خرید آهن آلات ارزیابی بازار ایران و جهان در روز 7 آبان ماه 96

1 سال پیش1720بازدید0دیدگاه1امتیاز (1 رای)
خرید آهن آلات ارزیابی بازار ایران و جهان در روز 7 آبان ماه 96

تحلیل خرید آهن آلات ایران در روز 7 آبان ماه

خرید آهن آلات در روز شنبه هفته جاری، در حالی بوده است که قیمت آهن آلات تقریبا در اکثر مبادی ثابت رصد گردید. تکاپو در روز گذشته تا حدوی رضایتمند گزارش شده به طوری که حجم معاملات صورت گرفته زیر پوست بازار در این حوزه نسبت به اوایل هفته مطلوب شنیده می شود.

تغییرات در خصوص‌ تیرآهن ذوبی اصفهان در انبارهای اصفهان و تهران هم چون روزهای گذشته خیلی جزئی و نامحسوس دیده شد به طوریکه ثبات در این حوزه تقریبا حکم فرما بوده است. به طوری کلی بازار خرید آهن آلات طی روزهای اخیر در شرایط بحرانی می باشد به طوری که شاهد ثبات نسبی قیمت آهن آلات و ایجاد ابهاماتی در جریان قیمت های فعلی در بازار و نوسانات خرید آهن آلات در این بازار می باشیم.

این در حالی است که اکثر قیمت آهن آلات در بازار آزاد تقریبا ثابت بوده است ولی پیش بینی هایی برای افزایش قیمت خرید آهن آلات و حتی در برخی مبادی کاهش قیمت آهن آلات شنیده شده است. این در حالی است که نمی توان رقابت منفی در بازار آهن آلات کشور را نادیده گرفت اگرچه این رقابت محدود می باشد. این شرایط در روز شنبه اهمیت کم تری داشته است ولی همین امر نشان می دهد که بازار خرید آهن آلات رویکرد مشخصی نداشته و در میان رونق و رکود قرار گرفته است.

قیمت آهن آلات اصفهان

تحلیل میزان تقاضا در بازار آهن آلات ایران

این امر نشان دهنده این است که در حال حاضر میزان تقاضای خرید آهن آلات موثر کم بوده و هم چنین تولیدکنندگان تمایلی به کاهش قیمت این محصولات نداشته و یا از کاهش دادن قیمت آهن آلات با در نظر گرفتن قیمت شمش ناتوان می باشند. این شرایط در بازار اگرچه سبب افت پتانسیل تحلیل می گردد با این حال می توان جریان عمومی بازار آهن آلات را متعادل در نظر گرفت. به طور کلی قیمت شمش در روز چهارشنبه هفته گذشته افزایش محدودی داشته است و در روز پنج شنبه نیز تقریبا ثابت بوده است ولی در روز گذشته مجددا شاهد افزایش قیمت شمش بوده ایم.

این روند در بازار خرید آهن آلات نشان می دهد که اگرچه تاثیر قیمت شمش آن قدر زیاد نیست که بر افزایش قیمت آهن آلات و میلگرد تاثیر عمده ای داشته باشد ولی در حال حاضر پتانسیل های مثبتی برای رشد قیمت این محصولات در بازار خرید آهن آلات مشاهده می گردد که چنانچه این پتانسیل ها تداوم یابد باعث نوسانات شدیدی در بازار خرید آهن آلات خواهند شد. شرایط در حال حاضر اگرچه بحرانی نمی باشد ولی یکی از راه های خروج از این شرایط می تواند مقاومت در برابر کاهش قیمت آهن آلات باشد.

هم چنین در حال حاضر میزان موجودی در بازار خرید آهن آلات بسیار پایین بوده و با ادامه یافتن این شرایط بازار پتانسیل بازسازی را خواهد داشت. نکته مهم دیگر در بازار خرید آهن آلات کاهش قیمت تیرآهن طی روزهای اخیر می باشد چراکه پس از رشد قیمت قبلی، تعدیل در بازار صورت نگرفته بود و این کاهش قیمت در حال حاضر منطقی می باشد.

تحلیل بازار آهن آلات در هفته گذشته

طی هفته گذشته معاملات خرید آهن آلات در شرایطی پایان یافت که کاهش میزان تقاضا برای خرید آهن آلات سبب کاهش قیمت ها و هم چنین افزایش قیمت شمش گردیده بود. بنابراین قیمت آهن آلات هم چون قیمت میلگرد، نبشی و ناودانی، شمش و تیرآهن مابین 50-10 تومان به ازای هر کیلو بسته به سایز و ابعاد کاهش یافت.

با پایان یافتن تعطیلات تابستان و پس از این که انتظارات فعالان بازار نسبت به میزان تقاضا در بازار آهن آلات برآورده نشد، و بازار داخلی به ویژه در بخش مسکن نتوانست رشد کند، تولیدکنندگان این محصولات دچار روزمرگی شده اند و معاملات خود را تنها به میزان برطرف سازی نیازهای روزمره انجام داده اند.

 
سوالات و نظرات کاربرانشما کاربران عزیز میتوانید نظرات و سوالات خود را در این بخش ثبت کنید