تلاطم بازار مقاطع در روزهای پایانی دی ماه

2 سال پیش1080بازدید0دیدگاه0امتیاز (0 رای)
تلاطم بازار مقاطع در روزهای پایانی دی ماه

نوسانات قیمت کلاف ساده کویر کاشان

قیمت کلاف ساده کویر کاشان در رزرو های قبلی مشتریان در بازار داخلی ثابت مانده است. اکثر تولید کنندگان کلاف ساده قیمت را در ماه دی و قیمت کلاف آجدار خود را نیر در ماه دی ثابت اعلام کرد. شرکت کنندگان در بازار انتظار دارند که این روند در ماه دی تثبیت شود. قیمت کلاف ساده با ضخامت 10 میلی متر در حدود 2580 تومان در هر کیلو اعلام شده است، که از ماه دی تاکنون با توجه به نرخ تولیدات سابق کارخانه ها، بدون تغییر باقی مانده است.

شرکت های تجاری محلی هنوز هم به دلیل تقاضای ضعیف کاربران نهایی، پیشرفت چندانی در فروش کلاف ساده خود نداشته اند. در همین موقعيت، وضعیت رقابت بین توليد کنندگان نیز در بازار چندان زیاد نیست. در بخش کلاف ، تولید کنندگان قیمت کلاف ساده را ثابت اعلام کرد و فروش بیش از حد آن را نیز در بازار سهام کم تر کردند. ثابت ماندن قیمت کلاف ساده کارخانه در حدود 2580 تومان به ازای هر کیلو بود که در ماه دی به پایان رسید. شرکت های بازرگانی رزرو کلاف ساده با ضخامت 12 میلی متر را با قیمتی در حدود 2580 تومان به ازای هر کیلو به پایان رساند.

پیشنهادات رقابتی در مورد قیمت کلاف آجدار در بازار نیز بر قیمت گذاری تولید کنندگان تاثیر گذاشته است. کارخانه همین مواد را 2 تا 3 درصد ارزان تر از محصولات مشابه تولید کنندگان به فروش رسانده است. در بخش تولید کلاف آجدار، تفاوت قیمت کلاف آجدار و کارخانه کم تر از 1 تا 1.5 درصد بوده است. با توجه به مشکلات حمل و نقل و هزینه های تهیه ی مواد اولیه برای کارخانه های ، حمل و نقل و تحویل مواد تولید شده کم خواهد شد.

روند حاکم بر بازار کلاف

روند حاکم بر بازار خرده فروشان در کوتاه مدت به احتمال زیاد بهبود خواهد یافت، هرچند که استفاده از ظرفیت تولید کلاف آجدار در کارخانه کویر می تواند از افزایش فصلی تقاضا های مصرف کنندگان نهایی و خرید پوشش داده شده حمایت کند. شرکت کنندگان در بازار داخلی فکر می کنند که قیمت در ماه دی تثبیت خواهد شد.

طی 10 سال گذشته، قیمت کلاف آجدار تا میزان زیادی افزایش یافته است. علاوه بر این، تولید این محصول در سال هم به بالاترین سطح خود یعنی 65،120 تن در سال رسید. با این حال، سهم مواد تنها 4 درصد از کل را شامل می شود. با توجه به داده های به دست آمده از سرشماری، حجم تولید کلاف آجدار از سال  یعنی هنگامی که این تحقیقات آغاز شد، تا کنون تقریبا دو برابر شده است.

همان طور که خبرگزاری ها گزارش کرده است، تحقیقات در سال 96 در پاسخ به درخواستی که توسط ارائه دهنده ی این پرونده ارائه شده است، آغاز شد.

شرکت کویر و اعلام افزایش قیمت کلاف آجدار در دی ماه

شرکت تولید کننده ی کلاف آجدار کویر با توجه به فروش کلاف آجدار خود را برای تحویل در ماه دی افزایش داد. طبق گزارشات ارائه شده توسط خبرگزاری ها، در حال حاضر قیمت کلاف آجدار با ضخامت 8 میلی متر از کارخانه ی کویر در حدود 2480 تومان در هر کیلو اعلام شده است. با وجود نوسانات رخ داده در ماه جاری قیمت کلاف آجدار با ضخامت 10 میلی متر در حدود 2480 تومان در هر کیلو و برای کلاف آجدار 12 میلی متری در حدود 2480 تومان  در هر کیلو اعلام شده است.

این در حالی است که در ابتدای این هفته قیمت کلاف آجدار با ضخامت های ذکر شده به ترتیب 2480 تومان  به ازای هر کیلو بوده است. انتظار میرود که فشار تقاضا نشانه ای از بهبود قیمت کلاف آجدار و صادراتی را در طول دوره ی مورد بررسی نشان ندهد.

تولید کلاف آجدار و عدم علاقه ی مشتریان به خرید این محصول از بازار داخلی

با وجود تولید کلاف آجدار مشتریان علاقه ی کمی به خرید این محصول به دلیل قیمت بالای آن، از بازار نشان می دهند. در حال حاضر قیمت کلاف آجدار در بازار ایران رقابتی نیست. علاوه بر این، کاهش ارزش پول ملی این در سال های اخیر موجب تضعیف موقعیت های تامین کنندگان شده است.

قیمت کلاف آجدار کویر با ضخامت 14 میلی متر در حدود 2480 تومان در هر کیلو در نظر گرفته شده است، که حدودا 3.5-4٪ درصد کم هزینه تر از مواد است. پیشنهادات ارائه شده در مورد قیمت کلاف آجدار کویر نیز در حدود 2480 تومان به ازای هر کیلو ثابت مانده است که در مقایسه با قیمت های پیشنهادی 4 درصد بیش تر است.

سوالات و نظرات کاربرانشما کاربران عزیز میتوانید نظرات و سوالات خود را در این بخش ثبت کنید
بارگذاری مجدد