بازار جهانی آهن آلات تحت تاثیر کنفرانس ملی محیط زیست چین

6 سال پیش1239بازدید0دیدگاه0امتیاز (0 رای)
بازار جهانی آهن آلات تحت تاثیر کنفرانس ملی محیط زیست چین

بازار آهن آلات چین تحت تاثیر کنفرانس ملی محیط زیست

در روز جمعه کنفرانسی موسوم به کنفرانس محیط زیست در چین برگزار شد و وزیر محیط زیست این کشور به تشریح سیاست های این وزارتخانه در ۲۰۱۸ پرداخت برای بازار آهن آلات پرداخت.

این مقام ارشد چین اعلام نمود که پکن در سال ۲۰۱۸ بودجه ای در حدود ۱۰۰ میلیارد یوان برای مبارزه با آلودگی محیط زیست تصویب نموده است و تصمیم دارد تا بازرسی های زیست محیطی را در صنایع آلاینده از جمله آهن آلات را افزایش دهد. همچنین، دولت مرکزی تصمیم دارد تا کارخانجات کک سازی و سینتر سازی کوچک و آلاینده را از مدار تولید خارج نماید.

انتشار این اخبار باعث شد تا بازار آهن آلات چین امروز روندی قوی را هم در بازارهای فیوچرز و هم در بازار فیزیکی در پیش گیرد. زنجیره آهن آلات این کشور در نتیجه ی ترس تجار از روبرو شدن با کاهش موجودی رشد نمود و سنگ آهن دالیان با ۱۳ یوان افزایش قیمت به ۵۲۶ یوان به ازای هر تن رسید. محرک رشد بهای سنگ آهن در معاملات امروز، افزایش بهای آهن آلات بیان شده است. بهای این نهاده تولید در بازار نقدی نیز نزدیک به ۲ دلار جهش نمود و به کانال ۷۵ دلار به ازای هر تن وارد شد.

اخبار بازار فیوچرز

میلگرد نیز در بازار فیوچرز شانگهای با ۱۸ یوان رشد قیمت نسبت به بهای روز جمعه به ۳۹۶۷ یوان به ازای هر تن رسید. بهای ورق گرم نیز با ۱۶ یوان افزایش به ۴۰۲۸ یوان به ازای هر تن رسید و افزایش قیمت در معاملات عصر بازارهای فیوچرز نیز ادامه یافت.

بیشترین افزایش اما در معاملات امروز از آن کک و زغال سنگ بود که به ترتیب با ۴/۷۱ و ۴/۲۳ درصد رشد به ترتیب به ۲۱۲۳ و ۱۳۶۹ یوان به ازای هر تن رسیدند. خبر بازرسی های فنی و توقف فعالیت ها در کک سازی ها و سینتر سازی ها عامل این افزایش قیمت گزارش شده اند.

با این حال، نزدیک شدن به سال نو چینی باعث شده تا رفته رفته بازار از معاملات خالی شود. فعالان بازار اعتقاد دارند که این رشد مقطعی بوده و احتمالا تا پایان هفته جاری جای خود را به افت قیمت خواهد داد.

قیمت آهن آلات

خبر دریافتی مستقیم از کارخانجات تولید آهن آلات چین

آخرین بررسی های انجام شده در تاریخ دوم فوریه 2017 نشان می دهد که موجودی سنگ آهن وارداتی 100 کارخانه آهن آلات در چین در مقایسه با آخرین گزارش 1.49 روز کاهش به 26.76 روز رسید. یعنی تولیدکنندگان آهن آلات تنها برای 26.76 روز سنگ آهن برای استفاده خود دارند.

بررسی ها نشان می دهد موجودی سنگ آهن داخلی کارخانه های تولید آهن آلات با 0.09 روز افزایش نسبت به آخرین گزارش به 11.46 روز رسیده است. بیشتر کارخانه های آهن آلات در یک نظرسنجی اعلام کرده اند که ذخیره سازی آنها پیش از تعطیلات زمستانی آغاز شده و ممکن است از این پس خرید و تامین منابع جدیدی که به به تدریج به بنادر می رسند را متوقف کنند.

️از آنجایی که نسبت تولید آهن آلات با استفاده از سنگ آهن کنسانتره سینتر فید (Sinter Feed) به تدریج در برخی کارخانه های تولید آهن آلات افزایش یافته در نتیجه نسبت مصرف سنگ آهن لامپ نیز در منطقه رودخانه Yangtze  افزایش پیدا کرده است. ️این درحالی است که این نسبت در کارخانجات بزرگ فولادسازی بدون تغییر باقی مانده است.

بورس سنگ آهن

دولت چین برای اولین بار قبول کرده تا دریچه بورس سنگ آهن این کشور (دالیان DCE) را بروی سرمایه گذاران خارجی باز کند. این موضوع می تواند عامل ورود سرمایه بیشتر به بورس دالیان در آینده نزدیک شده و قیمت سنگ آهن را همزمان با رشد تقاضا، بالاتر ببرد... جهت اطلاع، چینی ها در سال گذشته 1075 میلیون تن سنگ آهن وارد کرده اند که رشد 5% سالانه دارد.

در معاملات امروز قیمت کنسانتره اندکی تحت فشار بود... گزارش شده قیمتهای داخلی چین ارزانتر از قیمت واردات است و این عامل کاهش انگیزش خرید شده است. قیمت دانه بندی پرعیار نیز ارزانتر از گندله داخل چین معامله شده و لذا همزمان با تقویت قیمت درشت دانه، پیش بینی کاهش قیمت کنسانتره قابل تصور است

سوالات و نظرات کاربرانشما کاربران عزیز میتوانید نظرات و سوالات خود را در این بخش ثبت کنید
بارگذاری مجدد