تحلیل قیمت مقاطع کشورهای اروپایی در روزهای آغازین ماه اکتبر

2 سال پیش1414بازدید0دیدگاه0امتیاز (0 رای)
تحلیل قیمت مقاطع کشورهای اروپایی در روزهای آغازین ماه اکتبر

ثبات قیمت میلگرد صادراتی جنوب اروپا به دنبال کاهش میزان فعالیت خرید الجزایر

قیمت میلگرد صادراتی جنوب اروپا طی هفته گذشته ثابت بوده است. به گفته منابع خبری علت ثبات قیمت میلگرد صادراتی این منطقه کاهش میزان فعالیت خرید میلگرد واردکنندگان الجزایر بوده است. ارزیابی متال بولتن از قیمت میلگرد صادراتی جنوب اروپا به میزان 500-490 یورو (587-575 دلار) به ازای هر تن ثابت بوده است و این ارزیابی ها براساس پیشنهادات میلگرد و معاملات صورت گرفته در کشورهای ایتالیا، یونان و اسپانیا بوده است. هم چنین معامله ای در کشور اسپانیا شنیده شده که قیمت میلگرد در آن به میزان 505 یورو به ازای هر تن بوده است. در حال حاضر بازار میلگرد صادراتی کشورهای اروپایی آرام می باشد. با این حال به گفته منابع خبری پیش فروش میلگرد این مناطق برای ماه های اکتبر و نوامبر به اتمام رسیده است. پیش بینی می شود که قیمت میلگرد وارداتی به الجزایر طی روزهای آتی کاهش یابد چراکه قیمت میلگرد در بازار داخلی الجزایر روند نزولی را در پیش گرفته است.

قیمت میلگرد ارزیابی متال بولتن وارداتی به الجزایر به میزان 10 یورو به ازای هر تن افزایش یافته است و به قیمت 525-515 یورو به ازای هر تن رسیده است چراکه در اکثر معاملات منعقد شده قیمت میلگرد به میزان 520 یورو به ازای هر تن گزارش شده است. به گفته منابع خبری اخیرا قیمت میلگرد در بازار داخلی الجزایر روند نزولی را در پیش گرفته است و علت این امر کاهش قیمت دینار الجزایر نمی باشد بلکه کاهش قیمت میلگرد در این منطقه به علت کاهش قیمت قراضه آهنی بیان شده است. نرخ دینار الجزایر به میزان 1 دلار معادل 89/112 دینار در تاریخ 4 ماه اکتبر رسیده است در حالی که این نرخ به میزان 1 دلار معادل 67/110 دینار به ازای هر تن در تاریخ 4 ماه سپتامبر بوده است. واردکنندگان میلگرد در کشور الجزایر به فعالیت خرید میلگرد را در اواسط ماه سپتامبر، ماه ها پس از صدور مجوز واردات میلگرد به این کشور، ادامه دادند. وزارت بازرگانی الجزایر مجوز واردات میلگرد اضافی به میزان 400000 تن را در تاریخ 12 ماه سپتامبر صادر کرده است و مجوز میزان میلگرد وارداتی برای باقی مانده سال 2017 به میزان 1 میلیون تن گزارش شده است.

این در حالی است که ارزیابی ها از قیمت میلگرد در بازار داخلی جنوب اروپا به میزان 535-510 یورو به ازای هر تن بوده است که نسبت به قیمت میلگرد اعلام شده قبلی ثابت بوده است. این ارزیابی ها براساس پیشنهادات قیمت میلگرد و معاملات منعقد شده در اسپانیا و ایتالیا بوده است. با این حال به نظر می رسد که تولیدکنندگان میلگرد در اروپا در نظر دارند قیمت میلگرد تولیدی خود را به میزان بیشتری افزایش دهند و علت این امر افزایش هزینه های الکترود گرافیتی، افزایش قیمت نسوز و فروآلیاژها در ماه های اخیر می باشد. با این حال قیمت الکترود گرافیتی در هفته گذشته مابین 40000-22000 دلار به ازای هر تن اعلام شده در حالی که قیمت این محصول در سال 2016 به میزان 2000 دلار به ازای هر تن بوده است. افزایش ناگهانی قیمت الکترود گرافیتی بر قیمت محصولات فولادی در بازار جهانی تاثیر بسزایی داشته است.

نوسانات قیمت سیم مفتولی در بازار داخلی اروپا به دنبال افزایش تقاضا

قیمت سیم مفتولی در بازار داخلی شمال و جنوب اروپا طی هفته گذشته به طور چشمگیری ثابت بوده است. ارزیابی هفتگی متال بولتن از قیمت سیم مفتولی در بازار داخلی شمال اروپا طی هفته گذشته به میزان 10 یورو به ازای هر تن افزایش یافته است و به قیمت 550-535 یورو (646-628 دلار) به ازای هر تن رسیده است. این در حالی است که قیمت سیم مفتولی در این منطقه تا تاریخ 27 ماه سپتامبر به میزان 550-525 یورو به ازای هر تن بوده است. با این حال تولیدکنندگان این محصول امیدوارند بتوانند قیمت سیم مفتولی تولیدی خود را به علت افزایش قیمت الکترود گرافیتی، نسوز و فروآلیاژها به میزان بیشتری افزایش دهند.

ارزیابی ها از قیمت سیم مفتولی در جنوب اروپا نیز به میزان 530-520 یورو به ازای هر تن گزارش شده است که نسبت به قیمت قبلی ثابت باقی مانده است. قیمت قراضه آهنی روند نزولی دارد ولی افزایش قیمت الکترود گرافیتی و فروآلیاژها در مقابل افزایش شدید میزان تقاضا برای سیم مفتولی سبب ثبات قیمت این محصول گردیده است. ارزیابی ها از قیمت قراضه آهنی در شمال اروپا به میزان 295 دلار به ازای هر تن بوده است که نسبت به قیمت 24/300 دلار به ازای هر تن برای این محصول در هفته قبل از آن کاهش یافته است. بازار صادراتی سیم مفتولی در جنوب اروپا نیز نسبتا آرام بود است و ارزیابی ها از قیمت سیم مفتولی صادراتی این منطقه به میزان 510-505 دلار به ازای هر تن گزارش شده که نسبتا ثابت بوده است. هم چنین ارزیابی ها از قیمت سیم مفتولی وارداتی به این کشورها نیز به میزان 5 یورو به ازای هر تن افزایش یافته و به قیمت 500-490 یورو به ازای هر تن رسیده است.

کانال تلگرام مرکزآهن جهت عضویت

بازار میلگرد داخلی شمال اروپا

قیمت میلگرد در بازار داخلی شمال اروپا طی هفته گذشته ثابت بوده است چراکه تولیدکنندگان این محصول به دنبال افزایش تقاضا مصرف کنندگان نهایی تصمیم به افزایش قیمت های پیشنهادی خود گرفته اند. ارزیابی ها از قیمت میلگرد در بازار داخلی شمال اروپا به میزان 580-545 یورو (681-640 دلار) به ازای هر تن ثابت بوده است. این ارزیابی ها براساس قیمت میلگرد پیشنهادی و معاملات انجام شده در کشورهای آلمان و هلند بوده است. کارخانجات تولید میلگرد در شمال اروپا پیش فروش خود برای ماه اکتبر را به اتمام رسانده اند و در حال مذاکره برای پیش فروش میلگرد برای ماه نوامبر می باشد و تصمیم دارد برای این ماه قیمت میلگرد پیشنهادی خود را افزایش دهد. به گفته منابع خبری در تاریخ 4 ماه اکتبر، افزایش قیمت الکترودهای گرافیتی، نسوز و فروآلیاژها طی ماه های اخیر منجر به افزایش هزینه تولید میلگرد حدودا به میزان 50 یورو به ازای هر تن نسبت به سال گذشته گردیده است. به گفته برخی تاجران این منطقه کاهش میزان عرضه میلگرد در بازار داخلی سبب شده که تاجران میلگرد را از میزان موجودی ذخیره خود به فروش رسانده که این امر سبب کاهش میزان موجودی میلگرد گشته است. ارزیابی ها از قیمت قراضه آهنی در شمال اروپا به میزان 295 دلار به ازای هر تن بوده است که نسبت به قیمت 24/300 دلار به ازای هر تن قبلی کاهش یافته است. کاهش شدید در قیمت قراضه آهنی در این منطقه به علت کاهش میزان تقاضا بوده است. هم چنین ارزیابی ها از قیمت شمش صادراتی کشور ترکیه نیز به میزان 540-530 دلار به ازای هر تن تا تاریخ 28 ماه سپتامبر بوده است که از ماه آوریل سال 2014 تاکنون بالاترین قیمت اعلام شده، بوده است. بنابراین افزایش قیمت مواد اولیه و نیز شمش وارداتی به اروپا سبب افزایش قیمت میلگرد در این کشورها گردیده است.

سوالات و نظرات کاربرانشما کاربران عزیز میتوانید نظرات و سوالات خود را در این بخش ثبت کنید
بارگذاری مجدد