امروز در بازار آهن آلات جهانی چه گذشت؟

6 سال پیش1560بازدید0دیدگاه0امتیاز (0 رای)
امروز در بازار آهن آلات جهانی چه گذشت؟

وقایع بازار آهن آلات چين

بازار فيوچرز چين امروز با افت در بيشتر كاموديتي ها همراه بود. در بخش آهن آلات ، بهاي ميلگرد با 24 يوان كاهش نسبت به دور قبلي معاملات به 3921 يوان به ازای هر تن رسيد. لازم به ذكر است كه ميزان معاملات امروز نيز نسبت به روز قبل افت پيدا نموده است.

گسترش دامنه بارش ها به مركز و شرق چين باعث شده تا پروژه هاي بيشتري از فعاليت دست بكشند كه همين موضوع عامل فشار بر قيمت ميلگرد شده است. با اين وجود، سرعت رشد موجودي انبارهاي ميلگرد چين تا حدودي گرفته شده و اين موضوع مي تواند كمي از اين فشار را آفست نمايد.

بهاي سنگ آهن داليان اما پس از چندين روز كاهش امروز نشانه هاي از ثبات را نشان داد و توانست 1/5 يوان افزايش يابد. طي هفته گذشته، برزيل و استراليا در حدود 21 ميليون تن سنگ آهن را طي هفته گذشته به چين ارسال نموده اند كه نسبت به يك هفته قبل تر 2 ميليون و 200 هزار تن افزايش صادرات را نشان مي دهد.

نوسانات سنگ آهن

فشار موجودي بنادر بر بهاي سنگ آهن همچنان ادامه دارد و تقاضا در صنايع پايين دستي كاملا پايين آمده است. از اين رو دورنماي روشني براي بهاي سنگ آهن به چشم نمي خورد

بهاي زغال سنگ برخلاف ديگر كاموديتي ها امروز 5 يوان افزايش يافت و به 1295 يوان به ازای هر تن رسيد. با اين حال بهاي كك طي معاملات امروز بازار داليان 27/5 يوان افت پيدا كرد و با افت تقاضا به 2012 يوان به ازای هر تن رسيد. كاهش نرخ بهره وري از كوره بلندها بيشترين تاثير را بر كاهش تقاضاي اين دو نهاده توليد داشته است

در بازار تانگشان نيز با توجه به افت بهاي ميلگرد، قيمت بيلت نيز كاهش 10 يواني را تجربه نمود. به نظر مي رسد با نزديك شدن به سال نو چيني صنايع پايين دستي سعي مي كنند تا نقدينگي خود را نگه داشته و منتظر تصوير واضح تري از بازار بمانند كه موجب كاهش تقاضا و كاهش قيمت شده است.

قیمت آهن آلات

سكوت بازار قراضه تركيه شكسته شد

بنا بر اعلام منابع پلنر، در روز سه شنبه 30 ژانويه تا كنون دو معامله براي قراضه وارداتي تركيه ثبت شده كه افت چشمگيري را نسبت به معاملات قبلي نشان مي دهد. در معامله اول يك محموله از حوزه اتحاديه اروپا متشكل از 25 هزار تن قراضه سنگين، 7 هزار تن قراضه شرد و 7 هزار تن قراضه پرميوم به بهاي ميانگين 345 دلار به ازای هر تن معامله شده است كه نسبت به معاملات قبلي چيزي حدود 11 دلار كاهش قيمت را نشان مي دهد

در دومين معامله امروز، محموله اي از آمريكا متشكل از 33 هزار تن قراضه سنگين به قيمت 348 دلار به ازای هر تن و 7 هزار تن قراضه پرميوم به قيمت 358 دلار به ازای هر تن خريداري شده كه اين معامله نيز نسبت به آخرين محموله خريداري شده از عرضه كنندگان امريكايي 11 دلار پايين تر مي باشد. فعالان بازار انتظار دارند كه اين قيمت هاي جديد، عامل فشاري بر بهاي ميلگرد داخلي و صادراتي خواهند شد

افزايش قيمت بيلت وارداتي به شرق آسيا

در ارزيابي 29 ژانويه متال بولتن بيلت وارداتي به بازار آهن آلات جنوب شرق آسيا با 5 دلار افزايش نسبت به هفته قبل به 535 تا 545 دلار CFR رسيد. قيمت معاملات بيلت CIS به جنوب شرق آسيا 543 دلار CFR و بيلت خاورميانه 538 دلار CFR به ثبت رسيده است. هـيچ معامله اي از بيلت چين به بازار آهن آلات اين منطقه گزارش نشده است و به نظر مي رسد پيشنهاد فروش بيلت چين در بازار وجود ندارد.

چين در اوايل ژانويه در شرايط تضعيف بازار داخلي به بازار صادراتي بيلت وارد شد. تجار آهن آلات بر اين باورند تقويت مجدد قيمت بيلت داخلي چين باعث خروج چيني از بازار صادراتي بيلت شده است. به علاوه رشد ارزش يوان در برابر دلار براي صادر كنندگان آهن آلات چيني امكان افزايش قيمت بيلت را فراهم كرد.

در غيبت چيني ها از بازار بيلت كشورهاي ديگر تحت فشار براي كاهش قيمت قرار نگرفتند و قيمتهاي پيشنهادي خود را در هفته قبل افزايش دادند

ارزيابي اسلب وارداتي به شرق آسيا

به نقل از تجار بيشتر تامين كننده هاي برزيلي و CIS و يكي از تولیدکنندگان آهن آلات مطرح در اندونزي، سهميه هاي تحويل ماه مارس را فروخته اند. اين توليد كننده ها در اوايل تا اواسط فوريه براي مذاكره سهميه هاي اسلب تحويل ماه آوريل دوباره وارد بازار خواهند شد.

اسلب ايران 540 دلار CFR تايلند پيشنهاد شد و در معاملات 525 دلار CFR به فروش رسيد. قيمت هاي فروش اسلب بازار آهن آلات ايران در ارزيابي قيمت متال بولتن در نظر گرفته نمي شود.

هيچ معامله ديگري در هفته گذشته به ثبت نرسيد. مصرف كننده آهن آلات نهايي در تايلند اعلام كردند قيمتهاي پيشنهادي تولیدکنندگان آهن آلات آسيايي 530 تا 545 دلار CFR بوده است و معتقدند هر قيمتي بالاتر از 535 دلار براي آنها قابل پذيرش نيست.

به اين ترتيب در ارزيابي متال بولتن براي هفته منتهي به 29 ژانويه اسلب وارداتي به جنوب شرق آسيا بدون تغيير  نسبت  به يك هفته قبل در محدوده 520 تا 535 دلار CFR باقي ماند.

سوالات و نظرات کاربرانشما کاربران عزیز میتوانید نظرات و سوالات خود را در این بخش ثبت کنید
بارگذاری مجدد