واکنش بازار جهانی به تصمیم ترامپ شدت یافت

6 سال پیش1204بازدید0دیدگاه0امتیاز (0 رای)
واکنش بازار جهانی به تصمیم ترامپ شدت یافت

صادرات آهن آلات چین در سال 2018 بیشتر مي شود

به گفته منابع خبری ممکن است صادرات آهن آلات چین در سال جاری به دلیل تقاضای داخلی و کاهش ظرفیت به دلیل تعهدات زیست محیطی ادامه پيدا كند.

پیش بینی کاهش 5/30 درصدی صادرات آهن آلات چین در سال گذشته به 75.43 میلیون تن بوده است، چرا که قیمت های داخلی و سود بالا در ميان فولاد سازان منجر به افت صادرات از اين کشور شد.

لی لیژانگ Li Lizhang، روز شنبه در کنفرانس سالانه پارلمان چین گفت: روند عرضه و تقاضا پس از اصلاحات به سمت عرضه بیشتر است، درحالی که بیشتر بخش های پایین بازار نشانه هایی از بهبود را نمايان می كند. تقاضا از بخش های دارایی، زیرساخت ها، ساخت و ساز ،کشتی سازی افزایش خواهد یافت، در حالی که عرضه فولاد نیز در مقایسه با سال 2017، افزایش می یابد.

ذكر اين نكته الزامي است كه تمام شهرها در سراسر چين اقدامات سختگیرانه ای را برای کاهش میزان ذرات ریز (PM2.5) انجام می دهند. مرکز فولاد سازی تانگشان در استان هبی، محدودیت تولید را برای هشت ماه دیگر پس از پایان دوره فعلی، هفته آینده تمدید خواهد کرد. محدودیت های تولید محدود به ناحیه  پکن-تیانجین-هبی نیست: "مناطق دیگر نیز در صورتی که سطح آلودگی از حد مجاز فراتر رود، با محدودیت ها مواجه مي شوند.

اقدامات جدی علیه واردات محصولات فولادی ایالات متحده

فوجیان ‏Sangang Group Co، بزرگترین تولید کننده در جنوب شرقی چین، ظرفیت کل معادل 11 میلیون تن را دارد. در سال گذشته 11.19 میلیون تن آهن آلات تولید و پيش بيني مي شود 10.8 میلیون تن در سال 2018 تولید شود

پس از آن كه ، رئیس جمهور ایالات متحده، دونالد ترامپ، 25 درصد تعرفه برای آهن آلات و 10 درصد برای آلومینیوم برای مقابله با واردات ارزان قیمت، به ویژه از چین تعیین کرد. گروه صنعتی فولاد و فلزات چين از دولت خواسته است "اقدامات جدی علیه واردات برخی از محصولات ایالات متحده انجام دهند".

"این وضعیت برای اقتصاد جهانی مناسب نیست. این موانع تجاری بر رشد اقتصادی جهان تاثیر خواهد گذاشت."

اين حرکت ترامپ باعث ایجاد یک جنگ تجاری جهانی می شود که می تواند کشورهای دیگر را با موانع تجاری مشابه در محصولاتی که ممکن است به اقتصاد ایالات متحده آسیب وارد می کند، روبه رو كند.

"آنچه که کل بازار و سرمایه گذاران نگران آن هستند، اين است كه اگر این فقط یک آغاز باشد، دیگر کشورها می توانند در مقابل سیاست هایی را انجام دهند که می توانند همه چیز را بدتر کنند."

قیمت آهن آلات

به جز تنش های تجاری با ایالات متحده، نگرانی در مورد تقاضای آهن آلات چین وجود دارد.

بازار و تجار در مورد تقاضا پس از ماه مارس، نگران هستند. به گفته منابع خبری پس از ماه مارس بسیاری از فعالیت های ساختمانی از سر گرفته خواهد شد، بنابراین اگر تقاضا از انتظارات آهسته تر باشد، فشار بیشتری بر قیمت ها وجود خواهد داشت."آمار شرکت هاي ساخت و ساز آهن آلات در 23 فوریه به 7.13 میلیون تن رسیده است که بیشتر از ماه مارس سال گذشته است.

اطلاعات جداگانه توسط Mysteel نشان داد ،سهام فولاد در بين تجار چین در تاریخ 1 مارس به 10 میلیون تن می رسد.در مقایسه با فولاد، سنگ آهن معامله شده در ماه گذشته در بورس کالای دالیان 5.2 درصد کاهش یافته و به 483.50 یوان یک در هر تن رسيده و پس از 481 یوان، پایین ترین سطح از 20 نوامبر است.

اطلاعات SteelHome نيز نشان مي دهد که در میان تقاضای ضعيف، ذخایر سنگ آهن در بنادر اصلی چین در تاریخ 2 مارس به میزان 159.1 میلیون تن رسیده است.

رو راستی ترامپ درباره تعرفه ها چیزی نبود که اتحادیه اروپا دنبال آن می گشت

سيسيليا مالستروم رئيس بازرگاني اتحاديه اروپا مي گويد هيچ ايده اي ندارد كه آيا ترامپ اتحاديه اروپا را از اين تعرفه اعمال شده حذف مي نمايد يا نه .

ترامپ پيش از اين در توئيتر نوشته بوده اتحاديه اروپا با تجارت ناعادلانه در اين سال ها ايالات متحده را تهديد كرده است و اگر اين اتحاديه مقابله به مثل نمايد و بر كالاهاي آمريكا تعرفه قرار دهد اين رويه ادامه خواهد يافت و ما واردات خودرو از اروپا را هدف خواهيم گرفت  .

نظر كلي اتحاديه اروپا اين است كه كشورهاي عضو اين اتحاديه بعنوان شركاي تجاري و البته نزديك آمريكا بايد از اين تعرفه بركنار شوند . كانادا ، مكزيك و استراليا از اين تعرفه 25 و 10 درصدي  معاف شده اند اگرچه شرايط همسايه شمالي و جنوبي آمريكا به روند مذاكراتشان با اين كشور در پيمان نفتا  بستگي دارد

مالكوم ترنبال نخست وزير استراليا هم روز شنبه بعد از يك تماس تلفني با ترامپ معافيت كشورش از اين تعرفه ها را اعلام نمود و مذاكره تلفني خود با ترامپ را بسيار مثبت و سازنده خواند.

سوالات و نظرات کاربرانشما کاربران عزیز میتوانید نظرات و سوالات خود را در این بخش ثبت کنید