بهبود قیمت محصولات فولادی به دنبال سياستهاي بانك مركزي براي كنترل بازار ارز

4 سال پیش1423بازدید0دیدگاه0امتیاز (0 رای)
بهبود قیمت محصولات فولادی به دنبال سياستهاي بانك مركزي براي كنترل بازار ارز

قیمت ارز گریبان بازار ورق سیاه را گرفت

طی هفته گذشته قیمت ورق سیاه انزلی برای ضخامت 2 میلی متر در نخستین روز هفته به میزان 2790 تومان اعلام گردید. این در حالی است که قیمت این محصول با افزایش نرخ ارز در روزهای پایانی هفته افزایش یافته و به میزان 3000 تومان رسید. همان طور که در بازار داخلی مشاهده می شود رقابت زیادی در کارخانجات داخلی برای ارائه قیمت ورق سیاه وجود دارد به همین علت نمی توان قیمت این محصول را چندان افزایش داد.

به گفته منابع خبری طی هفته گذشته قیمت ورق سیاه برای ضخامت های 3 میلی متر به بالا روند صعودی داشته است و قیمت ورق سیاه فولاد مبارکه برای اندازه های 15-3 میلی متر به میزان 27070 ریال گزارش گردید. این در حالی است که قیمت ورق سیاه فولاد مبارکه در روزهای پایانی هفته روند صعودی را در پیش گرفت و به میزان 27296 ریال رسید.

قیمت ورق سیاه اکسین اهواز نیز طی هفته گذشته روند صعودی را در پیش گرفته است به طوری که قیمت ورق سیاه این کارخانه در نخستین روز هفته گذشته به میزان 26863 ریال برای اندازه های 40-8 میلی متر گزارش گردید. این در حالی است که با افزایش قیمت دلار و اسلب در بازار داخلی قیمت این محصول در بازار بورس افزایش یافته و به میزان 28200 ریال رسید. در حال حاضر میزان معاملات صورت گرفته در بازار برای ورق فولادی و سایر محصولات فولادی بسیار کاهش یافته است و میزان خرید و فروش ورق سیاه افت کرده است.

هم چنین قیمت ورق سیاه کاویان در نخستین روز هفته گذشته به میزان 26700 ریال گزارش شده است در حالی که قیمت این محصول در روزهای پایانی هفته به میزان 27286 ریال رسید.

هفته گذشته بازار فولاد شاهد دو روي متفاوت بود.

روز شنبه هفته گذشته به دليل تعطيلي روز بعد، بازار عملا در فاز سكون بود و تغييرات خاصي در قیمت محصولات فولادی از جمله قیمت ورق سیاه مشاهده نگرديد. قيمت ميلگرد نیز در اكثر مبادي نسبت به آخرين قيمت هفته قبل ثابت اعلام شد و ساير مقاطع، ورق و شمش نيز بازار آرامي را سپري كردند.

ورق سیاه اصفهان

در اين ميان اما بازار ارز شاهد رشد ملايم قيمت ها بود روز دوشنبه كه به نوعي شروع كاري  هفته به شمار مي رفت نقطه آغاز اوج گيري مجدد بازار  محصولات فولادي بود  از جمله قیمت ورق سیاه بود.

 از اين روز و تحت تاثير علل مختلف شاهد رشد قيمت اعلامي بيشتر توليدكنندگان ميلگرد بوديم و قيمت هاي اعلامي بين 30 تا 45 تومان و بعضا در دو مرحله افزايش اعلام شد  به طوري كه  طي اين روز بيشتر توليدكنندگان به طور ميانگين قيمت هاي خود را  حدود 50 تا 80 تومان افزايش دادند.

در اين روز همچنين عرضه ميلگرد كرمان، تيرآهن و ميلگرد ظرفيتي ذوب آهن و ورق سرد و گرم مباركه در بورس كالا انجام شد كه محصولات كرمان و مباركه و تير 16 ذوبي با رقابت معامله گرديدند.

قیمت ورق سیاه در کارخانجات مختلف تهران و اصفهان

 روز دوشنبه بازار ارز شاهد ادامه افزايش نرخ و رسيدن دلار به مرز 4800 تومان بود. روزهاي سه شنبه و چهارشنبه موج افزايش قيمت ها ادامه پيدا كرد و قيمت ميلگرد طي اين دو روز بين 30 تا 90 تومان افزايش پيدا كرد .

همچنين قيمت شمش نيز با افزايش  حدود 50 توماني روبرو شد. بازار ورق نيز متاثر از عرضه ورق فولاد مباركه شاهد اعلام افزايش قيمت از طرف توليدكنندگان بود. عرضه سبد مخلوط تير ذوبي در اين دو روز نيز با رقابت خريداران و  رشد قيمت  70 و 95 توماني معامله گرديد.

همچنين عرضه هاي شمش فولاد كاوه جنوب كيش و تختال خوزستان در  روز چهارشنبه با استقبال خوب خريداران روبرو شد به طوري كه شمش كاوه با رقابت و عبور از قيمت 2000 تومان و تختال خوزستان با تقاضاي عجيب 121 هزار تني و رقابت 170 توماني با قيمت 2205 تومان معامله شدند. در اين روز براي اولين بار دلار از مرز 4900 تومان عبور كرد و ركورد تازه اي را به ثبت رساند.

روز پنج شنبه پس از اتفاقات رخ داده در بازار ارز تهران و اعلام سياستهاي بانك مركزي براي كنترل بازار ارز ، و البته پس از چند روز رشد پياپي، بازار ارز و فولاد به طور همزمان آرام گرفت و  تقريبا تمام توليدكنندگان قيمت هاي خود را ثابت اعلام نمودند.

عمده ترين دلايل  افزايش قيمت ها طي هفته گذشته، افزايش تقاضاي انباري به دليل نزديك شدن به روزهاي پاياني سال ، رشد قيمت ارز و همچنين افزايش ادامه دار قيمت قراضه  و  تا حدودي ورود تقاضاي برخي پروژه ها براي خريد بوده است.

سوالات و نظرات کاربرانشما کاربران عزیز میتوانید نظرات و سوالات خود را در این بخش ثبت کنید
بارگذاری مجدد