مقایسه انواع توری فولادی، مزایا و معایب

2 ماه پیش2182بازدید0دیدگاه2.8امتیاز (9 رای)
مقایسه انواع توری فولادی، مزایا و معایب

از معروف ترین و در حین حال مهم ترین نوع توری حصاری، می توان به توری حصاری زنجیری ( chain link fence ) اشاره نمود که که علاوه بر حصارکشی در موارد کلی، استفاده بسیار زیادی دارد. توری حصاری زنجیری، تار و پود ندارد و به علت نوع بافت آن و به هم وصل شدن سیم های به وجود آورنده توری از عرض، به توری زنجیری معروف شده است. مقاومت بالا و قابلیت نصب آسان و امنیت بالای این توری باعث محبوبیت آن در بین مشتریان شده است.

معرفی توری حصاری زنجیری

از ویژگی های منحصر بفرد این توری می توان به عمر بالای آن اشاره کرد که حتی پس از پنجاه سال استفاده در یک محیط مرطوب، باز هم مقاومت بالایی دارد. این قابلیت به خاطر استفاده از گالوانیزه گرم با روکش روی می باشد که در ساخت این نوع توری از آن استفاده می شود و باعث ضد زنگ بودن آن می شود.

مشخصات توری زنجیری

توری حصاری زنجیری، برای مشخص کردن مرزهای املاک شخصی افراد و دربرگرفتن حیوانات و همچنین فضاهای ورزشی و مراکز نظامی و فرودگاه ها ، به وفور مورد استفاده  قرار می گیرد. از کاربردهای دیگر توری زنجیری می توان به ایجاد حفاظ ایمنی برای کارگران اشاره کرد که هنگام عملیات های ساختمانی ، برای جلوگیری ازسقوط ، مورد استفاده قرار می گیرد.

بلندی رول های توری حصاری زنجیری بنا به درخواست مشتری، می تواند از ۵ متر الی ۲۵ متر طول تولید گردد و همچنین تنوع عرضی  آن از ۵۰ سانتیمتر الی ۴ متر قابل تغییر می باشد. تنوع ضخامت مفتول می تواند  شامل 4 میلیمتر،  3.50 میلیمتر،  3 میلیمتر،  3.8 میلیمتر،2.5 میلیمتر و  2.41 میلیمتر باشد.

تنوع چشمه توری حصاری زنجیری که می تواند  2 سانتی متر،  3 سانتی متر،  4 سانتی متر، 5 سانتی متر ، 6 سانتی متر، 6.5 سانتی متر و  7 سانتی متر باشد و بسته به نیاز مشتری انتخاب گردد.

مشخصات توری زنجیری

معرفی توری پرسی

این نوع توری، به صورت سیم بافته شده و با ظاهر مربع و یا مستطیل می باشد. ابعاد سیم مفتولی این نوع توری از سیم های سخت صنعتی در ابعاد ۲ میلی متر تا ۶ میلی متر، و به قطر ۳ تا ۵ میلی‌متر می باشد. این شکل توری که با موج دادن سیم های فلزی تولید می شود، معمولاً از جنس آهن و گالوانیزه است که پس از آن این مفتول ها بصورت کنگره و دنده دنده شده در می آید. در پایان توسط دستگاهی، در ابعاد ۲×۱۱ بصورت تار و پود بافته می شود. از این نوع توری معمولاً می توان جهت حصارکشی، حفاظ بندی درب و پنجره، قفس حیوانات، مش بندی، ساختمان سازی استفاده کرد.

کاربرد توری پرسی

توری پرسی به صورت ورق هایی داخل محفظه های پروفیلی قرار می گیرد. این نوع توری نسبت به نرده های آهنی دارای استحکام بالا، جلوه زیبا و قیمت مناسبی است. توری پرسی در نرده کشی دور میدان ها، پارک ها، بلوارها، مجتمع های مسکونی، ترمینال ها و منازل ویلایی مورد استفاده قرار می گیرد. از دیگر کاربرد های توری پرسی می توان به شبکه جوشی در فونداسیون کف، حفاظ بندی در و پنجره، قفس حیوانات، مش بندی، ساختمان سازی، سقف های سالن ها جهت تسریع در کار بتن ریزی همانند ارماتور بندی اشاره کرد، که به صورت ورقه هایی در ابعاد و چشمه های مختلف مطابق سفارش مشتریان تولید می گردد.

همچنین این توری به عنوان فنس و یا فیلتر در بسیاری از صنایع کاربر دارد. توری پرسی سنگین در معادن، کارخانه زغال سنگ، ساختمان سازی و دیگر صنایع مربوطه مورد استفاده قرار می گیرد. توری پرسی سبک نیز به عنوان فیلتر در صنعت مواد غذایی کارایی فراوانی دارد.

شاین ذکر است که توری پرسی گالوانیزه نسبت به توری پرسی آهنی کاربرهای بیشتری دارد؛ به عنوان مثال از توری پرسی گالوانیزه در صنایع غذایی مثل خورد کردن گوشت و مواد غذایی استفاده می شود و این نوع توری معمولاً در ابعاد استاندارد 2×1 تولید می گردد.

مشخصات توری پرسی

نوع مفتول مورد استفاده برای آن آهن و گالوانیزه است. قطر مفتول آن از 3 تا 5 میلی متر و از 2 تا 6 میلی متر می باشد و ارتفاع آن معمولاً  2× 1 و 3 ×1 متر می باشد. چشمه های این نوع توری  از 2 سانتی متر تا 5 سانتی متر است.ابعاد آن هم به سفارش مشتری تنظیم می گردد.

سوالات و نظرات کاربرانشما کاربران عزیز میتوانید نظرات و سوالات خود را در این بخش ثبت کنید