افزایش قیمت آهن آلات برخلاف غیبت چینی ها در بازار

6 سال پیش1234بازدید0دیدگاه0امتیاز (0 رای)
افزایش قیمت آهن آلات برخلاف غیبت چینی ها در بازار

افزایش مجدد بهای میلگرد داخلی ترکیه

تولیدکنندگان آهن آلات بزرگ ترکیه، ایکداس، بهای میلگرد خود در بازار داخلی را مطابق با روند رو به رشد بازار افزایش داد. تولیدکنندگان آهن آلات ترک با توجه به افزایش بهای قراضه و بیلت و  نیز رشد تقاضا برای محصولات طویل در دوره پیش رو تصمیم دارند تا بهای میلگرد خود را همچنان در سطوح بالا نگه دارند.

قیمت میلگرد ایکداس طی هفته جاری برای تحویل در اواسط مارس بین 14 تا 15 دلار (50 لیر) افزایش یافته و به 591 دلار به ازای هر تن تحویل درب کارخانه بدون احتساب VAT رسیده است. کاردمیر نیز که با پیشنهادات خرید در قیمت 594 دلار به ازای هر تن تحویل درب کارخانه روبروست، امروز با فروش 33500 تن میلگرد فروش خود را بست.

فعالان بازار ترکیه معتقدند که تقاضا برای چند هفته پیش رو همچنان بالا خواهد بود. به علاوه، بهای قراضه وارداتی نیز افزایش داشته و و قیمت بیلت سی آی اس با 10 دلار افزایش طی هفته جاری به 535 تا 540 دلار به ازای هر تن سی اف آر تحویل آوریل رسیده است.

افزایش بهای زغال سنگ علیرغم تعطیلی بازار چین

بهای زغال سنگ علیرغم تعطیلات سال نو در چین روند صعودی خود را طی هفته پیش حفظ نمود. عرضه کنندگان که به رشد قیمت ها با بازگشت چینی ها به بازار امید دارند از دادن تخفیفات به مشتریان امتناع می ورزند

پیشنهادات عرضه کنندگان زغال سنگ استرالیا با رشد 4.5 دلاری طی هفته پیش به 232.5 دلار/تن فوب رسیده اند. در هفته گذشته، هندی ها مهمترین خریداران زغال سنگ بوده اند و پیشنهادات در سطح 245.25 دلار/تن سی اف آر هند مطرح شده است. با توجه به تقاضای بالای آهن آلات در این کشور، اشتهای تولیدکنندگان آهن آلات هندی برای خرید زغال سنگ همچنان بالاست. در فاصله یکم تا نوزدهم فوریه 2018 در حدود 2.6 میلیون تن زغال سنگ به هند وارد شده است.

افزایش بهای قراضه امریکایی

طبق اخبار رسیده به پلنر، امروز محموله ای متشکل از ۱۳ هزار تن قراضه سنگین امریکایی ۹۰:۱۰ به قیمت ۳۶۰/۵ دلار/تن، ۲۰ هزار تن قراضه شرد به قیمت ۳۶۳/۵ دلار/تن و ۲ هزار تن قراضه پرمیوم به بهای ۳۶۸/۵ دلار/تن در بازار وارداتی ترکیه معامله شده اند که افزایشی معادل ۵ تا ۸ دلار را نسبت به آخرین معاملات در این حوزه نشان می دهند.

قیمت آهن آلات

با توجه به قیمت های معاملاتی قراضه حوزه بالتیک و اروپا، چنین سطح قیمتی همانطور که پلنر پیشتر خبر داده بود برای قراضه امریکایی متصور بود. به نظر می رسد افزایش قیمت میلگرد تولیدکنندگان آهن آلات بزرگ ترکیه در روز چهارشنبه متاثر از همین معامله بوده است.

بهای بیلت در بازار ترکیه روند صعودی خود را ادامه می دهد

بهای بیلت داخلی ترکیه طی هفته گذشته و هفته جاری به طور میانگین ۲۰ دلار رشد داشته و در حال حاضر در محدوده ۵۵۰ تا ۵۶۰ دلار تحویل درب کارخانه بدون احتساب VAT عرضه می شوند.

افزایش بهای قراضه وارداتی همچنان بازتاب خود را در بهای بیلت داخلی و وارداتی ترکیه نشان می دهد. از طرفی، رشد بهای میلگرد و کلاف داخلی ترکیه و نیز کمبود محموله های قال فروش به تولیدکنندگان آهن آلات این کشور اجازه افزایش بیشتر بیلت را داده است.

بهای بیلت سی آی اس نیز منطبق با بهای بیلت و قراضه وارداتی ترکیه افزایش داشته است. در حال حاضر، بهای بیلت وارداتی از منطقه حوزه دریای سیاه در محدوده ۵۳۵ تا ۵۴۵ دلار/تن سی اف آر پیشنهاد می شود. با ادامه تضعیف نرخ برابری لیر در برابر دلار، خریداران به نهایی کردن هرچه زودتر معاملات خود سرعت بخشیده اند تا از ضرر بیشتر جلوگیری نمایند.

تعليق توسعه گروه تولیدکننده آهن آلات ان ال ام ك روسيه در آمريكا

در نتیجه ی اعلام پیشنهادات وزارت تجارت امریکا در خصوص بررسيهای بند 232 در آمريكا، گروه فولادسازي ان ال ام ك روسيه تصميم گرفته بطور موقت توسعه كارخانه خود در شهر فارل ايالت پنسيلوانيا را تعليق نمايد. با این حال، این گروه اميد دارد در ماه آوريل يعني زماني كه نتيجه نهائي توسط ترامپ اعلام شود مجددا سرمايه گذاري خود در اين سايت را آغاز نمايد

اين پروژه در نيمه دوم سال 2017 آغاز شد و شامل بهبود فرآيند توليد و افزايش ظرفيت كارخانه بوده و پيشرفت حدود 25 درصدی دارد. وجود ابهامات در خصوص نتايج بررسي ها براي مقابله با واردات آهن آلات ، اين گروه فولادسازي مجبور به تعليق موقت فعاليتها در اين پروژه شده است.

باتوجه به اينكه زير مجموعه هاي اين گروه در آمريكا بشدت به اسلب وارداتي ان ال ام ك از روسیه وابسته هستند، محدوديت براي واردات اسلب براي اين گروه فولادسازي بدترين سناريوي ممكن است. به گفته اولگ باگرين اگر تعرفه ها نهائي شود  چندين آپشن پيش روي اين گروه است . تحت  بدترين  سناريو نوعي شوك براي كل بازار بوجود خواهد آمد و جريان هاي تجاري را تا حدودی مختل خواهد نمود.

بررسی سایر راهکارها

بنابراين زنجيره عرضه آهن آلات و مواد اوليه را مجبور به هماهنگي با تغييرات مي كند و در ميان جايگزين ها مي توان به عرضه اسلب از روسيه و يا ديگر زير مجموعه هاي گروه در اروپا که تحت تعرفه قرار نخواهند گرفت اشاره نمود. راهکار ديگر، تأمين اسلب از داخل آمريكا و راه سوم هم كسب مجوزهای لازم براي واردات است.

در سال 2017 خودكفائي در كارخانه ان ال ام ك آمريكا كمتر از يك سوم بود در حاليكه حجم هاي اسلب مورد نياز از كارخانه لايپتسك تأمين مي شد.  ظرفيت سه كارخانه ان ال ام ك روسيه در آمريكا كه در اينديانا ، پنسلوانيا و شارون قرار دارد به ترتيب سالانه 770 هزار تن و 3 ميليون تن فولاد خام و محصولات نهایی است.

سوالات و نظرات کاربرانشما کاربران عزیز میتوانید نظرات و سوالات خود را در این بخش ثبت کنید
بارگذاری مجدد