بازار جهانی آهن آلات رنگ واقعیت گرفت...

6 سال پیش1120بازدید0دیدگاه0امتیاز (0 رای)
بازار جهانی آهن آلات رنگ واقعیت گرفت...

نوسان پایین افزایش قیمت آهن آلات در چین

به گزارش انجمن آهن و فولاد چین سه عاملی که پیش بینی های بازار فولاد باید در دوره پیش رو به آن توجه داشته باشد.

  • کاهش تولید و حذف ساخت و ساز با فولاد گرید پایین تاثیر مثبتی بر بازار آهن آلات چین گذاشته است در حالی که شرایط عرضه و تقاضای بازار آهن آلات چین بسیار پایین می باشد.
  • قیمت واردات زغال سنگ به تنی 15/73 دلار رسید که افزایش 22/11 درصدی نسبت به ماه دسامبر داشته است. در هر حال شاخص قیمت فولاد کامپوزیت برای بازار داخلی چین در این دوره یک ماهه 10 درصد کاهش داشته است. به دلیل روند صعودی قیمت آهن آلات، افزایش قیمت سنگ آهن منحرف شده و با توجه به عرضه بیش از حد سنگ آهن ادامه روند افزایشی آن بعید به نظر می رسد.
  • در سال 2017 میزان فولاد صادر شده چین 43/75 میلیون تن بوده که کاهش 5/30 درصدی سالانه داشته است. در سال 2018 به دلیل حذف عوارض گمرکی صادرات آهن آلات چین شرایط بهتری پیدا خواهد کرد. در هر حال سیستم حفاظت از تولیدات داخلی بازار آمریکا و اروپا تاثیر منفی بر صادرات فولاد چین خواهد گذاشت.

در حال حاضر در بیش تر مناطق چین تقاضا به دلیل فصل سرما بسیار پایین می باشد. با این حال به دلیل بالا بردن موجودی انبارها برای نزدیک شدن به سال جدید چینی (15 تا 21 فوریه) احتمال روند رو به رشد قیمت فولاد می باشد ولی بعید به نظر می رسد که افزایش زیادی داشته باشد.

کاهش تولید سنگ آهن چین

به گزارش دفتر آمار ملی چین در دسامبر سال گذشته تولید سنگ آهن چین مجموعا 10922 میلیون تن بوده که افزایش 9/0 درصدی سالانه داشته است. در سال 2017 تولید سنگ آهن چین مجموعا 1269328 میلیارد تن بوده که کاهش 9/0 درصدی سالانه را به همراه داشته است.

قیمت آهن آلات

کاهش قیمت 4/1 درصدی آهن آلات در بازار داخلی چین

وزارت بازرگانی چین اعلام کرد که در طی هفته گذشته (15 تا 21 ژانویه) میانگین قیمت آهن آلات در بازار داخلی چین 4/1 درصد نسبت به هفته گذشته کاهش داشته است. در هفته گذشته میانگین قیمت لوله، میلگرد، مفتول و کلاف گرم به ترتیب 7/1، 7/1، 5/1 و 3/1 درصد کاهش نسبت به هفته گذشته داشته اند.

میانگین قیمت فلزات عالی در چین 7/1 درصد نسبت به هفته گذشته کاهش داشت. میانگین قیمت نیکل نسبت به هفته گذشته 2/3 درصد کاهش داشته است. در هفته گذشته میانگین قیمت زغال سنگ در بازار آهن آلات چین افزایش 1/0 درصدی نسبت به هفته گذشته داشته است. به خصوص قیمت زغال سنگ کک و زغال سگ ترمال (حرارتی) به ترتیب 3/0 و 2/0 درصد نسبت به هفته گذشته افزایش داشته اند در حالی که قیمت زغال سنگ آنتراسیت ثابت بوده است.

کاهش قیمت آهن خالص بازار داخلی هند پس از مدت ها روند صعودی

به گفته تجار بعد از هشت هفته متوالی روند صعودی قیمت فولاد خالص بازار داخلی هند تنی 3 دلار نسبت به هفته گذشته کاهش یافت و به تنی 414 دلار رسید و تمایل خریداران برای ثبت سفارشات جدید کاسته شد و این امر بر بازار بیلت نیز تاثیرگذار بوده است. به گفته منابع خبری سرعت روند صعودی فولاد خالص بازار دالی هند در چند هفته اخیر کاهش یافت و در هفته گذشته روند نزولی پیدا کرد.

در حال حاضر تجار احساس می کنند که در کوتاه مدت قیمت آهن خالص به سرعت افزایش پیدا خواهد کرد. ایشان نیز خاطر نشان کرد خریداران از صنایع ریخته گری ممانعت از ثبت سفارش های جدید هستند زیرا نمی توانند هزینه های مواد اولیه بالاتر را به خریداران ریخته گری منتقل کنند. به گفته منابع نوسانات شدید در قیمت های بیلت نیز در بازار فولاد خالص تاثیر می گذارد و تعدادی از تولیدکنندگان بزرگ که حجم زیادی از فولاد خالص را برای تبدیل کنار گذاشته بوده اند اکنون دیده می شود تمایل برای فروش تجاری افزایش یافته و این وضعیت باعث افزایش عرضه و قیمت ها می شود.

بیلت در بازار داخلی هند قیمت های متفاوتی دارد آهن خالص تنی 517 دلار درب کارخانه در استان های شرقی و مرکزی به فروش می رسید و از اوایل ماه جاری تا به الان تنی 5/12 دلار کاهش داشته است. در همین حین علی رغم پیش بینی های اخیر حاکی از افزایش قیمت فولاد خالص و رسیدن آن به تنی 400 دلار FOB هیچ گونه مناقصه ای در طی هفته گذشته از سوی تولیدکنندگان بزرگ فولاد خالص صورت نگرفته و این امر تا حدی به روند نزولی فولاد خالص کمک کرده است.

سوالات و نظرات کاربرانشما کاربران عزیز میتوانید نظرات و سوالات خود را در این بخش ثبت کنید
بارگذاری مجدد