تولید آهن آلات با رشد 40 درصدی در ایران و جهان در سال 2017

6 سال پیش1359بازدید0دیدگاه0امتیاز (0 رای)
تولید آهن آلات با رشد 40 درصدی در ایران و جهان در سال 2017

افزایش تولید آهن آلات در قیاس با سال گذشته

تولید آهن آلات ۶۶ کشور در سپتامبر به ۱۴۱ میلیون تن رسید که در قیاس با سال گذشته ۵.۶ درصد رشد داشت اما بر مبنای ماهانه، ۲.۳ درصد کاهش یافت که پایین‌ترین حجم تولید ماهانه از فوریه بود. تولید آهن آلات ایران نسبت با سال گذشته به ۱۶ میلیون تن رسید که 23 درصد افزایش داشت. تولید آهن جهانی ۵.۶ درصد رشد کرد و حدود ۱۲۶۶ میلیون تن افزایش یافت. تولیدات آسیا ۸۷۶ میلیون تن رسید که ۵.۹ درصد افزایش داشت در صورتیکه تولید فولاد اتحادیه اروپا با ۴.۱ درصد رشد، به ۱۲۶ میلیون تن رسید. تولید آمریکای شمالی ۳.۵ درصد افزایش پیدا کرد و به ۸۶ میلیون تن رسید. تولید در کشورهای مشترک المنافع ۷۶.۴ میلیون تن آهن رسید که در مقایسه با مدت مشابه در سال گذشته تغییری نداشت. تولید منطقه خاورمیانه با ۱۴.۲ درصد رشد، به ۲۴ میلیون تن رسید.

کاهش تولید آهن آلات در چین

تولید آهن آلات در چین که نزدیک به نیمی از آهن آلات جهان را تولید می‌کند، به ۷۱.۸ میلیون تن رسید که بر پایه سالانه ۵.۳ درصد افزایش داشت اما بر پایه ماهانه ۳.۷ درصد کاهش نشان داد. ممکن است تولیدات چین در زمستان ۳۰ میلیون تن کاهش پیدا کند. براساس آمار این کشور ۱۱۰ میلیون تن حجم آهن قانونی و ۱۲۰ میلیون تن حجم غیرقانونی را از ابتدای امسال کاهش داده اما این کاهش در ظرفیت اکنون باعث تولید کمتر شده است. میانگین نرخ جهانی آهن آلات با توجه به کاهش حجم تولید آهن در چین، افزایش هزینه در زیرساخت و افزایش حمایت‌ تجاری حدود ۵۰ درصد در سال ۲۰۱۵ افزایش یافته است.

با این‌ وجود انتظار می رود سال آینده درخواست برای تولید در چین افزایش نداشته باشد زیرا هزینه ها در پایه کمتر می‌شود و تلاش‌ برای برقراری تعادل اقتصاد و حمایت از محیط زیست را این کشور آغاز می‌کند.طبق گزارش رویترز، تولید آهن به نرخ حدود ۹۰۰ میلیارد دلار در سال شاخصی برای سنجش سلامت اقتصاد جهان است.نسبت استفاده از حجم تولید آهن آلات خام در ۶۶ کشور در سال جاری ۷۳.۵ درصد بود که ۲.۸ درصد نسبت به سال ۲۰۱۶ رشد داشت در صورتی که نسبت به سال ۲۰۱۷ به اندازه ۰.۶ درصد افزایش داشته است.

سوالات و نظرات کاربرانشما کاربران عزیز میتوانید نظرات و سوالات خود را در این بخش ثبت کنید
بارگذاری مجدد