سنت شکنی در بازار مقاطع فولادی طی هفته گذشته و پیش بینی بازار آتی

6 سال پیش1323بازدید0دیدگاه0امتیاز (0 رای)
سنت شکنی در بازار مقاطع فولادی طی هفته گذشته و پیش بینی بازار آتی

روند نزولی قیمت تیرآهن و پیش بینی نوسانات هفته جاری

در هفته جاری در بازار آهن آلات شاهد یک نوع سنت شکنی و به نوعی روند معکوس نسبت به هفته گذشته بودیم. این روند نزولی در بازار آهن آلات از جمله قیمت تیرآهن و سایر محصولات فولادی به وضوح مشاهده گردید. در هفته جاری سیگنال های منفی زیادی در بازار مشاهده گردید که از جمله آن ها می توان به روند نزولی نرخ دلار و کاهش میزان تقاضا و هم چنین کاهش قیمت شمش طی ای هفته اشاره کرد.

تمامی این موارد سبب شده است که قیمت محصولات فولادی از جمله قیمت تیرآهن روند نزولی شدیدی را تجربه نمایند. این شواهد نشان می دهد که واقعیت های زیادی در زیر پوست بازار وجود دارد که سبب افت قیمت محصولات فولادی گشته است. این در حالی است که پیش بینی ها حاکی از آن بوده است که میزان تقاضا در روزهای پایانی سال افزایش شدیدی خواهد یافت ولی میزان خرید در بازار آهن آلات طی هفته جاری بسیار کم بوده است و همیت امر سبب کاهش قیمت محصولات فولادی از جمله قیمت تیرآهن شده است.

با وجود یک روز تعطیل در اواسط هفته جاری و هم چنین افزایش میزان بارش برف و باران در روزهای ابتدایی هفته روند نزولی قیمت محصولات فولادی افزایش شدیدی یافته است و به نظر می رسد که این روند طی روزهای آتی نیز ادامه داشته باشد. در هفته گذشته مشاهده کردیم که افزایش نرخ دلار علت اصلی افزایش قیمت آهن آلات بود ولی در هفته جاری با روند نزولی نرخ دلار این روند نیز متوقف گردیده و قیمت این محصولات مجددا روند نزولی را در پیش گرفته است.

ظهور سیگنال های منفی در بازار مقاطع فولادی

بنابراین با وجود این سیگنال های منفی در بازار آهن آلات نمی توان انتظار رشد قیمت این محصولات از جمله قیمت تیرآهن را در هفته جاری داشت. تا زمانی که این سیگنال های منفی در بازار وجود داشته باشد نمی توان به رشد قیمت آهن آلات از جمله قیمت تیرآهن امیدوار بود. هم چنین کاهش قیمت شمش در کنار روند نزولی قیمت قراضه آهنی و هم چنین روند نزولی نرخ ارز سبب تداوم روند نزولی قیمت آهن آلات در بازار داخلی خواهد شد.

قیمت تیرآهن ذوب آهن اصفهان

به طور کلی عقب نشینی نرخ دلار در بازار داخلی تاثیرات زیادی را بر بازارهای کالایی داشته است و بیشترین تاثیر را بر قیمت محصولات فولادی طی  هفته جاری داشته است. در برخی از کارخانجات شاهد افت شدید قیمت محصولات بودیم در حالی که برخی دیگر قیمت های پیشنهادی خود را ثابت نگه داشته اند و در انتظار افزایش میزان تقاضا طی هفته آتی می باشند.

به طور کلی با توجه به کاهش قیمت شمش و هم چنین بارندگی های شدید در روزهای اخیر می توان گفت که روند نزولی قیمت ها در هفته آتی نیز ادامه خواهد داشت ولی باید تا نتایج روزهای آتی منتظر بمانیم. مهم ترین عامل تعیین کننده قیمت مقاطع فولادی از جمله قیمت تیرآهن طی روزهای اخیر نوسانات نرخ دلار بوده است.

تاثیر سیاست های دولت بر نرخ محصولات فولادی

در روزهای جاری به علت سیاست های دولت در جهت کنترل این نرخ شاهد روند نزولی مجدد این محصول بودیم و این امر سبب کاهش قیمت محصولات فولادی در هفته جاری شده است. قیمت تیرآهن ذوب آهن اصفهان در هفته جاری روند ثابتی داشته است. قیمت تیرآهن 14 این شرکت به میزان 2945 تومان گزارش شده است در حالی که طی هفته گذشته قیمت این محصول به میزان 2910 تومان بوده است.

بنابراین قیمت تیرآهن 14 این کارخانه نسبت به هفته گذشته روند صعودی داشته است ولی در هفته جاری قیمت این محصول ثابت اعلام شده است. قیمت تیرآهن تبریز برای سایز 16 نیز به میزان 2600 تومان گزارش شده است که نسبت به قیمت اعلام شده قبلی ثابت باقی مانده است. این در حالی است که قیمت تیرآهن تبریز در هفته گذشته به میزان 2550 اعلام شده بود.

بنابراین قیمت این محصول نسبت به هفته گذشته افزایش داشته است ولی در هفته جاری ثابت بوده است. قیمت تیرآهن کرمانشاه نیز همین روند را طی کرده است و قیمت این محصول در هفته جاری تغییر چندانی نداشته است.

سوالات و نظرات کاربرانشما کاربران عزیز میتوانید نظرات و سوالات خود را در این بخش ثبت کنید
بارگذاری مجدد