آهن از پله‌های افزایش قیمت بالا رفت

6 سال پیش1674بازدید0دیدگاه0امتیاز (0 رای)
آهن از پله‌های افزایش قیمت بالا رفت

آهن از پله‌های افزایش قیمت بالا رفت

رئیس اتحادیه فروشندگان فولاد، آهن و فلزات گفت: افزایش قیمت مواد اولیه تولید آهن آلات و فلز در بازار جهانی سبب تاثیرگذاری و رشد قیمت بخش زیادی از اقلام فلزی در بازار شده است. محمد آزاد رئیس اتحادیه فروشندگان آهن،فولاد و فلزات در گفت و گو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به اینکه بخش زیادی از اقلام آهن آلات و فلزات طی دو سه هفته ی اخیر دچار افزایش قیمت شده اند اظهار داشت: تاثیرات گران شدن مواد اولیه تولید فلزات و آهن آلات در بازار سبب افزایش قیمت 100 تومانی اقلامی نظیر تیر آهن و میلگرد و دیگر فلزات در بازار شده است.

وی همچنین بیان کرد: مواد اولیه تولید تیر آهن از شمش آهن تهیه شده و با افزایش قیمت شمش آهن طبیعتاً نرخ دیگر اقلام هم دستخوش تغییر و در مسیر صعودی قرار خواهد گرفت گرچه نوسانات در قیمت جهانی فلزات تاثیر بسیاری بر قیمت آهن آلات در داخل دارد که به این دلیل قیمت جهانی اندکی بهبود پیدا کرده اما نرخ سنگ اهن که در گذشته 40 تا 45 دلار بوده در حال حاضر  با قیمت 65 تا 70 دلار در بازار جهانی عرضه می شود به این علت بخش زیادی از اقلام در بازار با افزایش قیمت در بازار به فروش می رسد.

آزاد در ادامه تصریح کرد: افزایش قیمت در صورت گرانی مواد اولیه در بازار جهانی امری طبیعی است اما احتمال ثبات قیمتی آهن آلات در بازار تا 2 ماه آینده دور از انتظار نخواهد بود.

رئیس اتحادیه فروشندگان فولاد، آهن آلات و فلزات در خصوص رکود حاکم بر بازار اظهار نمود: بازار فروش کسبه تغییری نسبت به گذشته نداشته و همچنان افراد با کسادی بازار دست و پنجه نرم می نمایند البته بخش زیادی از تولیدکنندگان حدود 50 درصد تولیداتشان را به کشور های دیگر صادر نموده و مابقی تولیداتشان در بازار داخلی عرضه خواهد شد.

سوالات و نظرات کاربرانشما کاربران عزیز میتوانید نظرات و سوالات خود را در این بخش ثبت کنید
بارگذاری مجدد