نوسانات قیمت خاموت در بازار داخلی

6 سال پیش2111بازدید0دیدگاه4امتیاز (1 رای)
نوسانات قیمت خاموت در بازار داخلی

ثابت ماندن قیمت خاموت ایران در بازارهای داخلی به دلیل تقاضای قوی

قیمت خاموت ایران در مقایسه با ارزیابی های انجام شده، به طور عمده برای بازار داخل این محصول پایدار بوده است. پیشنهادات ارائه شده در مورد قیمت خاموت با ضخامت 8-10 میلی متر توسط تولید کنندگان شیراز به مبلغ 2260 در هر کیلو تعیین شد که در مقایسه با قیمت هفته ی گذشته که معادل 30 تومان در هر کیلو بود، افزایش پیدا کرده است.

قیمت خاموت برای درخواست های داخل از کشور بسیار خوب است. به ویژه به گفته ی یکی از متخصصان حاضر در بازار، به نظر می رسد که قیمت های پیشنهادی مشتریان کم است زیرا آن ها در کوتاه مدت افزایش قیمت ها را پیش بینی می کنند. در عین حال، در بازار محلی، قیمت خاموت طی یک هفته ی گذشته معادل 20 تومان به ازای هر کیلو بدون در نظر گرفتن نوسانات ارز افزایش یافته است.

به گفته ی یکی از معامله گران تقاضا هم به اندازه کافی بالا نبوده است. با وجود وضعيت بد تقاضا برای خرید خاموت طی سه هفته ی گذشته، در آینده ی نزدیک انتظار می رود که قیمت ها به دلیل تقاضای زیاد به خاطر زلزله های اخیر شروع به افزایش کنند.

این افزایش تقاضا مربوط به زلزله و پس از آن بالا رفتن قیمت ارز است. علاوه بر این، فعالیت خرید در منطقه آزاد چابهار هم افزایش یافته است. با این حال، انتظار می رود که افزایش قابل توجهی در سطح موجودی انبار های ایران مشاهده شود اگرچه هنوز هم تقاضا کم است. طبق اطلاعات ارائه شده توسط مراکز خبری که در ماه های پایانی سال انجام شد، موجودی انبار های ایران برای خاموت در حدود 11 درصد افزایش یافته است.

افزایش قیمت خاموت ایران

قیمت خاموت ایران ، افزایش یافته است، در حالی که رکود در بازارهای جهانی و تضعیف رقابت در واردات در حال رخ دادن است. با این حال، تقاضای فصلی قوی و عرضه متوازن کمک می کند تا قیمت خاموت را نسبتا بدون تغییر در بازار داخلی حفظ کرد. یکی از کارخانه های تولید کننده ی محصولات فولادی در اواخر ماه ، تقریبا  1 تا 2 درصد قیمت خرید خاموت خود را افزایش داده است. فعالیت خرید زیاد به تدریج این فرصت را به معامله گران می دهد

که قیمت خاموت خود را با نرخی قابل قبول ثابت نگه دارند. علاوه بر این، مازاد این مواد در بازار عرضه نمی شود و ارائه ی خاموت مطابق با میزان تقاضا صورت می گیرد. در همین حال، قیمت خاموت در مقایسه با مقادیرداخلی نسبتا بالا است. حتی پس از گذشت زمان در بازار محلی هم قیمت خرید خاموت در حدود 10 تا 20 تومان در هر کیلو افزایش پیدا کرد در حالی که شکاف بین قیمت خاموت معادل 10 تومان در هر کیلو است.

تامین کنندگان کرمان پیشنهادات خود را در رابطه با قیمت خرید خاموت در حدود 15 تومان در هرکیلوافزایش داده اند. داده های موجود نشان می دهد که خاموت ایران با ضخامت 8 تا 10 میلی متر قیمتی معادل 2260 در هر کیلو یا بالا تر از آن را دارند. با توجه به برآورد های انجام شده توسط مرکز خبری ، قیمت خاموت ایران در داخل کشور تقریبا برابر با قیمت های صادراتی این محصول است.

با توجه قیمت های ارائه شده برای تحویل به مناطق مختلف، قیمت خاموت تنها 5-10 تومان در هرکیلو افزایش یافته است. در همین زمان، سهم خاموت در به 2٪ درصد رسید. علاوه بر این، کارخانه خاموت سازی سهم بازار خود را از طریق انعطاف پذیری در قیمت ها حفظ خواهد کرد.

سوالات و نظرات کاربرانشما کاربران عزیز میتوانید نظرات و سوالات خود را در این بخش ثبت کنید