افزایش تقاضا و سیر صعودی قیمت میلگرد در آلمان

2 سال پیش2017بازدید0دیدگاه0امتیاز (0 رای)
افزایش تقاضا و سیر صعودی قیمت میلگرد در آلمان

افزایش تقاضا و افزایش قیمت میلگرد آلمان

قیمت میلگرد با توجه به افزایش تقاضا و عرضه محدود در آلمان افزایش یافت. به احتمال زیاد این افزایش قیمت میلگرد همچنان ادامه خواهد داشت. کارخانه های داخلی قیمت پیشنهاد شده برای میلگرد را 10 تا15  یورو در تن  افزایش دادند که  به 280 تا 300  یورو در تن  رسید. قیمت پایه میلگرد 32 میلی متری و پایینتر، بسته به تولید کننده برای دو هفته پیش 540 تا 560  یورو در تن بود. قیمت میلگرد بدون مالیات بر ارزش افزوده 19٪ است. حمایت از صنایع مصرف کننده، منجربه بهبود وضعیت خرید میلگرد شده است.

تقاضای خوبی از بخش ساخت و ساز در سال جاری مشاهده می شود و کارخانه های آلمان و اروپا نیز به خوبی پوشش داده شده اند. طبق اظهارات کارشناسان فلزات در آلمان، قیمت های قراضه همچنان در حال افزایش است، اگرچه سرعت افزایش آن مانند قبل سریع نیست. در عین حال تامین کنندگان جنوب اروپا نیز قیمت میلگرد را برای مشتریان آلمانی تا 20 یورو در هر تن، در طول دوره بازبینی بازارهای اروپایی و داخلی افزایش دادند.

علاوه بر این، کارخانه های ایتالیایی و اسپانیایی ممکن است سعی در افزایش قیمت ها داشته باشند. همچنین ممکن است یک بازار اضافی برای عرضه محصولات آنها ایجاد گردد، زیرا الجزایر اخیراً مجوز های جدید را تا پایان سال 2017 صادر کرده است. همه عوامل ذکر شده، همراه با برخی از کاهش های تولید در Badishe Stahlwerke مربوط به مشکلات حمل و نقل، ممکن است در افزایش قیمت میلگرد نقش داشته باشند.

میلگرد مرکزآهن

حمایت از قیمت میلگرد با افزایش فعالیت بخش ساخت و ساز در لهستان

عملکرد عالی صنعت ساخت و ساز لهستان، که انتظار می رود تا پایان سال جاری 5٪ دیگر نیز رشد داشته باشد، باعث افزایش قیمت میلگرد داخلی در ماه های اخیر شد. بخش ساخت و ساز لهستان در حال حاضر سریع ترین رشد را در اروپا داشته است. تعداد زیادی پروژه های جدید در لهستان انجام می شود، که این مورد از اصلی ترین ویژگی های است که  این کشور را از اروپای غربی متمایزمی کند. در لهستان عمدتاً بازسازی ساختمان های موجود بیشتر از ساخت و ساز جدید انجام می گیرد. کارشناس فلزات یادآور شد که انتظار می رود این روند در سال های آینده با سرمایه گذاری های سنگین در این بخش ادامه یابد.

براساس پیش بینی Euroconstruct، سال گذشته ساخت و ساز در لهستان 20٪ بالاتر از سطح پیش از بحران بود و در سال های آینده خرید میلگرد و افزایش ساخت و ساز به عنوان یکی از سه چشم انداز مهم و قوی با رشد متوسط ​​5.5٪ در سال های 2017 تا 2019 می شناسیم.

افزایش ساخت و ساز برای بخش فولاد مفید است و تقاضای پایدار برای فولاد، صنعت ساخت و ساز را از روند صعودی در امان نگه میدارد. در سال 2017، دوره تعطیلات به اصطلاح یکی از داغ ترین زمانها برای صنعت ساخت و ساز بود، چون قیمت میلگرد در ماه جولای و در اوج افزایش تقاضا و دسترسی محدود، شروع به افزایش کرد. پیشنهادات خرید میلگرد داخلی از اواسط ماه جولای افزایش یافت. انتظار می رود روند صعودی در آینده نزدیک ادامه یابد. کارشناس فلزات یادآور شده که این گزارش بیشترین قیمت را برای دوره تابستان طی 4 سال گذشته اعلام کرده است. "ساخت و ساز در لهستان بسیار خوب است و کارخانه های محلی حتی نمی توانند تقاضای رو به رشد را پوشش دهند. "

کاهش صادرات میلگرد چین، افزایش معاملات

قیمت میلگرد صادراتی چین در معاملات آتی کمی کاهش خواهد یافت، زیرا میزان تقاضای مشتریان برای خرید آن در بازار داخلی کم است. در حال حاضر اکثر صادر کنندگان میلگرد چین قیمتی معادل 565-575 دلار در هر تن فوب را برای حمل و نقل و تحویل میلگرد در نظر گرفته اند که به ترتیب 11 تا 12 دلار در هر تن پایین تر از سطح هفته ی گذشته است. علاوه بر این، تمام قیمت ها هم بر اساس وزن واقعی به طور خاص توسط گروه تجاریShagang   ارائه می شود که البته قیمت های این شرکت کمی متفاوت بوده و در حدود ۵٧٠ دلار در هر تن فروخته می شود. ضعف قیمت ها عمدتا با کاهش 19 درصدی در هفته ی گذشته صورت گرفته است و میلگرد با قیمتی معادل (127 دلار در هر تن) خرید و فروش شده است.

کاهش قیمت میلگرد در بورس شانگهای چین 

قیمت میلگرد در  قراردادها در بورس شانگهای با کاهش 14 دلار در هر تن  به فروش رسید. در عین حال، در دوره ی زمانی یکسانی، قیمت میلگرد داخلی طی هفته ی گذشته فقط 4 دلار به ازای هر تن  (27 یورو به ازای هر تن) کاهش پیدا کرد. پس از کاهش قیمت میلگرد، تامین کنندگان چینی فرصت بیشتری را برای امضای قرارداد با مشتریان خارجی، به خصوص با توجه به حساب های داخلی در ترکیه و تقریبا با همان سطح قیمت، دارا هستند.

شرکت کنندگان در بازار می گویند: قرارداد این هفته ی هنگ کنگ با ترکیه با قیمتی معادل 575 دلار در هر تن CFR  به امضا رسید. معامله گران چینی هنوز در مورد صحت و سقم این مطلب مذاکره می کنند. یکی از منابع خبری می گوید: هنگ کنگ قیمت میلگرد صادراتی خود را در حدود 565 دلار در هر تن اعلام کرد و با همین قیمت با سنگاپور معامله کرد.

یکی دیگر از منابع خبری هم به متال اکسپرت گفت: در همین حال، میزان مصرف داخلی میلگرد خوب است و روند خود را حفظ کرده است به نوعی که در طی هفته ی گذشته 2.5٪ نیز افزایش یافته است، اما بیشتر کارخانه های داخلی معتقدند که پس از تعطیلات ملی در چین قیمت میلگرد بهبود خواهد یافت. آن ها در مورد قیمت میلگرد محلی و صادراتی می گویند: یلگرد صادراتی پیش از تعطیلات تغییر خاصی نخواهد کرد، به ویژه با توجه به اینکه گروه هایی قیمت های پیشنهادی خود را برای فولاد بلند ثابت نگه داشته است. قیمت های داخلی نیز قبل از شروع تعطیلات تفاوت چندانی پیدا نخواهد کرد.

 
سوالات و نظرات کاربرانشما کاربران عزیز میتوانید نظرات و سوالات خود را در این بخش ثبت کنید
بارگذاری مجدد