رصد بازار میلگرد ایران و جهان در روزهای پایانی سال

10 ماه پیش957بازدید0دیدگاه0امتیاز (0 رای)
رصد بازار میلگرد ایران و جهان در روزهای پایانی سال

نوسانات قیمت میلگرد اسفند ماه 96

بازار میلگرد طی هفته گذشته روند آرامی داشته است و قیمت میلگرد و سایر محصولات فولادی نسبتا ثابت بوده است. قیمت میلگرد سایزهای 32-8 میلی متر در نخستین روز هفته گذشته به میزان 24675 ریال بوده است. این در حالی است که در روزهای بعدی فعالان بازار انتظار داشتند که قیمت محصولات فولادی خصوصا قیمت مقاطع افزایش یابد.

این امیدواری از آن جهت بوده است که فعالان بازار در هفته گذشته در انتظار افزایش نرخ شمش فولاد خوزستان در بورس کالا بوده اند. به همین جهت افزایش قیمت محصولات فولادی از نخستین روز هفته گذشته شروع شده و پس از آن در برخی مبادی شاهد افزایش قیمت میلگرد و سایر محصولات فولادی بودیم.

این روند افزایشی تا روز چهارشنبه به طول انجامید. در چهارشنبه مجددا شاهد ثبات در بازار محصولات فولادی بودیم و برخی از تولیدکنندگان در آخرین روزهای هفته گذشته قیمت محصولات تولیدی خود را با تخفیف ارائه دادند. به گفته منابع خبری قیمت میلگرد در روز چهارشنبه هفته گذشته به طور متوسط به میزان 24856 ریال گزارش شد.

بنابراین می توان گفت که قیمت این محصول در روز پایانی هفته گذشته نسبت به قیمت اعلام شده در نخستین روز هفته به میزان 200 ریال به ازای هر کیلو افزایش یافت. هم چنین قیمت تیرآهن نیز به طور متوسط برای سایزهای 16-14 و 18 برای کارخانه ذوب آهن اصفهان در نخستین روز هفته گذشته به میزان 28633 ریال گزارش شد.

پیش بینی بازار مقاطع فولادی در روزهای پایانی سال

این در حالی است که در روزهای پایانی هفته گذشته قیمت این محصول به میزان 28900 ریال بوده است. در روزهای میانی هفته قیمت تیرآهن در کارخانه ذوب آهن اصفهان برای سایز 10 به میزان 25780 ریال بوده است و قیمت تمام شده آن به میزان 28100 ریال بوده است. پیش بینی ها حاکی از آن است که کارخانه ذوب آهن اصفهان قیمت تیرآهن تولیدی خود را برای هفته جاری افزایش دهد. بدون در نظر گرفتن بورس کالا قیمت پایه میلگرد به میزان 24000 ریال به ازای هر کیلو بوده است.

قیمت آهن مسکن

بسیاری از فعالان بازار طی روزهای گذشته معتقد بودند که قیمت میلگرد در روزهای پایانی سال به میزان 24000 ریال خواهد رسید و این پیش بینی در حال حاضر محقق گردیده است. علت این امر به گفته منابع خبری افزایش میزان تقاضا نبوده است بلکه علت آن افزایش قیمت تمام شده میلگرد و روند صعودی آن طی هفته های اخیر بوده است.

در حال حاضر میزان تقاضا برای خرید این محصولات به شدت کاهش یافته است و نمی توان گفت افزایش قیمت محصولات فولادی متاثر از افزایش تقاضا بوده است. در حال حاضر امکان کاهش بیشتر قیمت محصولات فولادی وجود ندارد زیرا سیگنال منفی تاثیرگذاری بر قیمت این محصولات از جمله قیمت میلگرد مشاهده نشده است. با این حال می توان گفت که افزایش قیمت محصولات فولادی سبب رکود شدیدی در بازار گشته است و این مساله مهمی برای تولیدکنندگان این محصولات به شمار می رود.

افزایش قیمت فولاد بازار داخلی چین

قیمت فولاد بازار داخلی نسبت به قبل از تعطیلات سال جدید چینی افزایش یافته است. در بازار شانگهای قیمت نبشی در حال حاضر تنی 694 دلار می باشد. همین محصول در بازار تانگ شان تنی 656 دلار به فروش می رسد و در بازارهای دیگر تنی 731 دلار می باشد. در همین حال قیمت پروفیل در بازار شانگهای تنی 688 دلار در بازار تانگ شان تنی 658 دلار و در سایر بازارها 746 دلار می باشد.

قیمت تیرآهن نیز در بازار تانگ شان به میزان 674 دلار گزارش شده است. تمامی قیمت ها درب کارخانه و با احتساب 17 درصد مالیات بر ارزش افزوده می باشد. قیمت بیلت بازار داخلی چین نیز شاهد افزایش بوده است. در بازار تانگ شان در حال حاشر بیلت مربع شکل تنی 593 دلار می باشد، بیلت مستطیل شکل نیز تنی 596 دلار به فروش می رسد.

در حالی که قیمت بیلت دایره ای شکل تنی 612 دلار می باشد. تمامی قیمت ها درب کارخانه و با احتساب 17 درصد مالیات بر ارزش افزوده می باشد. قیمت فولاد بازار داخلی چین بعد از تعطیلات افزایش داشته که این امر به افزایش قیمت میلگرد طی روزهای آتی و بیلت کمک می کند. در هر حال افزایش قیمت به دلیل این که سطح فعالیت های تجاری پایین بوده است شاهد درآمد کمی هستیم. تجار چشم انداز مثبتی به بازار آینده فولاد دارند انتظار می رود قیمت فولاد بازار داخلی چین در هفته پیش رو روند افزایشی داشته باشد.

سوالات و نظرات کاربرانشما کاربران عزیز میتوانید نظرات و سوالات خود را در این بخش ثبت کنید
بارگذاری مجدد