قیمت آهن در بخش عرضه این محصول سال 2017 چه تاثیراتی دارد

6 سال پیش1250بازدید0دیدگاه0امتیاز (0 رای)
قیمت آهن در بخش عرضه این محصول سال 2017 چه تاثیراتی دارد

قیمت آهن ارایه شده کارخانجات

همانطور که اکثر شرکت کنندگان در بازار برای اصلاح قیمت آهن در سال 2017 درخواست می کنند، مهم است که در مورد چگونگی شکل گیری عرضه در سال جاری بحث کنیم و ان را برای تاثیرش بر روی قیمت سنگ آهن بررسی کنیم. آنچه که ما می بینیم می تواند به ما یک سرنخ در مورد روند آینده قیمت های آهن آهن بدهد و در این مسیر به ما کمک کند.

گزارش تولید Rio Tinto (RIO) 4Q16 نشان داد که میزان حمل و نقل آن ها از 8 درصد به  به 87.7 میلیون تن افزایش یافته است. که میزان بالایی حساب میشود. افزایش سالانه  3 درصد نیز در زمینه حمل و نقل چشمگیر بود. این شرکت در سال 2017 هدف تولیدی خود را از 330 میلیون تا 340 میلیون تن سنگ آهن حفظ کرده است و البته قصد دارد که میزان ان را نیز افزایش دهد.

تحلیلگران انتظار دریافت گزارش تولید قوی تری از BHP Billiton (BHP) نیز دارند و امیدوارند میزان های قابل ملاحظه ای داشته باشد. Standard & Poor's اخیرا چشم انداز خود را برای BHP ارتقا داده اند. حتی تحلیلگران UBS معتقدند که BHP گزارش تولید بالای در خصوص آهن ارائه خواهد داد. Vale (VALE) بزرگترین پروژه استخراج معدن خود را در تاریخ 17 دسامبر 2016 افتتاح کرد. مجوز عملیاتی این پروژه  در 9 دسامبر سال 2016 به امضا رسیده بود و تصویب شده بود. Vale در ماه ژانویه 2017 عملیات تجاری خود را آغاز می کند. حجم قابل توجهی از پروژه  در حال حاضر موجب نگرانی شرکت کنندگان در بازار شده است. در واقع می توان گفت که آنها  بیشتر نگران هزینه های مربوط به  آهن هستند.

میزان تقاضا آهن در چین

در حالی که قیمت های آهن از سوی تقاضای چینی در سال 2016 حمایت و پشتیبانی شدند، خروج تدریجی محرک های دولت چین توانست این تقاضا را نیز تحت تاثیر قرار دهد. سنگ آهن عرضه شده از منابع دیگر نیز در حال رشد و توسعه است. روی هیل، پروژه معدنکاری سنگ آهن و حمل و نقل ان  در غرب استرالیا، را از ماه دسامبر 2015  آغاز کرد. در ظرفیت کامل، 55 میلیون تن در سال تولید خواهد شد. جدا از این، در قیمت های سنگ آهن فعلی، حتی عرضه غیر متعارف هم می تواند تاثیراتی داشته باشد و مفید واقع شود.  همه این عوامل منجر به عرضه بیشتر در بازار جهانی می شوند ودر نتیجه باعث میشود موارد مناسب بیشتر از موارد نا مناسب باشند. این حالت عرضه و تقاضا را نیز بیشتر می کند و بر روی قیمت سنگ آهن تاثیر می گذارد.

BHP و ریو یکی از کم هزینه ترین تولید کنندگان آهن با موقعیت های بالقوه قوی و عالی هستند. در خصوص تکمیل ظرفیت برای شروع ، Vale تولید کننده ای است که کمترین هزینه ها را تولید میکند. گروه فلزات Fortescue (FSUGY) ممکن است نیاز به کاهش  هزینه های ساختاری خود داشته باشد تا بتواند درازمدت به درستی کار کنند  و به خصوص  به تعهدات بدهی ها این موضوع باید انجام شود.

چشم انداز تولید آهن در چین

چین در 11 ماه اول سال 2016، 739.5 میلیون تن آهن تولید کرد. در ماه نوامبر 2016، 66.3 میلیون تن محصولات آهنی تولید شد. این میزان در هر ماه نسبت به ماه دیگر متفاوت بود. افزایش تولید در ماه نوامبر در چین ، نهمین ماه افزایشی در خصوص خط تولید آهن را نشان میدهد.

تولید آهن در 11 ماه اول سال 2016 1.2 درصد افزایش یافته است،  این موضوع و این ارقام بر خلاف آنچه بود  که بسیاری از شرکت های بازرگانی و تحلیل گران در آغاز سال پیش بینی کردند. اکثرا تصور می کردند تولید آهن در سال 2016 کاهش می یابد. در حال حاضر بسیاری از شرکت های بازاری در حال پیش بینی کاهش حجم در سال 2017 هستند. هبی،  اصلی ترین استان تولید کننده عمده آهن چین، میزان هدف های کاهش ظرفیت خود را در سال 2017 افزایش داده است. در سال 2017، میزان تولید آهن حدود 32 میلیون تن کاهش یافته است. چین وضعیت وخیمی برای تعداد ظرفیت بیش از حد برای تولید دارد. در حالی که کاهش ظرفیت برنامه ریزی شده تا سال 2016 45 میلیون تن بود، طبق برآوردهای MVS، این رقم افزایش یافته است و میتوان گفت که تقریبا دو برابر شده است.

قیمت آهن آلات,قیمت میلگرد

مقامات ارشد کمیته ملی توسعه و اصلاحات (NDRC) در تاریخ 10 ژانویه 2017 اعلام کردند که چین بر شرکت های زغال سنگ و فولاد فشار زیادی  برای کاهش ظرفیت هایشان  در سال جاری خواهد گذاشت. چین در تلاش است که شرکت ها و تولید کننده ها ظرفیت اضافی خود را کاهش دهند. اگر چین ظرفیت آهن خود را کاهش دهد – که در حقیقت  لازم است، با وجود این که تمایلی برای این کار ندارد و بی میلی ظاهری دارد، روزهای بهتر برای صنعت آهن جهانی وجود خواهد داشت.

به تازگی کمپانی های آهن در  چین  خبرهای مربوط به  کمبود ظرفیت را به خود اختصاص داده اند. معاملات آتی آهن شانگهای در 9 ژانویه 2016 به میزان 7 درصد افزایش یافت. این فعالیت  ها منجر به پشتیبانی و ثبات قیمت مواد خام سنگ آهن و ذغال سنگ کوکاکی شد.

استقرار ظرفیت های پایدار می تواند به قیمت های بالای آهن منجر شود که باید از قیمت های سنگ آهن حمایت کند. چنین توسعه ای نیز برای معدنچیان (XME) مانند Rio Tinto (RIO)، BHP Billiton (BHP) (BBL)، Vale (VALE) و Cliffs Natural Resources (CLF) مثبت و تقویت کننده است.

در بخش بعدی مجموعه ما نگاهی به قیمت آهن در چین خواهیم داشت.

قیمت آهن در چین

یکی از عوامل مهم در روندهای اخیر قیمت آهن، افزایش تولید آهن و افزایش قیمت آهن در چین (FXI) است. اگرچه این عوامل باعث افزایش قیمت آهن معدنی در سال 2016 شد، اما همچنان این سوال مطرح می شود که آیا قیمت های آهنی می توانند در بازار های جهانی به جلو حرکت کنند و پیشرفتی داشته باشند؟ پاسخ این سوال  در روند تقاضا برای آهن در چین و دیگر نقاط  دنیا قرار دارد  .

در دسامبر 2016، قیمت آهن در چین به 3557 یوان  در هر تن رسید،  که این میزان بالاترین سطح آن در دو سال و نیم بوده است. در حالی که قیمت آهن در چین در سال 2016 تقریبا 60٪ افزایش یافت، در چند روز اخیر سال 2016 به دلیل سقوط معاملات آتی کاهش یافت.

گزارش هایی مبنی بر اینکه محدودیت تولید در شمال چین ممکن است لغو شود، گزارش شده است. این توسعه می تواند عرضه را افزایش دهد و به قیمت ها فشار وارد .کند مخصوصا قیمت سنگ آهن. نگرانی ها در مورد کاهش رشد تقاضا در بازار نیز قیمت ها را تحت فشار قرار داده است. مجددا می توان گفت که برخی از این نگرانی ها مربوط به قیمت سنگ آهن است.

سوالات و نظرات کاربرانشما کاربران عزیز میتوانید نظرات و سوالات خود را در این بخش ثبت کنید