مقایسه روند تغییرات قیمت سیم آرماتور در ماه های گذشته

2 سال پیش1396بازدید0دیدگاه0امتیاز (0 رای)
مقایسه روند تغییرات قیمت سیم آرماتور در ماه های گذشته

ثبات در روند قیمت سیم آرماتور وارداتی ایالات متحده آمریکا 

شرکت کنندگان در بازار می گویند که قیمت سیم آرماتور بندی داخلی در ایالات متحده آمریکا احتمالا برای محموله ماه های آینده، ثابت باقی خواهد ماند. اگر چه کاهش 10 دلار در هر تن (0.50 دلار در هر صدوات) در قیمت بوشلینگ شیکاگو از ماه جولای می تواند قیمت را برای سیم آرماتور با کربن بالا، کاهش دهد، قیمت سیم آرماتور کم کربن به نظر می رسد که روندی به سمت پایین دارد.

منابع آمریکایی گفتند که آمریکای مرکزی هنوز قیمت رسمی خود را تعیین نکرده و از ماه مه هیچ گونه قیمت گذاری را منتشر نکرده اند. خریداران قیمت سیم آرماتور با کیفیت صنعتی داخلی را با قیمت 25.50 تا 27 دلار برای هر cwt 510-540 دلار برای هر تن تخمین زده اند.آنها افزودند که  فعالیت های خرید در تابستان کاهش یافته است ، تاجائیکه تولید کنندگان سیم آرماتور هم از طریق واردات و هم انبارهای سیم آرماتور داخلی ، اقدام می کنند.

یکی از خریدارهای آمریکای مرکزی گفت: سیم آرماتور بسیاری در دسترس است. بدست آوردن آن سخت نیست. زمانهای تحویل بار، که حدود چهار هفته می باشد خیلی مناسب هستند. خریداران قیمت سیم آرماتور کربن بالا را 28 دلار به ازای هر cwt (560 دلار به ازای هر تن) تخمین زده اند، هرچند یک منبع گفت که گاهی اوقات قیمت ها حتی کمتر از این سطح هستند. معامله گران و صادرکنندگان اظهار داشتند که روند واردات در بازارهای داخلی آمریکا  برای سیم آرماتور عمدتاً ثابت باقی مانده است.

میزان تقاضا برای خرید سیم آرماتور آمریکا

یک منبع از صادرکنندگان گفت که بازار سیم آرماتور ترکیه "پایدار است"، اگرچه او اخیراً به افزایش قیمت قراضه چین و کشورهای مستقل مشترک المنافع همراه با قیمت قراضه ترکیه اشاره کرده بود. اما تقاضا برای خرید سیم آرماتور ترکیه اخیراً خوب نبوده است و در اروپا و آمریکا کاهش یافته است. خریداران آمریکایی سیم آرماتور در مورد قیمت واردات ترکیه تحقیق کرده اند، اما یک منبع صادر کننده گفت که وی هنوز برای تحویل ماه سپتامبر در مورد محموله های عمده سیم آرماتور به ایالات متحده ، قیمتی ارائه  نداده است.

یکی از معامله گران ایالات متحده همچنین بازار واردات را "بسیار آرام" توصیف کرد و قیمت 430 دلار برای هر تن (390 دلار برای هر تن) را در بندر هوستون برای معامله گران محموله ماه سپتامبر برآورد کرد. او گفت که این رقم نشان دهنده یک قیمت مشترک " ترکیبی" است که هم قیمت آهن اسفنجی با کیفیت و هم قیمت سیم آرماتوربا کیفیت را پوشش می دهد، هرچند که بسته به تناژ و کارخانه های تولیدی، قیمت ها متفاوت است. معامله گران گفتند که واردات سفارشی در حال حاضر می تواند از اکتبر تا دسامبر تحویل داده شود، اما خریداران سیم آرماتور ایالات متحده به دنبال کمبود مواد در پایان سال هستند.

ارزیابی متال بولتن از قیمت سیم آرماتور

وی افزود: "برای ورود به آخر سال ، اکثر خریداران تاکنون نسبتاً خوب پوشش داده شده اند. مردم به ماه ژانویه فکر می کنند و به دنبال رزرو در ماه آینده هستند. ارزیابی متال بولتن برای قیمت سیم آرماتور صنعتی داخلی ایالات متحده را 26 تا 27 دلار به ازای هر cwt 520 تا 540 دلار برای هر تن، برآورد کرد که نسبت دو هفته پیش بدون تغییر بوده است. در حالیکه قیمت قراضه شیکاگو هم ثابت و فعالیت های خرید به ندرت انجام گرفته است.

قیمت سیم آرماتور با کربن بالا از 29 تا 30 دلار به ازای هر cwt 580 تا 600 دلار برای هر تن در مقایسه با همان قیمت 28 تا 29 دلار برای هر cwt 560 تا 580 دلار برای هر تن کاهش یافت. قیمت های سیم آرماتور کم کربن وارداتی به قیمت  390 تا 403 دلار به ازای هر تن (430-444 دلار برای هر تن) از 395 تا 408 دلار برای هر تن (435-450 دلار برای هر تن) کمی کاهش داشت، منابع اشاره کردند که قیمت ها در حدود 450 دلار در هر تن cwt رقابتی نیستند . یک نسخه از این مقاله برای اولین بار توسط AMM منتشر شده است.

قیمت سیم مفتولی

افزایش قیمت سیم آرماتور وارداتی امارات متحده عربی باوجود تقاضای پایین

قیمت سیم آرماتور وارداتی در امارات متحده عربی طی هفته جاری کاهش یافتند  باوجود اینکه پیشنهادات در سطحی بالا بودند اما تقاضا  برای آنها در کشور پایین بود، این خبر را شرکت فولاد اول منتشر کرده است . قیمت پیشنهادی ترکیه برای سیم آرماتور برمبنای نظری395 دلار برای هرتن cfr بود، در حالیکه یک خریدار قیمت 390 دلار برای هر تن cfr را پیشنهاد داده بود.یک تاجر اظهار داشت :"سهام اکنون در بالاترین جایگاه خود به سر میبرد ،  با وجود این شک دارم که در آینده نزدیک معامله ای صورت بگیرد. به خاطر قیمت نیست چون ارزش سهام  بالاست ، پیشنهادی برای خرید ندارم."

ارزیابی قیمت هفتگی متال بولتن برای سیم آرماتور وارداتی امارات متحده عربی  در روز سه شنبه 9 اگوست بر مبنای وزن نظری 390 تا 395 دلار برای هرتن برآورد گردید، که از قیمت قبلی معادل 375 تا 390 دلار برای هر تن cfr ، افزایش داشته است . قیمت پیشنهادی چین  برای سیم آرماتوربه امارات متحده عربی 340 تا 345 دلار برای هر تن بود ، با وجود این قیمت ها هیچ خبری از انجام معامله به گوش نرسید.

ارزیابی قیمت هفتگی برای سیم آرماتور وارداتی امارات متحده عربی در روز سه شنبه 340 تا 345 دلار برای هر تن بود ، در حالیکه قیمت هفته پیش 335-338 دلار برای هرتن بوده که افزایش داشته است. قیمت سیم آرماتور داخلی امارات متحده عربی در این هفته با قیمت 1.725 تا 1.750 درهم (470 تا 476 دلار) برآورد شد که همچنان بدون تغییر باقی مانده است.

صادرات سیم آرماتور کشورهای مشترک المنافع نشان دهنده سرعت پایین روند بازار

قیمت سیم آرماتور در طی هفته گذشته در کشورهای مستقل مشترک المنافع  همچنان در محدوده قیمت قبلی خود باقی مانده است ، این خبر توسط فولاد اول انتشار یافت. پیشنهادات جدید برای مواد روسیه نشان دهنده یک ترکیب پویا در مقایسه با قیمتهای پیشین می باشد ، و  این در حالی است که بالاترین پیشنهادات را محصولات اکراین به خود اختصاص دادند. با این حال هیچ معامله ای به گوش نرسیده است.

ارزیابی قیمت هفتگی متال بولتن برای سیم آرماتورصادراتی کشورهای  مستقل مشترک المنافع 360 تا 370 دلار برای هر تن فوب دریای سیاه در روز دوشتبه 8 اگوست برآورد گردید، که نسبت به هفته گذشته با قیمت  355 تا 375 دلار برای هرتن فوب یک سیر نزولی داشته است.طبق اظهارات یک تاجر :" تقاضا برای سیم آرماتورکشورهای مشترک المنافع در طی تعطیلات تابستان بسیار پایین گزارش شده است."

ارزیابی قیمت متال بولتن برای سیم آرماتور شمال شرقی آفریقا  370دلار در هر تن فوب دریای سیاه بود، که تقریبا مشابه قیمت مواد تولیدی ای بود که در گذشته به گوش رسیده بود.پیشنهادات شنیده شده 360 دلار برای هر تن فوب بودند.قیمت های پیشنهادی برای سیم آرماتور روسیه در ترکیه 385 تا 390 دلار برای هر تن cfr بود.

پیشنهادات کارخانجات برای قیمت سیم آرماتور 

ضمن اینکه قیمتهای پیشنهادی سیم آرماتور شرکت Metinwest  اکراین  به منطقه Mena  افریقا 390 دلار برای هر تن فوب دریای سیاه بود ،در حالیکه قیمتهای پیشین 360 تا 370 دلار برای هر تن فوب بود. طبق گفته یکی از تجار ، آنها فقط در حال آزمایش بازار هستند .قیمتهای پیشنهادی برای سیم آرماتوراکراین در ترکیه 375 تا 380 دلار برای هر تن cfr بود.

ارزیابی قیمت هفتگی سیم آرماتور صادراتی کشورهای مشترک المنافع 400 تا 410 دلار برای هر تن فوب دریای سیاه در 8 اگوست ارزیابی شد ،که  در پایان هفته گذشته در پایین ترین حد 400 تا 415 دلار برای  هر تن فوب بود. قیمت پیشنهادی MMK برای عرضه سیم آرماتورخود به  mena افریقا 410دلار برای هر تن فوب دریای سیاه بود ،که  از 415-420 دلار برای هر تن فوب پیشین قابل مقایسه می باشد.

یک تاجر سابق بر این ، یک سطح قابل قبول برای مواد تولیدی در این منطقه را با  قیمتی در حدود 395 تا 400 دلار برای هر تن فوب  دریای سیاه ارزیابی کرده بود.قیمت پیشنهادی سیم آرماتورشرکت متینوست به منطقه به بالاتر از 425 تا 430دلار برای هر تن فوب دریای سیاه بود ، که از قیمت قبلی معادل  410 تا 420 دلار برای هر تن فوب افزایش داشته است.

سوالات و نظرات کاربرانشما کاربران عزیز میتوانید نظرات و سوالات خود را در این بخش ثبت کنید