کارخانه فولاد ظهوریان مشهد

11 ماه پیش5450بازدید2دیدگاه3.2امتیاز (19 رای)
کارخانه فولاد ظهوریان مشهد

تاریخچه تاسیس فولاد ظهوریان مشهد و گواهینامه های دریافتی

فولاد ظهوریان مشهد در سال 1378 به ثبت رسید و در سال 1390 مورد بهره برداری قرار گرفت. کارخانه فولاد ظهوریان در مشهد، شهرک صنعتی توس واقع شده است. این کارخانه در هنگام به ثبت رسانی با نام مجتمع تولیدی و صنعتی نورد گرم نامگذاری شده بود، اما بعد از آن به نام نورد فولاد بارثاوا تغییر اسم داد.

وجه تسمیه این کارخانه بدین منظور بوده است که در حقیقت بارثاوا نام قدیم خراسان و سرزمین قوم پارت بوده است و از دوره ساسانیان بوجود آمده است. مدیرعامل فعلی کارخانه ظهوریان مشهد آقای محسن ظهوریان حداد ثانی است.

این کارخانه در زمینه تولید انواع نبشی تجربه زیادی را در طول این سالیان کسب نموده است و توانسته است نبشی های بال مساوی با طول یکسان 6 متر را در انواع سایزهای مختلف تولید نماید. کارخانه نبشی ظهوریان مشهد توانسته با این سطح از تولید، بخشی از نیازهای کشور را حوزه ساختمانی و صنعتی برآورده سازد.

فولاد ظهوریان مشهد در خصوص تولید نبشی نگهدارنده بال مساوی گرم نوردیده موفق به اخذ استاندارد 8509 GOST  و 8510GOST  گردیده است. در کل استانداردGOST  از سوی کشور روسیه ارائه می شود و اشاره به یک سری از استاندارها و قوانین فنی دارد که در حین تولید بایستی رعایت گردد.

ارائه گواهینامه GOST به یک محصول نشان دهنده ی تائید شاخص کیفیت محصول، انطباق مصول با استانداردها و میزان انطباق آن با ایمنی محصول می باشد. گواهینامه GOST از طریق اداره استاندارد روسیه به شرکت های معتبری که تحت نظارت این اداره دولتی در حال فعالیت هستند و دارای آزمایشگاه می باشند، اعطا می شود.

نبشی ظهوریان مشهد

معرفی محصولات کارخانه ظهوریان مشهد

نبشی و ناودانی بخشی از محصولات تولیدی فولاد ظهوریان مشهد می باشد. نبشی های تولیدی بال مساوی بوده و از فولاد گرم نوردیده، با طول مساوی 6 متر تولید می شوند. نبشی های این کارخانه در سایزهای مختلف 30*30*3 تا 100*100*10 تولید می شوند. این نوع نبشی های بال مساوی از نوع سبک هستند و در موارد صنعتی و ساختمانی و پروژه های عمرانی کاربرد فراوانی دارند.

کابرد نبشی های دارای بال مساوی

نبشی از مهمترین مقاطع فولادی هستند که در اتصالات ستون های پل، اسکت چارچوب درهای بزرگ آهنی، قالب های فلزی، اسکلت های فلزی، خرپا، صفحات اتصال ستون ها به فنداسیون، اتصالات تیرآهن به بیم باربر و بسیاری از زمینه های دیگر کاربرد دارد. هر نبشی دارای دو نوع بال است که این بال ها به فاصله عرضی تا نقطه خمیدگی اطلاق می گردد. برای نامگذاری انواع نبشی ها از طول بال ها و ضخامت آنها استفاده می شود به طور مثال نبشی بال مساوی با طول 40 میلیمتر و ضخامت 4 میلیمتر به صورت 40*40*4 نامگذاری می گردد.

فرآیند تولید نبشی ها با بال مساوی

فرآیند تولید نبشی کارخانه فولاد ظهوریان مشهد به روش نورد گرم می باشد. در این روش ابتدا شمش فولادی یا بلوم در اندازه ها و سایز ها استاندارد به کوره های ذوب نورد ریخته می شود و بعد از فرآیند ذوب و رسیدن به درجه حرارت مخصوص در این کوره ها، از مجموعه غلتک های نورد ابتدایی عبور داده می شود.

در این فرآیند از میزان مقطع آن کاسته شده و بر طول آن افزوده می گردد. در پروسه میانی باز هم ماده مذاب از غلتک های نورد میانی عبور می کند و طی این فرآیند طویل می شود و در نهایت به بخش پایانی می رسد و بعد از فرم دهی نهایی و تبدیل محصول به نبشی مورد نظر به بخش دستگاه های برش وارد می شود و در آنجا توسط دستگاه های برش خطی که مانند قیچی هستند در ابعاد متفاوت و مورد نظر مشتری برش داده می شوند.

سوالات و نظرات کاربرانشما کاربران عزیز میتوانید نظرات و سوالات خود را در این بخش ثبت کنید
بارگذاری مجدد
نظرات ارسال شده
  • ارسال شده توسط کاربر 0930057**** 9 ماه پیشتهیه لینک اشتراک
    سلام ظایعات اهنم هم میخرید
    • ارسال شده توسط کاربر نگار محمدیان فرد 9 ماه پیشتهیه لینک اشتراک
      سلام و عرض ادب خدمت شما کاربر محترم بله. جهت اطلاعات بیشتر با شماره 03191009009 تماس بگیرید تا کارشناسان شما رو راهنمایی کنند.