رویدادهای های مهم در بازار خرید آهن آلات هفته گذشته

2 سال پیش1402بازدید0دیدگاه0امتیاز (0 رای)
رویدادهای های مهم در بازار خرید آهن آلات هفته گذشته

تحلیل بازار داخلی خرید آهن آلات طی هفته گذشته

خرید آهن آلات در بازار داخلی ایران گرچه نسبت به روزهای گذشته چندان تغییر نیافته است در حالی که نشانه های افزایش قیمت در بازار خرید آهن آلات که در روز دوشنبه ظاهر شد سبب گردید که این بازار در روز سه شنبه خوش بینی های زیادی را مشاهده کند. این شرایط در بازار خرید آهن آلات سبب شد که قیمت این محصولات در بازار داخلی افزایش نسبتا کمی را تجربه کند.

این در حالی است که قیمت آهن آلات در برخی از کارخانجات هم چنان ثابت اعلام گردیده و سبب شد که در بازار این کشور دوگانگی ایجاد شود. نکته حائز اهمیت دیگر این است که نوسانات در بازار خرید آهن آلات اگرچه چند نشانه از افزایش قیمت را طی هفته جاری تجربه کرده است، ولی تمایل کلی این بازار به سمت ثبات قیمت ها می باشد. شرایط موجود حاکم بر بازار فولاد ایران که افزایش قیمت ها در بازار داخلی را در کنار ثبات قیمت ها در کارخانه نشان می دهد، در میزان تقاضا از سوی خریداران تغییراتی رخ داده است که نشان می دهد میزان تقاضا اندکی تحریک شده است.

با این حال هم چنان نمی توان گفت که این مساله سبب تغییرات مثبت در روند بازار خواهد شد. هم چنین ثبات پیاپی قیمت ها طی هفته جاری سبب جذب مشتریان بسیاری در این بخش شده است که از این لحاظ می توان به افزایش قیمت ها طی روزهای آتی امیدوار بود. بنابراین می توان گفت رشد قیمت ها هنوز تاکتیکی می باشد چراکه در بازار خرید آهن آلات هنوز واقعیت های بنیادین تغییری نکرده است.

تحلیل خرید آهن آلات

پیش بینی روند بازار خرید آهن آلات هفته جاری

هم چنین با توجه به روند کلی بازار می توان انتظار داشت که طی هفته آینده شاهد تغییر فاز قیمتی در این بازار باشیم. در روزهای ابتدایی هفته جاری احتمال تغییر فاز قیمت ها در هفته آینده پیش بینی شده بود و زیر پوست بازار پتانسیل افزایش قیمت ها در بازار خرید آهن آلات وجود داشته است بنابراین چندان دور از انتظار نیست که این رفتار در بازار چندین روز زودتر ظاهر شود.

بنابر شواهد ذکر شده هم چنان در بازار خرید آهن آلات امیدواری هایی وجود دارد. بازار خرید آهن آلات هم چنان برای ادامه یافتن روند افزایشی آمادگی نداشته و می توان گفت نوسانات رشد قیمت آهن آلات تقریبا مقطعی می باشد ولی می توان از آن به عنوان یک نکته مثبت یاد کرد. هم چنین افزایش قیمت شمش در روز گذشته نیز نشانه مهمی از حمایت رشد قیمت ها در بازار خرید آهن آلات می باشد که باید مد نظر قرار گیرد.

در آخرین ساعات پایانی روز چهارشنبه در تعدادی از مبادی فروش محصولات فولاد بلند به غیر از تیرآهن ذوبی اصفهان، نشانه هایی از افزایش قیمت این محصول و کاهش تخفیفات در نظر گرفته شده توسط کارخانجات شنیده شده است. این امر نشانه خوبی برای پیش بینی روند صعودی بازار خرید آهن آلات طی هفته آینده می باشد. هم چنین میزان معاملات صورت گرفته نسبتا مطلوب بوده است که این موضوع در جهت تجدید ظرفیت برخی از انبارها بوده است.

تاثیر نوسانات قیمت شمش بر بازار آهن آلات

به دنبال چنین تحریکات صورت گرفته در بازار خرید آهن آلات، بازار در بخش شمش القایی هم چنین روندی را در پیش گرفته است و با افزایش قیمت شمش طی روز چهارشنبه، سبب تحریک بیشتر بازار خرید آهن آلات گشته است. هم چنین میزان تقاضاهای موجود در بازار خرید آهن آلات بسیار ضعیف بوده است به طوری که مشاهده شد که سریعا و پس از گذشت تنها ساعاتی از زمان شروع روز چهارشنبه، بازار خرید آهن آلات جذب گردیده است.

این در حالی است که طی روز گذشته میزان تقاضای روز چهارشنبه کاهش یافته است و انگیزه های موجود در بازار خرید آهن آلات طی روز قبل از آن را از بیشتر مبادی گرفته است. تحرکات موجود در بازار خرید آهن آلات که طی روز قبل از آن مشاهده شده بود در روز چهارشنبه در بازار مشاهده نگردید. به گفته برخی از منابع خبری، تعداد زیادی از خریداران از روز چهارشنبه به استقبال تعطیلات آخر هفته رفته اند و در روز چهارشنبه بازار تقریبا حالت روزهای پنج شنبه را داشته است.

ارزیابی میزان تقاضا در بازار آهن آلات

از جمله دلایل کاهش میزان تقاضا در بازار خرید آهن آلات طی روز گذشته نیز کاهش قیمت ها در بازار جهانی، تغییرات فصلی در بازار، کاهش فعالیت در بخش ساخت و ساز، و موکول شدن معاملات هفته جاری برای هفته بعد، ترافیک و تردد ماشین های سنگین می باشد. با این حال امکان دارد که تحرکات افزایش قیمت آهن آلات در بازار سبب افزایش میزان تقاضا طی روزهای آینده گردد.

در بازار بورس کالا در روز سه شنبه هفته جاری به میزان 550 تن میلگرد فولاد آذربایجان عرضه شده است ولی معامله ای در این بخش صورت نگرفت. قیمت پایه میلگرد در این عرضه به میزان 1900 تومان بوده که تقریبا مناسب بوده است. این در حالی است که منعقد نشدن معاملات در این بخش سبب شده است که نگزانی هایی نسبت به چشم انداز آینده این بازار به وجود آید.
سوالات و نظرات کاربرانشما کاربران عزیز میتوانید نظرات و سوالات خود را در این بخش ثبت کنید
بارگذاری مجدد