افزایش قیمت جهانی آهن آلات و نگرانی از تصمیم ترامپ

6 سال پیش1205بازدید0دیدگاه0امتیاز (0 رای)
افزایش قیمت جهانی آهن آلات و نگرانی از تصمیم ترامپ

انتشار خبر پايين بودن موجودي انبارهاي فولاد در مقايسه با سال قبل،عامل رشد مجدد قیمت ورق سیاه در بازار نقدي چين گرديد.

به گزارش متال بولتن امروز 1 مارس قیمت ورق سیاه در بازار نقدي شرق چين (شانگهاي) با افزايش 20 یوان نسبت به روز قبل 4170 تا 4190 يوان و در شمال چين( تيانجین) با افزايش 10 یوان نسبت به روز گذشته به 4100 تا 4120 يوان رسيد .

روند رو به رشد تقاضاي ورق سیاه پس از تعطيلات سال نو  بيش از انتظار بوده است و ذخاير ورق سیاه را به شدت كاهش داده است. از سوي ديگر افزايش موجودي ورق سیاه در انبارها در دوره  تعطيلات به واسطه كاهش توليد آهن آلات در برخي از فولادسازي ها خنثي شد.

امار اعلام شده جديد از موجودي انبارها نيز به عنوان يك عامل حمايتي روند رو به رشد را تند تر كرده و عامل تحريك خريد بيشتر در بازار شده است.

در بورس شانگهاي معاملات تحویل ماه می با 7 یوان افزايش نسبت به روز قبل به 4094 یوان رسید و باعث شد قیمتهای بازار نقدی با کاهش مواجه شوند. امروز هر1 دلار برابر با 6.31 یوان می باشد.

نوسانات قیمت ورق سیاه بازار صادراتی چین

شاخص قیمت ورق سیاه صادراتی چين امروز با افزايش 8.72 دلارنسبت به روز قبل به 610.02 دلار FOB رسید. شنيده شد كه معاملات محدودي در قيمت 605 دلار در روز جاري انجام شده است.

در حمايت ايجاد شده از بازار داخلي برخي از فولادسازها قيمت ورق سیاه فروش خود را با 10 دلار افزايش نسبت به ابتداي هفته به 615 تا 625 دلار FOB رساندند. همچنين تجار آهن آلات در محدوده 610 تا 620 دلار پيشنهاد مي دهند

ارزيابي بازار بيلت تركيه

در ارزيابي هفتگي متال بولتن در 1 ماه مارس  بيلت وارداتي به تركيه با 5 تا 10 دلار افزايش نسبت به هفته قبل به 535 تا 545 دلارCFR رسيد. به نقل از يكي از كارشناسان بازار CIS بازار در شرايط مطلوبي قرار دارد و سنگ آهن، قراضه و محصولات نيمه نهايي در روند افزايشي قرار دارند.

همچنين تقاضاي مطلوب بيلت در تركيه شرايط خوبي براي تامين كننده هاي CIS فراهم كرده است. بيلت داخلي و صادراتي تركيه نيز در روند افزايشي است و در ارزيابي جديد متال بولتن با 15 تر 20 دلار افزايش هفتگي  به 570 تا 575 دلار EXW رسيده است.

همچنين در بازار صادرات تركها فروش بيلت را با 15 دلار افزايش به 570 تا 580 دلار FOB رساندند با نزديك شدن به اخر هفته خريد و فروش ورق سیاه در بازار رنگ باخت و قيمت داخلي چين با كاهش مواجه شد.

قیمت ورق سیاه

نوسانات بازار داخلی ورق سیاه چین طی هفته گذشته

به گزارش متال بولتن امروز 2 مارس قیمت ورق سیاه در بازار نقدي شرق چين (شانگهاي) با كاهش 30 یوان نسبت به روز قبل 4140 تا 4160 يوان و در شمال چين( تيانجین) با كاهش 20 یوان نسبت به روز گذشته به 4080 تا 4100 يوان رسيد .

در طول هفته قیمت ورق سیاه در شمال چين 100 يوان و در شرق چين 50 يوان افزايش يافت. كارشناسان انتظار دارند روند افزايشي قيمت ورق سیاه در بازار داخلي چين همچنان ادامه يابد.  در بورس شانگهاي معاملات تحویل ماه می با 26 یوان افزايش نسبت به روز قبل به 4120 یوان رسید. امروز هر1 دلار برابر با 6.34 یوان می باشد.

بازار افزايشي اسلب و نگراني از تصميم ترامپ

تمركز واردات بسياري از تولیدکنندگان آهن آلات آمريكايي بر محصولات نيمه نهايي است. در سال 2017 از بيش از 34 ميليون تن واردات فولاد امريكا 7.53 ميليون تن ان محصولات نيمه نهايي بوده است. برزيل اصلي ترين تامين كننده مجصولات نيمه نهايي امريكا است و در سال قبل 3.78 ميليون تن سهم واردات به امريكا را داشته است.

به دنبال آن روسيه با تامين 2.14 ميليون تن در جايگاه دوم واردات اين محصولات به امريكا قرار دارد. در روز پنج شنبه اول ماه مارس ترامپ اعلام كرد كه 25 درصد بر واردات آهن آلات و 10 درصد بر واردات آلومنيم وضع خواهد كرد.

جزئیات اين تصميم هنوز منتشر نشده است اما به شركتهاي فولاد ساز امريكا اطمينان داده شده است كه تعرفه به طور قطع وضع خواهد شد. برخي منابع معتقدند وضع تعرفه بر واردات محصولات نيمه نهايی در شرايطي كه در امريكا توليد ان به اندازه كافي نيست غير منطقي به نظر مي رسد.

به نظر كارشناسان در صورت وضع تعرفه بر اسلب، قيمت اين محصول براي هفته تا و شايد ماهها ناپايدار خواهد شد. ابتدا به دليل تعجيل مشتريان براي خريد قبل از اعمال تعرفه، قيمتها افزايش خواهد يافت و سپس با روند كاهشي خواهد رفت و در سطوحي  نزديك به  قيمتهاي كنوني ثابت خواهد شد.

بدون در نظر گرفتن بخش 232 شايعاتي وجود دارد كه آمريكايي ها به سمت خريد اسلب هجوم آورده اند و قصد دارند موجودي انبارهاي خود را افزايش دهند. به نقل از كارشناسان انتظار مي رود هفته اينده پبشنهادهاي فروش جديد 20 تا 30 دلار افزايش يابد

سوالات و نظرات کاربرانشما کاربران عزیز میتوانید نظرات و سوالات خود را در این بخش ثبت کنید
بارگذاری مجدد