گزارش متال بولتن از بازار صادراتی آهن آلات ایران

2 سال پیش1277بازدید0دیدگاه0امتیاز (0 رای)
گزارش متال بولتن از بازار صادراتی آهن آلات ایران

افزایش نرخ بیلت صادراتی بازار آهن آلات ایران

یک تاجر روز پنجشنبه عنوان نمود : صادرکنندگان بیلت فولادی در بازار آهن آلات ایران در حال حاضر تقریبا به طور کامل محصول خود را تا آخر ماه آوریل به فروش رسانده اند، [تقریبا تا پایان ماه آتی میلادی یا تا پایان 15 فروردین ماه سال 97] و این درحالی است که قیمتهای درخواستی بالاتری را در معاملات بعدی انتظار دارند.

به گفته گزارشگر فولاد معاون بازرگانی فولاد خوزستان، بهمن تجلی زاده به S & P Global Platts گفت که "محموله 50،000 تنی بیلت ما اخیرا با نرخ 520 دلار به ازای هر تن فوب فروخته شد اما در حال حاضر درخواست با نرخ 540 دلار به ازای هر تن برای اسلب به ما پیشنهاد شده است. "

تجلی زاده اضافه کرد : " ما همچنان انتظار قیمتهای پیشنهادی خرید بالاتری را داریم؛ من فکر میکنم نرخ 550 دلار به ازای هر تن فوب برای اواخر ماه آوریل یا تحویل ماه می؛ برای 10 روز آینده عملی خواهد بود."

تاجری عنوان نمود : " در حال حاضر فقط تعداد کمی از صادرکنندگان سفارش جدید قبول میکنند و بیشتر آنها ترجیح می دهند که تا شروع سال نوی ایرانی ها و پایان تعطیلات نوروزی ( شروع آن از 21 مارس خواهد بود ) از بازار فاصله بگیرند."

این تاجر اضافه نمود " فولاد کاوه جنوب در حال حاضر در بازار آهن آلات بوده و اخیرا یک مناقصه صادراتی را برگزار کرده است." این شرکت روز پنجشنبه اعلام کرد که قصد دارد بیش از گذشته در بازارهای صادراتی آهن آلات تمرکز نماید.

نماینده فروش فولاد کاوه جنوب عنوان نمود " در سال آینده حدود یک میلیون تن شمش SKS صادر خواهد شد، که معادل با حدود 80 درصد ظرفیت تولید خواهد بود."

تقویت حوزه های صادراتی آهن آلات ایران

تاجری در تهران عنوان کرد : "حوزه های صادراتی آهن آلات به واسطه کاهش ارزش پول ملی ایران در هفته‌های اخیر تقویت شده و نرخهای خارج از کشور در حال حاضر به مراتب بالاتر از نرخ‌ های بازار آهن آلات داخلی است."

مطابق با گزارش انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران یا ISPA که گزارش آن در وب سایت روز پنجشنبه منتشر شده؛ 6.55 میلیون تن آهن آلات در 10 ماه گذشته منتهی به 10 ژانویه، صادر شده است؛ که 48 درصد افزایش نسبت همین دوره زمانی در سال گذشته را نشان میدهد.

قیمت آهن آلات

5.36 میلیون تن محصولات نیمه ساخته شده شامل 2.95 میلیون تن بیلت و 2.41 میلیون تن اسلب در خلال این ده ماه صادر شده که حدود 89 درصد افزایش نسبت به مدت مشابه سال گذشته را نشان می دهد.

در مقابل، صادرات محصولات نهایی حدود 1.18 میلیون تن در خلال همین مدت کاهش پیدا کرده که معادل با 25 درصد کاهش نسبت به مدت مشابه در سال گذشته می باشد.

ورق کلاف گرم صادراتی یا HRC بیشترین کاهش صادرات به میزان 488،000 تن یا 52 درصد نسبت به دوره مشابه در سال گذشته را نشان می دهد.

هم چنین بنا بر گزارش ISPA؛ حدود 567،000 تن آهن اسفنجی توسط کمپانی های ایرانی طی این مدت صادر شده که معادل با 4 برابر حجم صادراتی این محصول در مدت مشابه سال گذشته بوده است.

افزایش 13 درصدی صادرات سنگ آهن روسیه

به گزارش اداره گمرک روسیه میزان 20 میلیون تن سنگ آهن در سال 2017 صادر شده که نسبت به 18 میلیون تن صادر شده در سال 2016 افزایش 12 درصدی داشته است.

افزایش قیمت سنگ آهن

با توجه به افزایش قیمت در روز جمعه 23 فوریه قیمت سنگ آهن استرالیا با خلوص 62 درصد تحویل بندر گینگ دائو چین در روز دوشنبه 26 فوریه تنی 6/0 دلار نسبت به روز جمعه افزایش یافت و به تنی 79-78 دلار CFR چین رسید. به دلیل حضور نداشتن چین (تعطیلات سال جدید) در فعالیت های تجاری سنگ آهن، قیمت سنگ آهن تا روز پنج شنبه 22 فوریه روند ثابتی داشت.

در حالی که در آخرین روز هفته قیمت سنگ آهن تنی 56/1 دلار افزایش یافت. به گفته منابع بازار به دلیل کاهش تولید آهن آلات برای حفظ محیط زیست و استفاده از سنگ آهن مرغوب با گرید بالا قیمت سنگ آهن مدتی است روند افزایشی یافته است. مبنی بر این گفته ها به جای افزایش خرید سنگ آهن داخلی خرید سنگ آهن گرید بالا در چین سرعت گرفته است که این امر به افزایش قیمت جهانی سنگ آهن کمک بسیاری کرده است.

در حالی که گزارش شده است موجودی انبارهای سنگ اهن چین کماکان پایین می باشد انتظار می رود تقاضای بیلت و اسلب فولاد در چین با گرم تر شدن هوا افزایش یابد. در هر حال به دلیل کاهش تولید اهن آلات در چین با گرم تر شدن هوا افزایش یابد. در هر ال به دلیل کاهش تولید آهن آلات در استان تانگ شان که این امر بر قیمت آهن آلات تاثیرگذار بوده است موجب افزایش قیمت مواد خام از جمله سنگ آهن و زغال سنگ شده است.

از آن جایی که تجار چینی هنوز فعالیت های خود را شروع نکرده اند پیش بینی می شود نوسان قیمت سنگ آهن با قیمت آتی سنگ آهن در دوره پیش رو هم گام باشد.

سوالات و نظرات کاربرانشما کاربران عزیز میتوانید نظرات و سوالات خود را در این بخش ثبت کنید
بارگذاری مجدد