جنس و کاربرد پیچ سرمته معرفی کارخانجات تولیدی

2 ماه پیش4919بازدید1دیدگاه3.5امتیاز (27 رای)
جنس و کاربرد پیچ سرمته معرفی کارخانجات تولیدی

در بخش ورق های فولادی فروش ورق گالوانیزه کرکره شده جهت پوشش سقف نیاز به پیچ و مهره نیز دارد که معولا رایج ترین پیچ، پیچ سرمته با سایز 3 و 5 سانت می باشد و با قیمت خوب به فروش می رسد.

پیچ سرمته ای، پیچ هایی هستند که در سر پیچ آن ها یک مته وجود دارد که این مته نقش اصلی و کاربردی را در این پیچ ها ایفا می کنند. به طور کلی پیچ های سرمته ای امروزه بسیار بیشتر از گذشته مورد استفاده قرار می گیرد و مورد توجه صنعتگران قرار گرفته است. پیچ های سرمته ای یکی از پر مصرف ترین پیچ ها می باشد.  مهره جسمی است حلقه‌ ای شکل، گرد یا چندضلعی که داخل سوراخ آن رزوه شده است. مهره‌ها، یراقی کمکی برای پیچ‌ ها هستند تا به واسطه آنها پیچ‌ ها سفت تر در مسیر چرخش خود بسته شوند. پیچ و مهره اصطلاحاً با حالت نر و ماده درون هم چفت می‌گردند. رزوه و شیار مهره‌ ها با رزوه و شیار پیچ‌ ها باید دارای تناسب خاص برای چرخش صحیح باشد. همچنین جنس پیچ و مهره باید با هم تطابق داشته باشد.

انواع پیچ سرمته

کاربرد پیچ سرمته ای

پیچ سرمته ای به لحاظ کاربرد شباهت زیادی به پیچ های خودکار دارند با  این تفاوت که توانایی آنها برای ایجاد سوراخ اولیه در مقطع مورد نظر به لحاظ مته ای که در سر آنها تعبیه شده است، بیشتر میباشد. پر کاربردتربن آنها با عنوان پیچ شیروانی شناخته می شوند. که در ساخت سوله و کانکس استفاده فراوانی دارد. گل این پیچها هم آچار خور و هم پیچ گوشتی خور است و معمولا یک واشر پلاستیکی و یک واشر فلزی که به هم متصل هستند به همراه آن است. هم اکنون در ایران نوع واراداتی این نوع پیچ ها متداولتر است. به نظر می رسد در تولید پیچ های سر مته ای کشور تایوان از دیگر کشورها برای یافتن بازار مناسب در ایران پیشی گرفته باشد. که البته چین هم اخیرا با بالاترین کیفیت چنین محصولاتی در حال رقابت با تایوان می باشد. پیچ های خودکار سرمته ای به راحتی در چوب و یا جای مورد نظر فرو می روند و بسته می شوند و دیگر نیازی به بستن رولپلاک نمی باشد و بدون آن ها بسته می شوند.

ابعاد پیچ سرمته ای

ابعاد پیچ سرمته

پیچ های خودکار سرمته ای را از جنس آهن تولید می کنند ولی در جنس های استیل و خشکه هم در بازار موجود می باشد. پیچ های شیروانی سرمته ای، پیچ هایی هستند که گل آن ها به دو صورت بکسی یا همان آچار خور و همچنین به صورت پیچ گوشتی خور می باشد. پیچ های شیروانی سر مته ای به یک شکل دنده می شوند و همچنین قطر پیچ آن ها 14 میلی متر می باشد. پیچ های شیروانی سرمته ای در زیر گل آن ها یک واشر وجود دارد که این واشر از جنس مفتول پلاستیکی می باشد و روی آن واشر فلزی است.

سوالات و نظرات کاربرانشما کاربران عزیز میتوانید نظرات و سوالات خود را در این بخش ثبت کنید
بارگذاری مجدد
نظرات ارسال شده
  • ارسال شده توسط کاربر ابوالفضل محرمی 2 سال پیشتهیه لینک اشتراک
    مطلب خوب بود . من دنبال تولید کنندگان داخلی پیچ های سرمته هستم. ادرسی دارید؟