توری مرغی و کاربردهای آن در ساخت و ساز

3 ماه پیش3778بازدید1دیدگاه3.4امتیاز (8 رای)
توری مرغی و کاربردهای آن در ساخت و ساز

توری مرغی را می توان به گونه ای تعریف کرد که بیشترین استفاده را در صنعت ساخت و ساز دارد در زیرسازی های که توسط کاشی و گچ کاری و در ستون ها به عنوان پوشش همچنین محافظ و ثابت کننده پشم شیشه برای عایق بودن و ایزوله شدن سقف و کاربردهایی در کشاورزی از جمله حصار کشی جهت پرندگان کوچک و ... مورد استفاده قرار می گیرد. این محصول مشخصات ویژه ای دارد از جمله اندازه چشمه یا همان سوراخ هایی که توسط دستگاه بافته می شود چون این محصول انواع مختلفی در سایز چشمه دارد از جمله پر کاربردترین آنها چشمه 4/3 است. بطوری که اگر در بازار مشتریان درخواست خرید توری مرغی داشته باشند منظورشان به چشمه 4/3 تعبیر می شود.

استاندارد توری مرغی

توری مرغی به صورت رول و در ابعاد استاندارد ارائه می شود که هر کدام از ابعاد دارای وزن مخصوصی می باشند. این محصول را می توان با عرضهای مختلف معرفی کرد. در این محصول با عرض 90 سانت نوع چینی 5 الی 5/5 کیلوگرم و نوع ایرانی 7 الی 8 کیلوگرم است و چون طول هر رول آن 45 متر است بنابراین 5/40 متر مربع مساحت پوششی یک طاقه آن است. توری مرغی با عرض 120 سانت با اوزان مختلف وجود دارد که در نوع چینی 7 الی 5/7 کیلوگرم و نوع ایرانی آن بین 9 تا 10 کیلوگرم است و با توجه به اینکه طول آن 45 متر است بنابراین 54 متر مربع مساحت پوششی یک طاقه آن است. در نمونه 150 سانت عرض این محصول وزن نوع چینی 9 الی 9.5 کیلوگرم و نوع ایرانی 9.5 الی 10 کیلوگرم است همچنین با توجه به طول آن که 45 متر است 5/76 متر مربع مساحت پوششی یک طاقه آن به شمار می آید. توری مرغی چشمه 2/1 بعد از چشمه 4/3 پرکاربردترین می باشد و چشمه آن ریزتر از 4/3 است حدود یک سانت و به همین دلیل ریز بودن نام آن را توری فنچی می نامند. نوع چینی آن سرد و نوع ایرانی آن گرم است. جهت آشنایی با انواع توری شبکه فولادی به مقاله مربوطه در سایت مرکزآهن مراجعه نمایید.

ابعاد توری مرغی

انواع توری مرغی

این توری در عرض های مختلف 90 و 120 سانت موجود می باشد. توری مرغی چشمه 1 و 2/1 منظور همان چشمه 4 سانت می باشد. چشمه ای که از آن گفتیم بسیار بزرگ بوده و چون سیم آن خیلی ظریف است و از ارزان ترین توری هایی است که مشتریان بخواهند خریداری کنند و عرض هایی که در این نوع توری وجود دارد 150 سانت و 180 سانت می باشد. محصول توری مرغی به گونه ای تولید می شود که می توان گفت سیم گالوانیزه با ضخامت خیلی ریز در حد میکرون با چشمه های مختلف در دستگاه های صنعتی بافته و عرضه می گردد. از شاخص ترین ویژگی های این محصول سیم آن است که به علت گرم بودن سبب می شود تا اجزای آن دیرتر دچار از بین رفتگی و پوسیدگی و پارگی شود. امروزه صنعت سیم به صورت یک صنعت مادر خود نمائی می کند و از آن در ساخت انواع توری ها و همچنین در صنعت ساختمان به گونه های مختلف مورد استفاده قرار میگیرد.

مزایایی که در استفاده از ماده اولیه توری مرغی یعنی همان سیم گالوانیزه گرم می توان بر شمرد این است که در ایران علی الخصوص در شمال که بی نهایت مرطوب و اکثر روزها پر باران است در واقع مقاومت بالایی در برابر رطوبت از خود نشان می دهد. این خصیصه در واقع نیاز به تعمیر و نگه داری خاصی ندارد و پایین بودن هزینه یکی از دلایل مقرون به صرفه بودن آن است و هرچند قیمت آن نسبت به سایر فلزات بیشتر بوده اما طول عمر طولانی و ماندگاری بالای آن چشمگیر است و عمر مفید آن را تقریبا به نزدیک 40 سال می رساند.

سوالات و نظرات کاربرانشما کاربران عزیز میتوانید نظرات و سوالات خود را در این بخش ثبت کنید
بارگذاری مجدد
نظرات ارسال شده
  • ارسال شده توسط کاربر زارع 4 سال پیشتهیه لینک اشتراک
    سلام با تشکر از مطالب اموزنده ای که ارائه نمودید