تکاپو در بازار جهانی آهن آلات به دنبال حذف تعرفه ها

2 سال پیش1214بازدید0دیدگاه0امتیاز (0 رای)
تکاپو در بازار جهانی آهن آلات به دنبال حذف تعرفه ها

روند ثابت قیمت بیلت بازار صادراتی آهن آلات CIS

بعد از افزایش قیمت بیلت صادراتی بازار آهن آلات صادراتی CIS از اواسط ماه فوریه سال جاری در طی هفته گذشته قیمت بیلت CIS ثابت بوده و در حال حاضر تنی 550 تا 555 دلار FOB به فروش می رسد. به علاوه با توجه به شرایط نامتعادل به دلیل طرح تعرفه 232 آمریکا برای واردات آهن آلات که احتمال داده می شود در هفته جاری اعمال شود قیمت صادراتی بیلت چین از شروع ماه مارس کاهش داشته و در حال حاضر تنی 500 تا 520 دلار FOB به فروش می رسد که این امر باعث نگرانی در بازار جهانی شده است.

در همین حال با توجه به افزایش قیمت قراضه از اوایل ماه فوریه و ثبات قیمت آن از اواسط ماه مارس قیمت بیلت صادراتی CIS روند ثابتی داشته است. مطابقا قیمت ارائه شده بیلت صادراتی CIS برای ترکیه نسبت به هفته گذشته ثابت بوده و در حال حاضر تنی 570 تا 575 CFR به فروش می رسد.

به گفته منابع بازار قیمت پیشنهادی تجار ترکیه تنی 550 تا 560 دلار CFR می باشد در حالی که آن ها منتظر هستند قیمت ارائه شده به ثبات بهتر برسد. از طرف دیگر بیشترین فروش بیلت صادراتی CIS اخیرا در کشور مصر بوده و تنی 550 تا 565 دلار CFR به فروش رسیده و باعث افزایش قیمت میلگرد بازار داخلی مصر شده است. در هر حال تجر مصری بعد از این افزایش قیمت تنی 555 تا 565 دلار CFR خرید جدیدی تا به حال انجام نداده اند.

کاهش قیمت ورق رنگی بازار داخلی آهن آلات چین

در طی هفته گذشته میانگین قیمت ورق رنگی بازار داخلی چین کمی کاهش داشته در حالی که سطح فعالیت های تجاری پایین رو به متوسط بوده است. میانگی قیمت ورق رنگی بازار آهن آلات داخلی چین به میزان 1000 دلار به ازای هر تن گزارش شده است. در طی هفته گذشته قیمت آتی فلزات چین کاهش داشته که تاثیر منفی بر بازار ورق رنگی گذاشته است.

در همین حال تقاضا هنوز به حالت عادی بازنگشته و تجار هم برای مذاکره بر سر قیمت کمی متعادل تر می باشند. در دوره پیش رو کاهش تولید هم چنان ادامه دارد که این امر باعث افزایش قیمت ورق رنگی در بازار آهن آلات خواهد شد. انتظار می رود قیمت کلاف رنگی بازار داخلی چین در هفته پیش رو روند ثابتی داشته باشد.

ویتنامی ها به خرید ورق سیاه از چین ادامه می دهند

به گزارش متال اكسپرت در هفته گذشته هیچ افزایشی در قیمت ورق سیاه در بازار ویتنام اتفاق نیفتاد .واردکننده های ویتنامی به دلیل قیمتهای جذاب از سوی چین، به طور عمده از کلاف گرم مورد نیاز خود را از این کشور تامین کردند.تامین کننده های خارجی دیگربه طور عمده در بازار ویتنام حضور نداشتند.

قیمتهای پیشنهادی چینی ها برای کلاف گرم گرید SAE1006 ضخامت 2.00 میلیمترتحویل ماه آوریل 610 تا 620 دلار CFR ویتنام است که 20 دلار پایین تر از سطوح دو هفته قبل است. در این هفته خریداران ویتنامی حداقل 20000 تن کلاف گرم از تامین کننده های چینی با قیمتهای مذکور رزرو کردند.

قیمت آهن آلات

شرکت Anfeng در چین کلاف گرم ضخامت 3.00 تا 12.00 میلیمتر را به قیمت 595 دلار CFR  به ویتنامی ها فروخت.به گفته یکی از تجار، به نظر می رسد چین به دلیل تضعیف بازار داخلی خود، به کاهش قیمتهای فروش کلاف گرم ادامه دهد و به این ترتیب به پایین ترین سطح قیمت نسبت به رقبا برسند.

به گفته فعالان بازار آهن آلات هند، ژاپن، کره جنوبی و تایوان عجله ای برای کاستن قیمتهای خود ندارند و از بازار خارج هستند. برخی ژاپنی ها پیشنهادهای فروش کلاف گرم 665 دلار CFR تحویل ماه می به ویتنام مطرح کرده اند.

تنها تولید کننده کلاف گرم در ویتنام یعنی شرکت Formosa Ha Tinh نیز هنوز قیمتهای جدید خود برای بازار داخلی ویتنام را اعلام نکرده است. آخرین پیشنهاد های فروش صادراتی این شرکت نیز 635 تا 640 دلار CFR بوده است.شرکت Formosa در نظر دارد 191000 تن در بازار داخلی و 44000 تن در بازار صادراتی تحویل ماه می و آوریل به فروش برساند و احتمالا در هفته آینده قیمتهای جدید را اعلام خواهد کرد.

احتمال افزایش قیمت اسلب بازار آهن آلات برزیل پس از معاف شدن از تعرفه

قیمت اسلب صادراتي برزیل در هفته قبل بدون تغییر باقی ماند، اما کارشناسان انتظار دارند پس از معاف شدن موقت برزیل از تعرفه قیمت اسلب افزایش یابد.

به گزارش متال بولتن بیشتر تامین کننده های اسلب برزیل سهمیه های تحویل ماه می را فروخته اند و در فروش های اخیر قیمتهای معاملات 580 دلار FOB بوده است.

به گفته برخی منابع، تعادلی که دربازار اسلب وجود دارد، همچنان به نفع فروشنده ها است. تقاضا برای اسلب برزیل از سوی ترکیه و شمال آمریکا بالاست که به دلیل قیمتهای مطلوب محصولات تخت در این کشورها می باشد. خریداران ترک قیمتهای جدید اسلب را پذیرفتند و علت ان توانایی فروش محصولات نهایی با قیمت مطلوب می باشد.

با وجود عرضه محدود اسلب، انتظار می رود در چند روز آینده بازار در آرامش با شد تا اینکه صادر کننده های برای فروش سهمیه های ماه JUNE به بازرا وارد شوند. اما کارشناسان معتقدند افزایش قیمت اسلب اتفاق خواهد افتاد چونکه برزیل یکی از کشورهایی است که از وضع تعرفه 25 درصدی آمریکا معاف شده است.

تعلیق تعرفه برای کشورهای آرژانتین، استرالیا، برزیل، مکزیک، کانادا، اتحادیه اروپا و کره جنوبی اعمال خواهد شد و تا اول ماه می اعتبار دارد تا مذاکرات این کشورها با آمریکا به اتمام برسد.

برخی دیگر از کارشناسان از تعیین سهمیه در واردات به آمریکا در جریان این مذاکرات و ایجاد ابهام در بازار اسلب ابراز نگرانی کرده اند.

سوالات و نظرات کاربرانشما کاربران عزیز میتوانید نظرات و سوالات خود را در این بخش ثبت کنید
بارگذاری مجدد