محرک قیمت آهن آلات در دوره پس از اتمام زمستان

6 سال پیش1153بازدید0دیدگاه0امتیاز (0 رای)
محرک قیمت آهن آلات در دوره پس از اتمام زمستان

تمدید محدودیت های تولید آهن آلات چین

پس از اینکه استان هبی اعلام نمود کلیه تولیدکنندگان آهن آلات این استان بایستی سطح تولید خود را برای کل سال ۲۰۱۸ بین ۸۵ تا ۹۰ درصد ظرفیت اسمی تنظیم نمایند، دفتر محلی شهر هندان امروز به ۱۸ تولیدکننده آهن آلات این شهر دستور داد به دلیل عدم تحقق هدف کاهش ذرات معلق و دستیابی به سطح هوای پاک، تا ۳۱ مارس تولید خود را به ۵۰ درصد ظرفیت برسانند.

به علاوه، تولیدکنندگان آهن آلاتی که به محدوده شهری نزدیک تر هستند مجبور به کاهش تولید خود ۵ درصد بیشتر از سایر تولیدکنندگان آهن آلات می باشند. هنوز جزئیاتی از چگونگی فعالیت تولیدکنندگان آهن آلات پس از این تاریخ اعلام نشده است.

به گزارش پلنر انتشار این خبر کافی بود تا بازار آهن آلات چین با روند شدید افزایشی در معاملات امروز روبرو شود. از طرفی، انتشار خبر پیشنهاد حزب کمونیست برای نا محدود ساختن دوره ریاست جمهوری شی جین پینگ باعث شد تا سرمایه گذاران با توجه به سن فعلی ایشان یعنی ۶۲ سال، به ثبات سیاستهای دولت مرکزی حداقل تا ۱۵ سال آینده امیدوار شوند.

نا محدود ساختن دوره ریاست جمهوری بدان معناست که سیاست های توسعه زیرساخت ها و از همه مهم تر ابر پروژه جاده ابریشم همچنان روند اجرایی خود را با قدرت ادامه خواهند داد و تغییری در آن ها ایجاد نخواهد شد. لذا، مصرف آهن آلات در طی این سال ها همچنان در سطوح بالای خود باقی خواهد ماند. حال بایستی دید که قدم بعدی پکن در خصوص جلوگیری از افزایش بیش از حد قیمت آهن آلات در بازار داخلی چه خواهد بود.

بهای قراضه هفته را با ثبات شروع نمود

امروز در بازار آهن آلات وارداتی ترکیه دو معامله برای قراضه به ثبت رسید که نسبت به دور قبلی معاملات ثبات قیمت را نشان میدهد. در معامله اول یک محموله قراضه از انگلستان شامل ۲۰ هزار تن قراضه سنگین ۸۰ درصد، ۵ هزار تن قراضه شرد و ۱۵ هزار تن قراضه پرمیوم به قیمت میانگین ۳۵۸ دلار به ازای هر تن سی اف آر خریداری شده است.

در خرید دوم نیز محموله از اروپا متشکل از ۱۷ هزار تن قراضه سنگین ۷۵ درصد، ۱۰ هزار تن قراضه شرد و ۱۰ هزار تن قراضه پرمیوم به بهای میانگین ۳۵۹ دلار به ازای هر تن سی اف آر معامله شده است که نسبت به آرزو های قبلی این منطقه ثابت گزارش شده است.

قیمت آهن آلات

با انجام خرید های زیاد در پایان هفته گذشته، اشتهای تولیدکنندگان آهن آلات برای خرید های بیشتر کمی فروکش نموده است. با این حال با تقاضای خوب فعلی برای میلگرد، انتظار می رود که در اواخر هفته شاهد معاملات جدیدی برای این نهاده تولید آهن آلات باشیم.

قیمت روز میلگرد داخلی ترکیه همچنان در سطوح تاریخی

با ثبت رکورد جدید در قیمت روز میلگرد طی هفته گذشته، بازار داخلی ترکیه در این هفته روندی ثابت در پیش گرفته و کاهشی در قیمت ها دیده نشده است. خریداران در بازار داخلی ترکیه سطوح فعلی قیمت را بالا می دانند و از این رو تقاضا در این بخش کمی تعدیل شده است. با این حال، محدودیت محموله ها و افزایش شدید در بهای مقاطع نهایی و نیمه نهایی چین در بازگشت به بازار پس از تعطیلات حمایتی را از سطوح فعلی قیمت میلگرد در ترکیه ایجاد نموده است.

از طرفی با توجه به رشد قیمت قراضه در بازار وارداتی ترکیه از ابتدای فوریه، انتظار می رود در صورت عدم وقوع اتفاقی غیر منتظره، قیمت روز میلگرد سطوح فعلی خود را حفظ نماید.

بازارهای فیوچرز چین برای دومین روز رشد نمود

بازارهای فیوچرز چین امروز را نیز با افزایش پشت سر گذاشتند. این رشد بیشتر طی معاملات عصر بازار اتفاق افتاد، در حالیکه بازار صبح رونق کمتری داشت.

بهای میلگرد تحویل می در بازار شانگهای ۳۵ یوان رشد نمود و به ۴۰۳۵ رسید. این در حالیست که بهای این محصول در بازار نقدی در ۲۵ شهر این کشور بین ۱۰ تا ۸۰ یوان افزایش یافت. منابع پلنر معتقدند که رشد تقاضا برای فصل بهار همچنان ادامه خواهد یافت و احتمالا موجودی انبارها در این هفته با افت روبرو خواهند شد.

سنگ آهن اما در معاملات صبح و بعد از ظهر با ۳/۵ یوان افت روبرو شد. با لغو شدن محدودیت های تولید در ۱۵ مارس، به احتمال زیاد تقاضا برای سنگ آهن مجددا رشد خواهد نمود. با رشد موجودی بنادر، چشم انداز کوتاه مدت سنگ آهن کمی تاریک به نظر می رسد.

زغال سنگ نیز رشد ۱۴ یوانی را در معاملات صبح و بعدازظهر بازار دالیان تجربه نمود. بهای کک هم با ۱۷/۵ یوان رشد به ۲۲۳۷ یوان به ازای هر تن رسید. بهای این دو نهاده تولید فولاد نیز با توجه به دوره پیش رو و افزایش تولید آهن آلات با رشد احتمالی روبروست

سوالات و نظرات کاربرانشما کاربران عزیز میتوانید نظرات و سوالات خود را در این بخش ثبت کنید
بارگذاری مجدد