیشنهاد ترکیه در محدوده ای بین 435 تا 460 دلار در هر تن است. در همین حال، قیمت قوطی در طول هفته روز گذشته ثابت مانده است. در روز سه شنبه، قیمت محلی قوطی با 1730 تا 1،750 درهم  (471 تا 477 دلار) در هر تن از کارهای قبلی، بدون تغییر باقی مانده است.

انتظار می رود که قیمت جدید قوطی بعد از بیستم دسامبر اعلام گردد. ارزیابی قیمت هفتگی مجله متال بولتن برای واردات ورق به امارات متحده عربی با 410 تا 420 دلار در هر تن بود که در طول این هفته بدون تغییر بوده است. گفته می شود که شرکت های ایرانی چندین محموله قوطی معادل 410 تا 420 دلار به امارات متحده عربی فروخته اند. در همین حال، پیشنهادات قوطی چینی برای این کشور به 440 دلار در هر تن برآورد شده است، در حالی که تولید کنندگان ورق عمان 420 تا 430 دلار در هر تن را پیشنهاد می کنند و تولید کنندگان دبی و هند 425 دلار در هر تن را عرضه می کنند.

قیمت آهن آلات اصفهان

کاهش قیمت قوطی وارداتی عربستان سعودی

منابع روز سه شنبه 13 دسامبر اعلام داشتند که بازار واردات قوطی در عربستان سعودی طی این هفته آرام بوده است، چرا که قیمت ها بر روی اخبار مربوط به یک محموله ترکیه کاهش یافتند. یک تولید کننده ورق ترکیه، یک محموله  قوطی را به عربستان سعودی با قیمت 435 دلار در هر تن بر اساس وزن نظری فروخت.

تركیه در حدود 425 تا 455 دلار به ازای هر تن در نظر گرفته بود، اما در چنین سطحی، این اصلاً معامله ی قابل توجهی نبوده است. ارزیابی هفتگی مجله متال  بولتن برای واردات قوطی عربستان سعودی 435 تا 445 دلار به ازای هر تن بر مبنای وزن نظری بود که در پایین ترین حد از 440 تا 445 دلار در هر تن  نسبت به هفته گذشته بود. قیمت های صادرات ورق کشورهای عضو اتحادیه مستقل مشترک المنافع تقویت می شود و فعالیت های خرید خیز برمیدارند.

قیمت صادرات قوطی و پروفیل درکشورهای مشترک المنافع طی گذشته عمدتا بدون تغییر بوده است، به رغم اهداف فروش عمده که نشان می دهد نشانه هایی از بهبود وجود دارد. ارزیابی قیمت هفتگی مجله متال بولتن برای منطقه کشورهای مشترک المنافع روز دوشنبه 12 دسامبر 420 تا 425 دلار در هر تن در دریای سیاه  بود، که با 419 تا 420 دلار در هر تن فوب دریای سیاه در هفته پیش از آن مقایسه می گردد.

ارزیابی متال بولتن از قیمت قوطی عربستان سعودی

با توجه به یک منبع، در خاورمیانه و در محدوده مشخص شده، به نتیجه رسیدن چندین قرارداد برای قوطی منطقه اوکراین به گوش می رسد. منابع به مجله متال بولتن گفتند که پیشنهادهایی از شرکت های اوکراینی در همان محدوده قرار دارند. ورق سازان  بلاروس (BMZ) در محموله ماه آوریل 420 دلار برای هر تن دریای سیاه را عرضه کرد. و گفته می شود که شرکت نوورس متال روسیه قوطی  و پروفیل  را حدود 434 تا 440 دلار در هر تن فوب محدوده دریای سیاه ارائه می کند.

ارزیابی قیمت هفتگی مجله متال بولتن برای صادرات قوطی کشورهای مستقل مشترک المنافع 5 دلار در هر تن اعلام کرد که در پایین ترین حد در 430  تا 440 دلار در هر تن فوب دریای سیاه بود و در مقایسه با هفته گذشته 435 تا 440 دلار در هر تن فوب دریای سیاه بود. گفته می شود پروفیل اوکراین و روسیه به غرب آفریقا و خاورمیانه در حدود قیمت  430 تا 440 دلار در هر تن در محدوده دریای سیاه فروخته میشود. پیشنهادات اخیر از شرکت های روسیه، اوکراین و بلاروس تا حد زیادی در حدود 435 تا 440 دلار به ازای هر تن فوب دریای سیاه باقی مانده است.

ثبات قیمت قوطی در بازار داخلی لهستان 

به گفته منابع به مجله متال بولتن در روز جمعه 9 دسامبر، قیمت داخلی این محصول در لهستان در طول هفته گذشته به دلیل تقاضای کم، ثابت بوده است. به دلیل فعالیت کم ساخت و ساز و تخریب سنتی در پایان سال، تقاضا برای مواد اولیه به تدریج کاهش یافته است. یکی از تجار می گوید: "خریداران در معاملات جدید جالب نیستند.

تولید کنندگان ممکن است بعد از اینکه معاملات ورق ماهانه را در هفته آینده تسویه کنند، قیمت ها را تغییر دهند، اما هیچ معامله جدیدی برای آن در این سال انجام نخواهد شد. " ارزیابی قیمت هفتگی مجله متال بولتن برای قوطی 12 میلیمتری داخلی درجه  B500B در لهستان برابر با 1950 تا 1990 زلوتی  (471-480 دلار) در هر تن از کارهای قبلی بود که با قیمت 1970 تا 1990 زلوتی (475-480 دلار) در کارهای قبلی درپایان  هفته مقایسه می شود، که این موضوع منعکس کننده چندین معامله در بازار است، در حالی که محدوده ارزیابی هفته گذشته نشان دهنده پیشنهادات رسمی بود.

سوالات و نظرات کاربرانشما کاربران عزیز میتوانید نظرات و سوالات خود را در این بخش ثبت کنید
بارگذاری مجدد