چشم انداز روند تغییرات قیمت محصولات فولادی

2 سال پیش1291بازدید0دیدگاه0امتیاز (0 رای)
چشم انداز روند تغییرات قیمت محصولات فولادی

روند صعودی قیمت سیم آرماتور برای تولید کنندگان اسپانیا

انتظار می رود که قیمت سیم آرماتور بندی داخلی اسپانیا در طول یک هفته ی آینده روند صعودی پیدا کند. کمبود مواد نسبت به تقاضا، در دسترس نبودن سیم آرماتور بعد از خرید با حجم بالا و شایعات موجود در الجزایر مبنی بر آزاد شدن مجوز خرید سیم آرماتور از جمله عواملی است که موجب به وجود آمدن روند صعودی قیمت ها شده است. پیشنهادات برای مشتریان داخلی نیز افزایش یافته است و در حال حاضر قیمت سیم آرماتور در معاملات اخیر تا 20 یورو در هر تن افزایش داشته در صورتی که در هفته ی گذشته با  EUR 15 / t  یورو افزایش در هر تن خرید و فروش شد.

یکی از کارشناسان اسپانیایی به متال اکسپرت گفت: "کارخانه های اسپانیایی شروع به اعلام قیمت سیم آرماتور خود کرده اند. در حال حاضر قیمت سیم آرماتور اسپانیا معادل EUR 490  یورو در هر تن بدون احتساب 22٪ مالیات بر ارزش افزوده می باشد، اما در حال حاضر این کشور توافق نامه ای را با قیمت پایه ی بین 470 تا 490 یورو در هر تن امضا کرده است.

قیمت پیشنهادی کارخانجات سیم آرماتور

با این وجود یک کمبود بزرگ در این بین وجود دارد آن هم این است که برخی از کارخانه ها به علت فرا رسیدن فصل تعطیلات و یا تعمیرات و نگهداری مواد را محصولات خود را به فروش نمی رسانند "و این عوامل باعث افزایش قیمت سیم آرماتور اسپانیا شده است. دلایل دیگری که باعث صعودی شدن قیمت سیم آرماتور در کارخانه های اسپانیایی شد، کمبود الکترودها و همچنین زمزمه هایی در مورد بازگشت مشتریان الجزایر بود.

یک منبع محلی اظهار داشت: "پیش از شروع فعالیت برای فروش سیم آرماتور ، مذاکرات زیادی برای حذف مجوز ها وجود داشت اما پیش از مذاکرات، در مورد معاملات بالقوه هیچ اطلاعیه ی رسمی ای شنیده نشد ". در عین حال، تولید کنندگان سیم آرماتور اسپانیا تلاشی برای برگرداندن وضعیت قبل به اتحادیه ی اروپا نیستند. اما اکنون روشن است که قیمت سیم آرماتور برای مشتریان اروپایی هم افزایش خواهد یافت.

یکی از تولید کنندگان اسپانیایی به نشریه ی متال اکسپرت گفت: "ما قیمت پیشنهادی خود را به اتحادیه ی اروپا نمی گوییم اما اگر بخواهیم، ​​قیمت پیشنهادی امروز خود را به کشور های دیگر اعلام کنیم، در حدود 470-490 یورو در هر تن یا بیش تر است.

قیمت سیم مفتولی

افزایش صادرات سیم آرماتور به کشور های مستقل مشترک المنافع 

در سال 2017، گروه تولیدی قصد دارد صادرات سیم آرماتور خود را به کشور های مستقل مشترک المنافع به میزان 30 تا 35 درصد افزایش دهد. این رونق صادرات به همراه افزایش قیمت سیم آرماتور با توجه به تنوع محصولات در بازارهای فروش خارجی این کشور، و  رقابت داخلی شدید، و همچنین اجرای قرارداد برای عرضه ی این محصول به Nord Stream-2، رخ داده است.

این گروه افزایش حضور خود را در بازار جهانی با افزایش سهام خود در بازار سنتی (کشورهای مستقل مشترک المنافع، ایالات متحده آمریکا، ترکیه، و اروپا) و بازارهای خارجی جدید مانند کانادا و منطقه MENA، تثبیت کرده است. کیریل نیکیتین، مدیر فنی گروه می گوید: "افزایش سهم صادرات و قیمت سیم آرماتور در میان رقابت های داخلی شدید، یکی از اهداف استراتژیک ما است. طی چند سال گذشته گروه تولیدی تعدادی از گواهینامه های کیفیت کالا های خود را مطابق با استانداردهای خارجی و بین المللی دریافت کرده است.

در عین حال، ساخت خط تولید سیم آرماتور Nord Stream-2  همچنان یک پروژه کلیدی است که به عنوان یک پشتیبان به گروه کمک می کند. صادرات فعلی این شرکت حدود 253000 تن سیم آرماتور بوده است، در حالی که کل حجم سیم آرماتور ذکر شده در قرارداد تا اواسط سال 2018 باید به 600000 تن برسد. این شرکت مدرن ترین امکانات خود را برای بهبود رقابت در بازار جهانی، به وسیله ی سرمایه گذاری سالانه که در حال حاضر حدود 3 میلیارد روبل (بیش از 50 میلیون دلار، 1 دلار = 59.81 روپیه) است، به کار گرفته است.

رقابت بازار سیم آرماتور

با این کار، خریداران هم شاهد رقابت داغ تری در بازارها خواهند بود و هم قیمت سیم آرماتور ممکن است افزایش یابد. در سال گذشته این گروه تولیدی به تمرکز در نحوه ی تولید سیم آرماتور با کیفیت عالی در خط تولید  North Stream-2 روی آورده بود. علاوه بر این، یکی از شرکت های بزرگ قطر نیز تولید سیم آرماتور مطابق با استاندارد های  Det Norske Veritas  را آغاز کرده است.

کریل نیکیتین گفت: " در این سال ما تولید را ادامه خواهیم داد و سیم آرماتور با اتصالات ریز نشتی برای چاه های نفت و گاز تولید خواهیم کرد. ما هم اکنون در حال مدرن سازی پردازش سیم آرماتور هستیم." در سال 2016، گروه تولیدی با کاهش 16 درصدی واردات سیم آرماتور ، نرخ قبلی واردات خود را به 1.7 میلیون تن، رساند. در عوض قیمت سیم آرماتور و حجم صادرات آن به میزان 31 درصد افزایش یافت و به 263 هزار تن، رسید.

سوالات و نظرات کاربرانشما کاربران عزیز میتوانید نظرات و سوالات خود را در این بخش ثبت کنید
بارگذاری مجدد