چشم انداز بازار خرید و فروش میلگرد در سال جدید

2 سال پیش1345بازدید0دیدگاه0امتیاز (0 رای)
چشم انداز بازار خرید و فروش میلگرد در سال جدید

روند کاهشی تقاضای خرید میلگرد در بازار هفته گذشته

طبق بررسی های صورت گرفته توسط تحلیل گران داخلی، صبح در تاریخ پنج شنبه ٢۶ بهمن ٩۶، به طور کلی تقاضا برای خرید میلگرد نسبتا ضعیف بود اما پس از آن طبق گزارشات دریافتی از برخی از مبادی فروش، سکوت کامل در بازار مقاطع طویل فولادی از جمله قیمت میلگرد قابل مشاهده است.

علاوه بر این، در روز پنج شنبه تقاضا برای خرید میلگرد آجدار به حداقل رسید. همچنین در حال حاضر قیمت میلگرد بناب در بازار داخلی نسبت به روز گذشته ثابت باقی مانده است. قیمت میلگرد بناب با سایز ٨ معادل ٢۵۵٠ تومان و با سایز ١٠ معادل ٢۵٢٠ تومان اعلام شد. همچنین قیمت میلگرد بناب ١٢ تا ٣٢ نیز مانند روز گذشته به مبلغ ٢۴٨۵ تومان در دسترس خریداران قرار گرفت. اما با این حال به نظر می رسد این روند ثابت در همه کارخانه ها هم مسری نبوده است.

آن طور که نمودار قیمت میلگرد نشان داد، فروش میلگرد برخی از کارخانه ها نیز روند صعودی را تجربه کرده است. به عنوان مثال، قیمت میلگرد زاگرس با ضخامت ١٢  میلی متر امروز در حدود ٢۵٨٠ تومان اعلام شد که در مقایسه با نرخ میلگرد عرضه شده در تاریخ ٢١ بهمن معادل ١٨٠ تومان افزایش پیدا کرده است.

همچنین قیمت میلگرد زاگرس ١۴ تا ٢۵ نیز معادل ٢۴٨٠ تومان شنیده شد و ٧٠ تومان هم نسبت به دیروز گران بود. یا به عنوان مثال، روند صعودی قیمت میلگرد در بازار اصفهان هم سند خوبی برای اثبات این وضعیت است. قیمت میلگرد اصفهان پس از یک افزایش ٧٠ تومانی طی دو روز گذشته، نسبت به روز گذشته ثابت اعلام شد.

روند صعودی قیمت میلگرد اصفهان

در حال حاضر قیمت میلگرد اصفهان با ضخامت ١٢ تا ١۶  در حدود ٢٨۴٠ تومان شنیده می شود. علاوه بر این، قیمت میلگرد اصفهان با ضخامت های ١٨ تا ٣٢   هم معادل ٢۵۴٠ تومان براورد شد. همچنین یکی دیگر از موارد مثال زدنی در این زمینه، قیمت میلگرد میانه است که دچار افزایش شده است.

قیمت میلگرد اصفهان

در شرایط فعلی قیمت میلگرد میانه ٣٠ تومان نسبت به روز چهارشنبه ٢۵ بهمن، افزایش پیدا کرده است. البته برخی از کارشناسان عقیده دارند که قیمت میلگرد میانه تنها اندک زمانی این صعود نسبی را تجربه خواهد کرد. به علاوه، با بررسی های بیش تری که در سطوح گشترده تر صورت گرفت، رصد قیمت های اعلامی توسط برخی از بنگاه های تهران، نشان دهنده این بود که برخی از محصولات میلگرد آجدار از مبدا، با نرخ های به مراتب پایین تری مشاهده می شود.

این بدین معناست که حداقل کیلویی 100 تومان پایین تر برای دو تولیدی و حداقل 30 الی 50 تومان ارزانتر برای چندین تولیدی بوده است. اما چیزی که در این میان مبهم باقی مانده است اینست که آیا این مقدار اختلاف را واقعا مبادی هم تخفیف می دهند یا این که سایر مسایل مانند زرد بودن کالا ها باعث به وجود آمدن این تفاوت قابل ملاحظه شده است.

چشم انداز مثبت بازار میلگرد در سال 2018

علاوه بر این، خبر های دیگری هم از گوشه و کنار به گش می رسد؛ از جمله این که انجمن میلگرد چشم انداز سال ٢٠١٨ را مثبت ارزیابی می کند. البته کارشناسان معتقدند که این پیش بینی درست است مگر این که اقدام غیر منتظره ای از سوی کشور چین اتفاق افتاده و اقتصاد جهانی را با مسئله جدیدی مواجه نماید که البته این هم بعید به نظر می آید و به همین دلیل است که انتظار انجمن تولیدکنندگان و صادرکنندگان میلگرد در مورد چشم انداز سال 2018 کاملا مثبت ارزیابی می شود.

به علاوه، انجمن میلگرد چشم انداز کوتاه مدت خود را درمورد محصولات طویل در بازار جهانی انتشار داد. در این گزارش آمده است که تعادل عرضه و تقاضا در بازار محصولات طویل بهبود پیدا کرده و اکنون در وضعیت مطلوبی قرار دارد.

سوالات و نظرات کاربرانشما کاربران عزیز میتوانید نظرات و سوالات خود را در این بخش ثبت کنید
بارگذاری مجدد