تحلیل قیمت خرید میلگرد کشورهای دنیا

2 سال پیش1020بازدید0دیدگاه0امتیاز (0 رای)
تحلیل قیمت خرید میلگرد کشورهای دنیا

نوسانات بازار وارداتی میلگرد کشور سنگاپور

قیمت میلگرد وارداتی در کشور سنگاپور در حال حاضر تحت فشار می باشد چراکه خریداران این محصول منتظر پایان یافتن تعطیلات طولانی مدت کشور چین می باشند. کارخانجات کشور چین هم چنان قیمت میلگرد پیشنهادی خود را طی هفته گذشته کاهش داده اند. صادرکنندگان میلگرد از کشور چین قیمت میلگرد پیشنهادی خود به کشور سنگاپور را هم زمان با شروع تعطیلات این کشور کاهش داده چراکه میزان تقاضا در کشور سنگاپور بسیار پایین بوده است و هم اکنون قیمت میلگرد پیشنهادی به میزان 550-545 دلار به ازای هر تن گزارش شده است.

خرید میلگرد کشور چین در اواخر هفته گذشته پیش از آخرین ساعات تجارت در روز جمعه کاهش یافته است و همین امر سبب کاهش فشار بر بازار محصولات نیمه تمام فولادی گردیده است. این روند سبب شد تا فروشندگان میلگرد قیمت میلگرد پیشنهادی خود به جنوب شرقی آسیا را کاهش دهند. ارزیابی متال بولتن از قیمت میلگرد وارداتی به جنوب شرقی آسیا، که اکثرا براساس قیمت میلگرد پیشنهادی کشور چین به سنگاپور بوده است، به میزان 545-540 دلار به ازای هر تن بوده است که نسبت به قیمت میلگرد 560-550 دلار به ازای هر تن اعلام شده طی هفته قبل از آن به میزان 15-10 دلار به ازای هر تن کاهش یافته است. این در حالی است که پیشنهادات قیمت میلگرد از سوی کشور چین از هفته گذشته شروع به کاهش کرده چراکه حضور تاجران کشور چین در بازار جهانی کم رنگ شده است. هرچند محموله هایی از میلگرد هم چنان به کشور ترکیه و هند پیشنهاد می گردد.

هم چنین خرید میلگرد در کشور ایسلند میزان زیادی میلگرد انبار کرده و در حال حاضر میزان تقاضا برای این محصول در ایسلند کاهش یافته است. به گفته منابع خبری خریداران تمایلی به خرید میلگرد ندارند چراکه منتظر کاهش قیمت میلگرد پس از اتمام تعطیلات کشور چین می باشند. هم چنین پیشنهادات قیمت میلگرد در بازار داخلی سنگاپور به میزان 530-520 دلار به ازای هر تن رسیده است. با این حال خریداران هم چنان تمایلی به خرید ندارند و به عقیده آن ها در حال حاضر خرید میلگرد ریسک زیادی دارد چراکه پیش بینی می شود قیمت میلگرد پس از اتمام تعطیلات چین کاهش شدیدی یابد. هنوز مشخص نمی باشد که جهت گیری بازار میلگرد پس از پایان یافتن تعطیلات کشور چین چه روندی را در پیش گیرد و خریداران زیادی در انتظار مشخص شدن جهت گیری بازار می باشند.

قیمت میلگرد اصفهان

هم چنین قیمت سیم مفتولی نیز به میزان 580-575 دلار به ازای هر تن اعلام شده است در حالی که قیمت سیم مفتولی پیشنهادی کشور چین به میزان 575-570 دلار به ازای هر تن بوده است. تعطیلات کشور چین سبب کاهش میزان تقاضا میلگرد در بازار جهانی گردیده است چراکه در حال حاضر خریداران منتظر روند بازار پس از اتمام تعطیلات می باشند. ارزیابی متال بولتن از قیمت سیم مفتولی وارداتی به جنوب شرقی آسیا که اکثرا براساس سیم مفتولی فروخته شده از کشور چین به فیلیپین و ویتنام می باشد به میزان 580-565 دلار به ازای هر تن می باشد که نسبت به قیمت سیم مفتولی 588-580 دلار به ازای هر تن اعلام شده طی هفته گذشته به میزان 15-8 دلار به ازای هر تن کاهش یافته است.

کاهش قیمت محصولات فولاد بلند صادراتی کشورهای مستقل اتحادیه ای

  • قیمت خرید میلگرد فولاد بلند کشورهای مستقل اتحادیه ای طی هفته گذشته کاهش یافته است و به دنبال کاهش قیمت قراضه آهنی، پیشنهادات قیمت کم تری شنیده شده است. قیمت قراضه آهنی در حال حاضر در این مناطق کاهش یافته است و این امر سبب بی ثباتی شرایط بازار گشته است. ارزیابی متال بولتن از قیمت قراضه آهنی وارداتی به ترکیه که بزرگترین وارد کننده قراضه آهنی جهان می باشد، طی هفته گذشته حدودا به میزان 16-15 دلار به ازای هر تن کاهش یافته است. قیمت محصولات فولاد بلند کشورهای مستقل اتحادیه ای بایستی کاهش بیشتری یابد بنابراین خرید در این شرایط بسیار دشوار می باشد و خریداران عجله ای برای خرید محصولات فولاد بلند ندارند. بسیاری از فعالان بازار طی هفته جاری فعالیتی در بازار نداشته اند چراکه منتظر پایان یافتن تعطیلات کشور چین و اعلام قیمت های جدید می باشند. تعطیلات طولانی مدت کشور چین از تاریخ 1 ماه اکتبر آغاز گردیده است.
  • قیمت میلگرد پیشنهادی کشور روسیه به میزان 550-545 دلار به ازای هر تن بوده است. اگرچه این قیمت پس از ارزیابی های متال بولتن از قیمت میلگرد صادراتی اعلام گردیده است. این در حالی است که قیمت میلگرد اعلام شده قبلی به میزان 555 دلار به ازای هر تن بوده است. هم چنین ارزیابی ها از قیمت میلگرد صادراتی کشورهای مستقل اتحادیه ای به میزان 555-545 دلار به ازای هر تن بوده است.

نوسانات قیمت سیم مفتولی صادراتی کشورهای مستقل اتحادیه ای

قیمت سیم مفتولی صادراتی روسیه به میزان 560 دلار به ازای هر تن گزارش شده است. در حال حاضر قیمت سیم مفتولی قابل اجرا در این مناطق به میزان 565 دلار به ازای هر تن می باشد. این در حالی است که قیمت سیم مفتولی طی هفته قبل از آن به میزان 570 دلار به ازای هر تن بوده است. ارززیابی متال بولتن نیز از قیمت سیم مفتولی صادراتی کشورهای مستقل اتحادیه ای به میزان 570-555 دلار به ازای هر تن بوده است.

سوالات و نظرات کاربرانشما کاربران عزیز میتوانید نظرات و سوالات خود را در این بخش ثبت کنید
بارگذاری مجدد