محدودیت قیمت آرماتور وارداتی در اروپا

2 سال پیش1148بازدید0دیدگاه0امتیاز (0 رای)
محدودیت قیمت آرماتور وارداتی در اروپا

افزایش قیمت آرماتور آلمان

قیمت سیم آرماتوربندی در آلمان،با وجود افزایش قیمت های واردات از کشورهای سوم ،تغییرات قابل ملاحظه ای را طی دو هفته گذشته نشان نداده است. فعالان بازار داخلی معتقدند که افزایش قیمت آرماتورداخلی به صورت لحظه ای است.

پیشنهادات قیمت آرماتور هند و ترکیه در مدت دو هفته به میزان 25 یورو در هر تن افزایش یافته است. تأمین کنندگان هند، با روند صعودی در بازار جهانی به ویژه در آسیا، مورد حمایت قرار گرفته اند، در حالی که ترک ها از تقاضای خوب در خانه بهره مند شده اند.

با این وجود، قیمت آرماتور داخلی به میزان قابل توجهی تغییر نکرده است، زیرا مشتریان آلمانی در انبارهایشان ذخیره زیادی در اختیار دارند و تقاضا در فصل تعطیلات در اتحادیه اروپا قوی نیست.    یک تاجر آلمانی به متال اکسپرت اظهار داشته است: "اکنون بازار بسیار آرام است. ما به اندازه کافی آرماتور رزرو کرده ایم و بسیاری از مردم هم اکنون در تعطیلات به سر می برند. "

شرکت کنندگان در بازار معتقدند که قیمت های پیشنهاد شده برای آرماتور آلمان به زودی با افزایش قیمت 30 یورو در هر تن مواجه خواهند شد و این به دلیل رویکردهای رو به رشد عرضه کنندگان واردات، و همچنین پرونده ضد دامپینگ خواهد بود. یک مرکز خدماتی فولاد آلمان خاطر نشان کرده است که " تولیدکنندگان آلمانی شانس زیادی دارند تا در معاملات Q4 به بالاترین سطح دست پیدا کنند، زیرا پیشنهادات قیمت آرماتور وارداتی بسیار زیاد است.  همه ما به شدت در انتظار تصمیم بروکسل پیرامون مقررات ضد دامپینگ آرماتور (مخصوصاً برای روسیه) هستیم، زیرا این مورد باید به حد کافی محرک باشد."

" غیر قابل اجرا بودن "حداقل قیمت آرماتور وارداتی در اروپا

اتحادیه فولاد اروپا معتقد است  که حداقل قیمت پیشنهادی از سوی کمیسیون اروپا  در مورد واردات آرماتور از چهار کشور به اتحادیه اروپا، به عنوان یک راه حل در مورد پرونده تجارت ضد دامپینگ ، قادر به ایجاد زمینه رقابتی برای فولاد اروپا نمی باشد.

کمیسیون اروپا پیشنهاد معافیت صربستان از پرونده آرماتور را اعلام کرد و حداقل قیمت پیشنهادی برای برزیل، ایران، روسیه و اوکراین، را به میزان 472.27 یورو در هر ت تعیین کرد ،که اگر فروش محصولات خود را بالاتر از سطح مرجع انجام دهند، مجبور به پرداخت عوارض ضد دامپینگ  (از 5.3٪ به 33٪، بسته به کشور) نخواهند بود. انجمن فولاد اروپا می گوید که این اقدام نمی تواند دامپینگ را متوقف کند چرا که حداقل قیمت پیشنهادی زیر سطح متوسط ​​قیمت آرماتور است. "اخیراً به دلیل افزایش قیمت مواد خام ، قیمت آرماتور افزایش یافته است."

تصمیم نهایی در مورد پرونده تجاری قبل از 6 اکتبر 2017 اعلام خواهد شد.

 افزایش قیمت آرماتور روسیه در ترکیه

روند صعودی در بازار آرماتور ترکیه همچنان ادامه دارد.شرکت MMK روسیه، با اتمام تولید آرماتور خود ، افزایش قابل توجهی در پیشنهادات را اعلام کرده است ، که این امر از کارخانه های داخلی ترکیه حمایت می کند.

در حال حاضر قیمت آرماتوراز شرکت MMK روسیه با نرخ 610 دلار در هر تن به ترکیه عرضه می شود که با سطح پیش بینی شده تولید به مبلغ 610 دلار در هر تن که در اوایل این ماه ارائه شده ،مقایسه می شود. فعالان بازار اغلب شک دارند که تامین کننده قادر به انعقاد معاملات در سطح جدید خواهد بود یا نه، زیرا پیشنهادات کارخانه های داخلی تقریباً یکسان است – یعنی قیمت آرماتور پیشنهادی از سوی کارخانه ها، بسته به فروش و تناژ ،برای تولید معمولاً در حدود 600 تا 610 دلار در هر تن کارهای سابق، برآورد شده است.یک منبع تجاری به متال اکسپرت اظهار داشت :"چنین پیشنهاداتی از سوی کشورهای مستقل مشترک المنافع کمی پیش از موعد می باشند،این قیمت برای آرماتور هنوز در بازار جا نیفتاده است."

پیشنهادات مربوط به قیمت آرماتور از سوی شرکت MMK به مبلغ  600 دلار در هر تن عرضه گردید که در حدود  40 دلار در هر تن  در طول سه هفته افزایش قیمت داشته است. متال اکسپرت یادآور شده است که قیمت داخلی رسمی برای آرماتور در ترکیه در حدود 620 دلار در هر تن کارهای سابق است.

چشم صادرکنندگان آرماتور ترکیه به فروش های مجدد در جنوب شرقی آسیا

اگرچه بیشتر تمرکز کارخانه های ترکیه همچنان در فروش فعال داخلی است، امکان بازدارندگی تجارت صادرات آرماتور را نمی توان رد کرد. در حالی که خریداران منطقه خاورمیانه و ایالات متحده عموماً از همکاری خودداری می کنند، برخی از معاملات با مشتریان جنوب شرقی آسیا منعقد می شوند.

از آنجا که قیمت آرماتور چین برای جنوب شرقی آسیا بسیار بالا است، خریداران درخواست های خود را به شرکت های ترکیه ارسال کرده اند. قیمت آرماتور ترکیه با مبلغی حدود  590 تا 600 دلار در هر تن TW به سنگاپور عرضه می شود که تقریباً برابر با 590 تا 600 دلار در هر تن می باشد. گزارش شده است  که معامله یک محموله 50.000 تنی از آرماتور با قیمتی در حدود 590 تا 600 دلار در هر تن انجام شده است. خریدارانی از هنگ کنگ نیز در بازار وجود دارند،که برای قیمت آرماتور در حدود 590 دلار در هر تن مذاکره می کنند، در حالی که قیمت آرماتور چین حداقل 10 تا 15 دلار در هر تن بیشتر است. در نتیجه، انتظار می رود که فروش آرماتور از ترکیه به آسیا ، همچنان ادامه یابد.

چندین معامله آرماتور با حجم متوسط و ​​با قیمت 600 دلار در هر تن با هلند و رومانی امضا شده است، علاقه هایی به خرید آرماتورنیز در آفریقا دیده می شود. علاوه بر این، ممکن است پس از افزایش قیمت اخیر آرماتور در امارات متحده عربی، علاقه به خرید آرماتور از ترکیه در این کشور نیز افزایش یابد، اما قیمت آرماتور در امارات متحده عربی هم اکنون تقریباً بالاتر از 600 دلار در هر تن است.

در عین حال کارخانه های ترکیه هنوز هم تا حد زیادی بر روی بازار داخلی تمرکز دارند. تولیدکنندگان می گویند که این حقیقت وجود دارد که فروش آرماتور این هفته در میان نوسانات نرخ لیره و تقاضای ثابت کاربر نهایی، به نظر می رسد که  آرام بوده است. قیمت آرماتور پیشنهاد شده در حدود 5 تا 10 دلار در هر تن افزایش داشته و بسته به منطقه از 480 تا 600 دلار در هر تن کارهای سابق برآورد شده است. نماینده یکی از کارخانه های ترکیه به متال اکسپرت اظهار داشت :" در حال حاضر بازار داخلی قیمت آرماتور که از سوی دیگران ارائه می شود را نمی پذیرد؛ زیرا بازار بسیار قوی است. ما آرماتور بسیاری را رزرو کرده و امروزدر بخش صادرات به فروش می رسانیم، زیرا تولید به طور عمده برای مشتریان داخلی تأمین می شود. "

سوالات و نظرات کاربرانشما کاربران عزیز میتوانید نظرات و سوالات خود را در این بخش ثبت کنید
بارگذاری مجدد