نوسان قیمت میلگرد در بازار خارجی 16 اکتبر 2017

11 ماه پیش1334بازدید0دیدگاه0امتیاز (0 رای)
نوسان قیمت میلگرد در بازار خارجی 16 اکتبر 2017

کاهش قیمت میلگرد صادراتی کشور چین در میان کاهش فعالیت تجاری این کشور

قیمت میلگرد صادراتی کشور چین در تاریخ 16 ماه اکتبر به آرامی شروع به کاهش کرده است چراکه فعالیت در بازار این کشور کاهش یافته است. قیمت میلگرد صادراتی تحت تاثیر بازار داخلی این کشور نبوده است چراکه فعالیت خرید هم چنان آرام مانده است. پیشنهادات قیمت میلگرد صادراتی این کشور در مناقصات به میزان 515-510 دلار به ازای هر تن بوده است در حالی که پیشنهادات قیمت میلگرد از سوی تولیدکنندگان این محصول به میزان 545-525 دلار به ازای هر تن شنیده شده است. عمده ترین تولیدکنندگان میلگرد در کشور چین هنوز قیمت میلگرد پیشنهادی جدید خود را اعلام نکرده اند. هم چنین قیمت میلگرد لحظه ای در بازار داخلی این کشور در حال افزایش بوده است.

پیشنهادات قیمت میلگرد طی هفته گذشته نیز به میزان 555-540 دلار به ازای هر تن گزارش شده است. هرچند خرید میلگرد در بازار داخلی شروع به افزایش کرده است و پیش بینی می شود که قیمت میلگرد در بازار صادراتی نیز به زودی تحت تاثیر بازار داخلی این کشور افزایش یابد. برخی از فعالان بازار نیز نسبت به روند تغییرات قیمت میلگرد در آینده نزدیک نامطمئن می باشند. به گفته منابع خبری شمش در کشور چین به میزان 3620 یوان (550 دلار) به ازای هر تن ( شامل مالیات بر ارزش افزوده) معامله شده است که نسبت به قیمت شمش معاله شده طی هفته قبل از آن به میزان 70 یوان به ازای هر تن افزایش یافته است. بیشترین میزان معاملات برای میلگرد در سال جاری در ماه ژوئیه بوده است که قیمت میلگرد معاملاتی در این ماه به میزان 3824 یوان به ازای هر تن گزارش شده که نسبت به قیمت معاملات قبلی به میزان 9 یوان به ازای هر تن افزایش یافته است.

قیمت روز میلگرد اصفهان

افزایش قیمت میلگرد در بازار داخلی لهستان در ماه اکتبر

قیمت میلگرد در بازار داخلی کشور لهستان به میزان 70-50 زلوته به ازای هر تن طی هفته جاری افزایش یافته است چراکه میزان تولید میلگرد در این کشور کاهش یافته است. ارزیابی متال بولتن از قیمت میلگرد در بازار داخلی این کشور به میزان 2340-2290 زلوته (649-635 دلار) به ازای هر تن بوده است که نسبت به قیمت میلگرد به میزان 2290-2220 زلوته به ازای هر تن طی هفته گذشته افزایش یافته است. سه کارخانه عمده تولید میلگرد کشور لهستان شامل کارخانه های Celsa، Zawiercie و ArcelorMittal محموله های میلگرد ماه نوامبر خود را به میزان 2350-2320 زلوته به ازای هر تن به فروش رسانده اند. این قیمت ها با احتساب 30-10 زلوته به ازای هر تن هزینه حمل کالا می باشد که بسته به خریدار و محل کارخانه متفاوت می باشد. به گفته منابع خبری قیمت میلگرد در بازار داخلی این کشور افزایش یافته است چراکه میزان تولید میلگرد در کارخانجات به علت افزایش هزینه های تولید کاهش یافته است.

میزان تقاضا برای میلگرد در حال حاضر مطلوب بوده و حجم میلگرد ارائه شده توسط کارخانجات کم می باشد بنابراین قیمت پیشنهادی برای میلگرد توسط کارخانجات نیز افزایش یافته است. کارخانجات تولید میلگرد، قیمت میلگرد پیشنهادی خود را به علت افزایش هزینه های تولید از قبیل افزایش قیمت الکترود گرافیتی و آجر نسوز که هردو در کوره قوس الکتریکی برای تولید فولاد استفاده می شوند، افزایش داده اند. هزینه الکترود گرافیتی طی ماه های اخیر به میزان چشمگیری افزایش یافته است که علت این امر کاهش میزان موجودی این محصول در کارخانجات کشور چین پس از بازرسی های زیست محیطی در این کشور بوده است که سبب تعطیلی برخی از کارخانجات تولید الکترود گرافیتی و کاهش میزان موجودی این محصول در بازار جهانی گشته است.

قیمت مواد خام اولیه نیز مرتبط با تولید آجر نسوز شامل بوکسیت، آلومینا و منگنز نیز طی ماه های اخیر افزایش یافته است و میزان موجودی این محصولات در بازار جهانی کاهش یافته است. برای مثال، قیمت منگنز در کشور چین از ماه مه افزایش یافته است که علت این امر نیز کاهش میزان موجودی این محصول پس از بازرسی های زیست محیطی و تعطیلی کارخانجات واقع در چین گزارش شده است. کشور آلمان نیز قیمت میلگرد پیشنهادی خود به کشور لهستان را به میزان 560-550 یورو (664-652 دلار) به ازای هر تن اعلام کرده است. پیشنهادات خرید میلگرد صادراتی از ایتالیا به این کشور نیز به میزان 550 یورو به ازای هر تن شنیده شده است.

سوالات و نظرات کاربرانشما کاربران عزیز میتوانید نظرات و سوالات خود را در این بخش ثبت کنید
بارگذاری مجدد